21.03.2018 - 08:45 | Son Güncellenme:
Online İşler A.Ş. tarafından hayata geçirilen TVekstra ile TV mecrasının dijital dönüşümü hedefleniyor. Şu anda 3,5 milyon haneye ulaşan TVekstra, geleneksel TV mecrasında gösterim bağlı interaktif reklam modelleri ile TV de Digital dönüşümü sağıyor.
TVekstra ile reklam verenler interaktiv TV reklamları, akıllı altbant ve L bant reklamları yapabildiği gibi, data toplama, anket ve oylama gibi Digital dünyanın pazarlama kurgularını hem yerel hem ulusal ölçekte TV de yapabiliyor olacaklar. Aynı zamanda raporlama ile maliyet kontrolü ve anlık kampanya verilerine ulaşabiliyor olacaklar.
TVekstra, Türkiye genelinde 40 ilde oluşturduğu bayi ağı ile hem ulusal hem de yerel reklam verenlere kendi reklamını sadece hedeflediği bölgeye gösterim imkânını sunuyor.
Konuyla ilgili bilgisine başvurduğumuz TVekstra Direktörü Merve Eraslanoğlu: “Ölçülebilir ve hedefleme yapılabilen TV mecrasına ihtiyaç var.”
Eraslanoğlu; "Hem ulusal markaların hem de yerel markaların ölçülebilir ve hedefelenebilir bir mecraya ihtiyaç var. Kaliteli içeriğin çok değerli olduğu ve yaratmanın maliyetlerinin yüksek olduğu bir dünya da iletişim maliyetleri çok yükselmiş durumda.
Ulusal reklam verenler bu sebeplerle daha ölçülebilir ve hedeflenebilir mecralara yöneldiler. Ancak hala TV çok değerli bir reklam mecrası ve ulusal markaların TV mecrasına olan ihtiyaçları devam ediyor. TVekstra ile onlara hem ölçülebilir hem de hedeflenebilir ve aynı zamanda tıklanabilir interaktif bir TV mesrası sunuyoruz. Böylece reklam verenler kendi mesajlarını verirken daha fazla detay ve data toplamak için TV ekranını kullanmaya devam edebilir. Örneğin altbant reklamı ile verdikleri bir mesajın devamını, kumanda ile kırmızı tuşa basılmasını isteyerek, yayın hala akarken bir alt sayfa da daha fazla detay verebilirler. Bazı örnekleri www.tvekstra.com sitesine koyduk. Bunun yanısıra, tüm geçmiş datalara baktığımızda, ekonomik daralmalarda ulusal markaların reklam bütçelerinde daralma yaşanırken, yerel markaların daralma yapmadığını görüyoruz.
Bunun nedeni bu arkaların çok sınırlı reklam mecralarının olması ve iletişim ihtiyaçlarının sürekli var olması.
TVekstra ile Adana daki bir restoran sadece Adana’ya ulusal kanalda reklamını verirken , aynı anda İzmir’deki bir araç bayisi, yeni kampanyalarını sadece İzmir’e duyurabilir.
TVekstra BUBA tarafından da destekleniyor. BUBA başkanı Timuçin Bilgör hem ulusal markaların hem de yerel markaların ölçülebilir ve hedefelenebilir bir mecraya ihtiyaç var. Kaliteli içeriğin çok değerli olduğu ve yaratmanın maliyetlerinin yüksek olduğu bir dünyada iletişim maliyetleri çok yükselmiş durumda. Büyük şehirlerimiz artık büyük ekonomilere sahip ve bu şehirlerdeki yerel reklamverenler sadece kendi bölgelerine hitap eden reklam modellerine yöneliyor. TV Ekstra bu ihtiyaca yönelik birçok iş modeli ile oyunun kuralını değiştirmeyi amaçlıyor" dedi.
TVekstra Medya, ajans ve yayın camiasının katılımı ile Karaköy Ferahfeza'da gerçekleşen özel gecede tanıtıldı.