28.12.2010 - 16:20 | Son Güncellenme:
Yıldız Holding’in 2010 yılını değerlendiren ve 2011 hedeflerini aktaran Yıldız Holding Yatırımlar ve İş Geliştirme Grubu Başkanı Dr. Zeki Ziya Sözen, 2010 yılının Yıldız Holding için yatırım odaklı bir yıl olduğunu ve dünyanın önde gelen gıda şirketleriyle stratejik ortaklıklar yapmaya devam ettiklerini söyledi. Sözen 2011 için de " Ana işlerimize odaklanma stratejimizin devam etmesini, bu işlerde şirketlerimizin performanslarının artmasını, ayrıca stratejik ortaklık yaptığımız konularda da büyümeyi hedefliyoruz" dedi.
Grupla ilgili değerlendirmeleri içeren bir yazılı açıklama yapan Zeki Ziya Sözen, gıda sektöründe 2010 yılının en çok dikkat çeken olayının, Kraft’ın Cadbury’i satın alması olduğunu ve Kraft’ın bu satın alma ile sakız ve şekerleme sektörüne adım attığını, bunun da Türk pazarında da bir takım etkilerinin olabileceğini öngördüklerini söyledi.
-DÜNYANIN ÖNDE GELEN GIDA ŞİRKETLERİYLE STRATEJİK ORTAKLIKLAR-
2010 yılındaki Yıldız Holding’in yatırımları hakkında bilgi veren Sözen,"Sakız ve Şekerleme alanının lider kuruluşu Danimarkalı Gumlink ile yüzde 50-50 ortaklıkla kurduğumuz Continental Confectionary Company (CCC) Türkiye’deki yatırımlarını büyük ölçüde tamamladı. Çorlu’da kurulan fabrika üretime alındı ve ortaklığın ilk ürünü olan Oneo sakızları, Mayıs ayında tüketicilerle buluşarak büyük beğeni topladı. Çayda ise Alman LSH ile yaptığımız ortaklığın ardından ürün geliştirme çalışmalarımız hız kazandı. Türk ve Alman mühendisler Karadeniz Bölgesi’nden toplanan onlarca farklı çeşit çayı Hendek’teki tesislerimizde işleyerek Türk tüketicisinin damak tadına en yakın ürünü elde ettiler. Bu çalışmalar ışığında Obaçay markamız baştan sona yenilenerek pazara sunuldu" dedi.
-BAHARATTA DÜNYA LİDERİ İLE ANLAŞMA-
2010 yılının ortaklıklar açısından en önemli iki yeni gelişmesinin baharat alanında McCormick ve meyve suyunda Eckes Granini ile iki anlaşmaya daha imza atmaları olduğunu hatırlatan Sözen, "Baharatta dünya lideri olan McCormick ile imzalanan anlaşma gereği yüzde 50-50 ortaklıklı şirket kuruldu. Rekabet Kurulu’ndan da onay alarak çalışmalara başlayan şirket, baharat konusunda potansiyel vadeden ve hızlı gelişme gösteren Türkiye’nin yanı sıra Avrupa pazarında da lider oyuncu olmayı hedefliyor. Avrupa’nın önde gelen meyve suyu üreticisi Eckes-Granini Group ile yine yüzde 50-50 ortaklıkla kurulan şirketimiz, her iki grubun meyve suyu alanında sahip olduğu premium markaların pazara sunulmasının yanı sıra, perakendede güçlü bir dağıtım ağı oluşturulması ve ev dışı tüketim alanında kuvvetli bir yer edinilmesi amacıyla faaliyet gösterecek. Eckes-Granini meyve suyu alanında sahip olduğu geniş tecrübeyi Yıldız Holding ortaklığı sayesinde Türkiye’ye de taşıyacak. Bütün bu yatırımlar ve ortaklıklar gıda ve içecek konusunda Yıldız Holding’in portföyünü güçlendirmek açısından kilit rol oynayacak" diye konuştu.
-GODİVA’DA YÜZDE 15 BÜYÜME-
Godiva’nın stand-alone yönetim yapısıyla Harvard Business Review’a konu olduğuna dikkat çeken Zeki Ziya Sözen bu konuda şu görüşleri dile getirdi: "Godiva, sektöründeki daralmaya rağmen iki yılda yüzde 15 oranında büyüme yakaladı. Türkiye’deki Godiva tüketicilerini memnun eden önemli bir gelişme, ilk Godiva mağazasının Eylül ayında Nişantaşı’nda açılması oldu. Hemen ardından da Akmerkez mağazamızı hizmete açtık. Uluslararası alanda ise Çin önemli bir odak noktası oldu. Sene içerisinde dört mağaza hizmete girdi.2011 sonuna kadar Çin’de 17 mağaza daha açılması planlanıyor."
-"GIDA VE İÇECEK GRUBU YENİ KATEGORİLERLE BÜYÜYECEK"-
Yıldız Holding içerisinde bisküvi, kek ve çikolata kategorilerini yöneten Ülker Grubu’nun faaliyetlerine de değinen Sözen bu konuda ise şu değerlendirmede bulundu: "2010 yılında dünyada ve Türkiye’de yeniden şekillenen koşulları doğru okuyarak, yine büyüme hedefli, aktif yaklaşımını sürdürdü. Tüketicinin beklenti ve ihtiyaçlarını doğru analiz ederek yeni ürünlerle pazara çeşitlilik getirdi. Ülker Golden Finger, Albeni Tane Tane ve ikramlık yarım boy Ülker Çikolatalı Gofret gibi tüketicilerin gün içindeki ihtiyaçlarını karşılamak üzere özel ve farklı ürünler pazara sundu. Grup, 2011 yılında da verimliliği artırıcı projeler üzerinde çalışmalarına devam edecek." Zeki Ziya Sözen, gıda ve içecek grubunun 2010 performansıyla ilgili olarak şunları kaydetti: "Müşteri ve kaliteyi önceliklerinin başına koyan Gıda ve İçecek Grubumuz da çalışmalarını pazarın şartlarına ve değişen tüketici davranışlarına göre şekillendirdi. Her zaman faaliyette bulunduğu kategorinin üzerinde büyümeyi ve bir önceki yıla göre daha iyi bir konuma gelmeyi hedefleyen grup, dinamik ve inovatif yapısına uygun yeni ürün ve kategori yatırımlarına 2011’de de devam edecek.
İçecek Grubu, 2011’de tüketiciye en çok çeşitliliği sunan içecek şirketi olma misyonuyla çalışmalarını sürdürecek. Türkiye’nin ve komşu coğrafyaların en büyük süt işleme tesisine sahip şirketi Ak Gıda; Adapazarı, Karaman, Lüleburgaz’da bulunan tesislerinde, Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Karadeniz ve Doğu Anadolu’yu kapsayan geniş bir bölgeden aldığı çiğ sütü işliyor. Ak Gıda’nın Kahramanmaraş üretim tesisinin de 2011 yılında faaliyete geçmesi planlanıyor. Tüketicilere taze ve pastörize süt ürünleri sunan Gıda ve İçecek Grubu, bu alanda yüksek ihracat hacmine de sahip. Gıda ve İçecek Grubu’nun dinamik ve inovatif yapısına uygun yeni ürün ve kategorilerde yatırımları önümüzdeki dönemde devam edecek."
-"ULUSLARARASI ARENADA KARLI BÜYÜME İÇİN YENİDEN YAPILANMA"-
Yıldız Holding’in bölgesinde öncü ve lider bir gıda grubu olma vizyonu ile yurtdışına açıldığını söyleyen Zeki Ziya Sözen, "Yıldız Holding, 2010 yılında da yeni ülkelerde var olmak için çalışmalarını sürdürdü. ABD’den Cezayir’e, Kazakistan’dan Senegal’e uzanan geniş bir coğrafyada 110 ülkede alıcı bulan ürünlerimizin bir kısmını ihraç ederken bir kısmını da Suudi Arabistan, Kazakistan, Ukrayna, Mısır, Cezayir, Romanya, ABD, Belçika ve Pakistan’da faaliyet gösteren üretim tesislerimizden tedarik ettik. Yurtdışı şirketlerimizde çalışan sayımız 2 bin 200’ü buldu" dedi.
Bölgesel ve uluslararası arenada ise, bulundukları pazarlarda tüketiciye yakın bir yapılanma oluşturulmasını hedeflediklerini vurgulayan Sözen, bu konuda şunları söyledi: "Yüksek getirili kategoriler ve coğrafyalar belirlenerek kaynakların en verimli şekilde kullanılması için pazar girişleri ve bazı pazarlardan da çıkışları da çalışmalarımız arasına aldık.Ayrıca yurtdışı pazarlarda stratejik ortaklıklarımızın sinerjisinden yararlanma konusunda da çalışmalar yapılıyor.2010 yılında uluslararası alanda kâr hedeflerini aşacak olmamıza rağmen, 2011 ve ötesinde de karlı büyümeyi sağlamak için ciddi bir yeniden yapılanma içinde olacağız.Yurtdışı pazarlarda stratejik ortaklarımızla sinerji oluşturarak beraber büyüme projeleri de yapıyoruz.
Uluslararası alanda çalışmalarımızı sadece üretim ve satış konusunda değil,gıda beslenme alanında Avrupa’nın en önemli çalışma platformlarından olan CIAA (Avrupa Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Konfederasyonu) bünyesinde de sürdürüyoruz.Konfederasyonun İrtibat Komitesindeki 21’inci üye olan Yıldız Holding, bu kapsamda beslenme ve gıda konularında Türkiye’yi dünya oyuncuları nezdinde temsil etmeye devam ediyor."
-2010 YILDIZ HOLDİNG’DE YENİDEN YAPILANMA DÖNEMİ-
2010 yılının Yıldız Holding için de bir dönüşüm yılı olduğuna dikkat çeken Sözen, "Holding çatısı altındaki Pazarlama ve Mali İşler Grup Başkanlıkları, topluluğun değişen ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde yeniden yapılandırıldı. Pazarlama Grup Başkanlığı çatısı altındaki birimlerin geliştirilmesine yönelik çalışmaların sonucunda tüm ekiplerin, ortak bir dil ve yaklaşım barındıran "Ülker Yolu" ile hareket etmesi önceliklendirildi. Stratejik planlama süreçleri yeniden ele alındı ve bu kapsamda bir Yıldız Holding Strateji Komitesi oluşturuldu, vizyon misyon çalışmaları gözden geçirildi. Yıldız Holding bünyesinde kurulan İnteraktif Kanallar Müdürlüğü bünyesinde yapılan çalışmalar neticesinde, sosyal medyada tüketicilerle bir araya geldiğimiz birçok projeye imza attık" dedi.
Çalışanların Yıldız Holding’in en değerli varlığı olduğunu ifade eden Sözen"Küresel şirket olma vizyonuyla dünyanın dev şirketleriyle ortaklıklar kuran Yıldız Holding olarak, yöneticilerimizi de küresel liderliğe hazırlamak için önemli bir projeyi hayata geçirdik. Avrupa’nın en prestijli işletme okullarından INSEAD, holding için özel bir liderlik gelişim programı hazırladı. 80 üst düzey yöneticimiz, alanında uzman eğitimcilerden ekonomi-politika-sosyal ve bilimsel alanlarda dünyanın ürettiği son bilgi ve stratejileri öğrenme ve kendilerini yeni dünya düzenine hazırlama fırsatı buldu" dedi.
-2011 YILINDA SAĞLIKLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME-
Zeki Ziya Sözen, 2011’de hedeflerini dile getirirken de şu değerlendirmede bulundu: "Ana işlerimize odaklanma stratejimizin devam etmesini, bu işlerde şirketlerimizin performanslarının artmasını, ayrıca stratejik ortaklık yaptığımız konularda da büyümeyi hedefliyoruz. Temel kategorilerimizde güçlenmek, doğru zeminlerde yeni ortak girişimlere imza atmak ve uluslararası alanda güçlü büyüme yakalamak gibi amaçlara odaklanacağız. Bu hedefler çerçevesinde organizasyon yapımızı güçlendirerek satış ve pazarlamaya ağırlık vereceğiz. Satış kanallarına göre dağıtım yapımızı şekillendireceğiz. Elektronik altyapımızı yeni yapılanmayı destekleyecek şekilde güçlendireceğiz. Bu sayede 2011 yılında da sağlıklı ve sürdürülebilir bir büyüme ile nakit akışlarında verimlilik sağlamayı öngörüyoruz. Yıldız Holding Ailesi olarak hizmet verdiğimiz ana kategorilerde dünya çapında ilk sıralarda olma gayret ve hedefiyle ileriye yönelik planlarımızı oluşturuyoruz. Bu hedeften hareketle, uluslararası standartların da önünde giden, karar mekanizmaları sağlıklı, uygun çözüm ortaklarıyla bir ekosistem içerisinde hareket eden, donanımlı yapımızla 2011 ve sonrasında müşterilerimize en yeni ve lezzetli ürünleri sunmaya devam edeceğiz."(ANKA)