26.04.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Kalekim Genel Müdürü Altuğ Akbaş, “Özellikle Afrika ve Balkanlar’da farklı açılımlarla büyümek amacıyla üretim ve dağıtım çalışmalarını hızlandırdık. Balıkesir’de 45 milyon lira yatırımla hizmete açtığımız yeni fabrikamızda, teknoloji yoğun üretime geçtik. Aynı zamanda sektöre yepyeni bir boya markası kazandırdık. Yeni markamız Bi’Boya, dijital platformda her yönüyle düşünülmüş uygulamalarımızla tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak” dedi.
62. yılını kutluyor
Bu yıl 62. yılını kutlayan Kale Grubu’nun şirketlerinden Kalekim yurt içinde 7 ilde 7 fabrikaya, 500 çalışana, yaklaşık 700 bin ton ürün satışı ve 400 milyon lira ciroya sahip. Akbaş, şunları söyledi: “Ürünlerimizi 80 ülkede tüketicilerle buluşturuyoruz. İhracatımızın yüzde 6’sını Avrupa Birliği ülkelerine, yüzde 35’ini Ortadoğu’ya, geri kalanını tüm dünyaya gerçekleştiriyoruz.” Balıkesir’deki fabrika yatırımıyla üretim kapasitesini artırdıklarını belirten Akbaş, “Emek yoğun işten otomasyon ve teknoloji yoğun üretime geçtiğimiz Balıkesir’deki fabrikamızla toplam ciro hedefimiz ise 100 milyon lira seviyesinde” dedi.
Afrika ve Balkanlar
Yurtdışı pazarlarda, farklı açılımlara ağırlık vererek yerinde üretime yöneldiklerini vurgulayan Altuğ Akbaş, “2016 yılında Kenya’da bir yatırım projemiz başladı. Yatırımlarımızı, şimdi Kuzey Afrika’da Cezayir ve Balkanlar’da Arnavutluk’ta sürdüreceğiz. Bu bölgelerde de yatırım ortaklığı modeliyle ilerleyeceğiz. Bir sonraki çember Batı Afrika ve Avrupa olacak” diye konuştu.