Son Güncellenme:
Emlakçılar için seo çalışmaları internetteki başarının olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Emlak sektöründe internetin payı arttıkça, web sitelerine yatırımın artmasını sağlıyor. Potansiyel alıcı veya satıcıların çoğunun ilk adımı emlak web sitelerine bakmak oluyor. Emlakçılar da haklı olarak araştırma trafiğinde rakiplerinden daha ön planda olmaya çalışıyorlar. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için SEO oldukça önem taşıyor. Arama motorlarının ne istediğini görmek adına emlakçılar için seo püf noktalarından bazılarını sizin için derledik.
Gayrimenkul alımı veya satımı yapanların %69'u yerel anahtar kelimelerle araştırmalara başlıyor. Örneğin: İstanbul'daki emlakçılar, İstanbul satılık ev vb. Bu yüzden emlakçıların bulundukları şehre ya da şehirlere vurgulaması gerekiyor. [Şehir] satılık evler, [şehir] gayrimenkul gibi bulunduğunuz şehre odaklanan optimizasyonları yapmanız gerekiyor.Ayrıca bulunduğunuz şehir ile ilgili hayata dair bilgilerin olduğu yararlı içerikler oluşturabilirsiniz. Oluşturduğunuz bu içeriklerde de yerel anahtar kelimeleri kullanarak hedef kitlenizin size ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Resim ve video bir çok sitenin kilit nesnelerini oluşturuyor. Emlak sektöründe ise bu durum daha fazla geçerli. İnsanlara almak istedikleri evlerin fotoğraflarına bakmak, sanal turlara çıkmak cazip geliyor. Özellikle video, sitenizin ön plana çıkmasına yardımcı oluyor. Avusturalyalı bir gayrimenkul grubunun bu konudaki verileri dikkat çekici. Çünkü onlara göre videolu ilanlara, videosuzlara göre %403 fazla geri dönüş geliyor. Ayrıca sayfanıza video eklediğinizde aramalarda sizle ilgili 3 kat fazla sonuç çıkıyor.
Gayrimenkul alım veya satımı yapacaklar boş zamanlarında cep telefonlarından arayışlarını sürdürüyor. Otobüste giderken, kafede otururken, evde uzanırken vb. zamanlarda araştırmalarına devam edebiliyor. Cep telefonundan size ulaşmak isteyenleri önemseyin. Google'ın desteklediği mobil site yapılandırmalarını araştırarak sürece başlayabilirsiniz.
Kendinize ait bir web sitesi oluşturmak maliyetli ve uğraştırıcı mı geliyor? Potansiyel müşterilerinize popüler emlak siteleri yardımıyla da ulaşabilirsiniz. Çünkü profesyonel duruşlarıyla sitenizde ulaşamayacağınız kadar fazla kişiye ulaşmanızı sağlıyorlar. Milliyet emlak, köklü geçmişiyle bu konuda size en iyi hizmeti verecek sitelerin başında geliyor.
milliyetemlak.com'a üye olup gayrimenkullerinizin orada listelenmesini sağlayabilirsiniz. Arama motorunda üst sıralarda çıkan site sayesinde hedefinize doğrudan ulaşmış olacaksınız.
Müşteri ilişkilerinde mevcut ilişkileri güçlendirmede ve yeni ilişkiler oluşturmada sosyal medya büyük önem taşıyor. Aktif sosyal medya hesapları bulunan bir emlakçı müşterileri ile doğrudan iletişim kurabiliyor. Araştırmalarınızı yaparak uygun sosyal medya hesapları oluşturun ve hedef kitlenizle iletişime geçin. Profesyonel medya hesaplarıyla güvenilirliğinizi de pekiştireceksiniz.