30.09.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Yapılan açıklamada, “İsimlerine özel kutlama videolarıyla kullanıcılarını daha önceki yıllarda da mutlu eden Yemeksepeti, sürdürülebilirlik çalışmaları konusundaki farkındalığı artırmak amacıyla, Yemeksepeti Ormanları projesini, ‘İyi ki Doydun’ etkinliğiyle birleştirerek bu ormanları kullanıcılarına ithaf etti. Yemeksepeti çalışanlarının katkısıyla Yemeksepeti ofisi ve Yemeksepeti Ormanları’nda gerçekleştirilen çekimlerde 750’den fazla isme özel video hazırlandı ve doğum günü olan kullanıcılara gösterilmeye başlandı” ifadelerine yer verildi.
Karbon tasarrufu
Yemeksepeti’nin karbon ayak izi dengeleme projeleri, atmosfere salınan karbondioksite karşılık, aynı miktarda karbon tasarrufu sağlamayı hedefliyor. 2020’den beri tüm ofis ve depo operasyonları ile saha ekiplerinin yakıtlarından kaynaklanan karbon emisyonlarına karşılık gelmesi için, İzmit Derince bölgesinde iki ormanı doğaya kazandıran Yemeksepeti, elektrikli motosikletle teslimatı yaygınlaştırarak karbon ayak izini azaltma konusunda önemli bir adım daha attı.
Yemeksepeti’nin sürdürülebilirlik çalışmalarından biri olan ‘Yeşili Koruyalım’ butonu sayesinde ise geçtiğimiz yıl toplam 926 ton daha az plastik tüketilmesi sağlandı.
Karbon ayak izini dengeleme çalışmalarının günümüzde tüm şirketler için öncelikli bir iş olması gerektiğini söyleyen Yemeksepeti CMO’su Okan Erol, “30 milyon aşkın kullanıcımızı uzun süredir doğum günlerinde isimlerine özel videolarla hatırlıyor ve yüzlerinde bir gülümseme oluşturuyorduk. Bu yıl ise doğum günü kutlama videolarımızı sürdürülebilirlik çalışmalarımızla birleştirerek, kullanıcılarımıza Yemeksepeti Ormanları üzerinden mesajlar vermeye başladık. Biliyoruz ki ağaçlar, karbondioksiti emerek atmosfere karışmasını engelleyen yeşil kalkanlarımız. Karbon ayak izimizi dengelemek için Sürdürülebilirlik Akademisi ve Ege Orman Vakfı ile yola çıkarak, yemyeşil bir projeye imza attık” dedi.