Gayrimenkul HaberleriKonut Satışında Proje İsmi Tahminlerden Daha Etkili

Konut Satışında Proje İsmi Tahminlerden Daha Etkili

Son Güncellenme:

Doğru seçilen proje ismi hem satışı hem emlak değerlerini etkiliyor. İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre, seçilen ismin gayrimenkulün değerine katkısı yüzde 30’ları bulabiliyor.

Konut Satışında Proje İsmi Tahminlerden Daha Etkili

Proje için seçilen ismin doğruluğu, o projenin satışına ve değerine yüzde 30 katkı sağlıyor. Bu iddia, İngiltere’de yapılan bir araştırmadan çıkan sonuca dayandırılıyor. University of Georgia’da yapılan araştırmaya göre, şirketlerinmarka stratejileri arasında tüketicide yüksek statü algısı yaratan ürün isimlerine odaklanması popüler bir yaklaşım tarzı. Bu tarz müşteride olumlu yönde psikolojik etki yaratıyor.

Zengin, prestijli ad sever

Gazeteparc’da yayınlanan araştırmada, country ve country club ismini taşıyan projelerin yarattığı prestij algısı ile tüketim açısından daha cazip hale geldiği gösteriliyor. Alıcıların isminde country kelimesini içeren emlak projeleri için yüzde 4.2 oranında daha fazla ödeme yaparken, country club sözcüklerine sahip olan konutlar yüzde 5.1 oranında daha yüksek fiyattan alıcı buluyor. Özellikle ekonomik anlamda güçlü olan tüketiciler bu tarz prestij göstergelerine daha fazla ilgi gösteriyor.

Sattıran isimler

Türk gayrimenkul sektöründe büyük şirketler proje isimlerinde kendi markalarına yer verirken, yanında da bazı kelimeleri sıklıkla kullanıyor. Müşteriye çekici geldiği düşünülen kelimelerden bazıları, residence, tower, suites, evler, park, şehir, garden, villa, city, life, green, konak şeklinde sıralanıyor.

Dumankaya odaklanarak buluyor

Dumankaya isim seçerken projenin nitelikleri, öne çıkan noktaları, lokasyonu, hedef kitlesi gibi etmenleri göz önüne alıyor. Dumankaya Ataşehir Flex’te öne çıkan öğeler, projenin işlevsel yanı ve hedef kitlenin kullandıkları kelimeye olan yatkınlığı idi. Dumankaya Vizyon da ise projenin Kartal bölgesine kattığı katma değere vurgu yapıldı. İsimleri belirlemede ön çalışmalarda bulunan şirket, hedef kitlesinin isme olan yaklaşımını ölçmek amacıyla odak grup çalışması gerçekleştiriyor.

Seha Yapı müşteriye soracak

İttifak Holding’in inşaat şirketi Seha Yapı, yeni projesine vereceği ismi Konyalılar’a soruyor. Selçuklu Yazır bölgesinde önümüzdeki aylarda inşaatı başlayacak olan yeni proje ile ilgili konsept çalışmaları devam ederken, Konya sakinlerinin önerdiği isimlerden biri projeye verilecek.

Beylikdüzü’ne 2023 imzasını atacak

Anka Yapı’nın BEY 2023 projesi Beylikdüzü’nde Haziran 2012’de tamamlanacak. 242 konuttan oluşan projede stüdyodan 4+1’e kadar daire seçenekleri bulunuyor. Yönetim Kurulu Başkanı Şaadet Temel, “Uygun fiyat politikamıza devam ediyoruz. Halka yaşam konforunu hissettirmek istiyoruz” dedi. Şirketin kendi finans sistemiyle 60 ay, banka kredisiyle 120 ay vade imkanı bulunan projede stüdyolar 69 bin, 2+1’ler 129 bin, 3+1’ler 159 bin, 4+1 çatı dubleksleri ise 199 bin liradan satılıyor. 30 bin metrekarelik alana kurulan BEY 2023’te dairelerin büyüklükleri 40 ile 175 metrekare arasında değişiyor.

KEŞFETYENİ
Survivor'da sürpriz açıklama! Yarışmacılar dondu kaldı
Survivor'da sürpriz açıklama! Yarışmacılar dondu kaldı

Cadde | 25.04.2025 - 13:05

Survivor son bölümde sürpriz bir gelişme yaşandı. Acun Ilıcalı'nın sözleri şoke etkisi yarattı.