EkonomiUludağ’ın gözü Ortadoğu ve Afrika ülkelerinde

Uludağ’ın gözü Ortadoğu ve Afrika ülkelerinde

30.06.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

İhracatını ağırlıklı olarak Almanya ve Irak’a yapan Uludağ İçecek, Ortadoğu ve Afrika’ya daha fazla yoğunlaşacak

Uludağ’ın gözü Ortadoğu ve Afrika ülkelerinde


Uludağ İçecek, ihracatta Almanya’dan sonra Ortadoğu ve Afrika ülkelerinde de ağırlığını artırmayı planlıyor. Uludağ İçecek, kuruluşunun 100. yıl dönümü nedeniyle Bursa’daki üretim tesislerinin kapılarını medyaya açtı. Düzenlenen toplantıda konuşan Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erbak, “1912 yılından bu yana sürekli yenilenme anlayışı içinde milyonlarca insanın Uludağ Doğal Maden Suyu ile yeniden tanışmasını sağladık” dedi.
Uludağ İçecek Grubu Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Kızıl da, 2011 yılında 209 milyon TL ciro elde ettiklerini belirterek, “32 milyon TL ile ihracatla Türkiye cari hesap dengesine olumlu katkıda bulunuyoruz. 2012’de ciromuzun 250 milyon TL, ihracatın ise 40 milyon TL’yi geçmesini bekliyoruz” dedi.

Alman dönerciye gazoz
Kızıl, 40’ın üzerinde ülkeye ihracat yaptıklarını söyledi. Uludağ İçecek’in en büyük iki dış pazarının Almanya ve Irak olduğunu ifade eden Kızıl, “Almanya’ya geçen yıl 15 milyon euro ihracat yaptık. Uludağ Gazoz’un yüzde 60 oranında ülkedeki dönercilere satılıyor. Frutti ürünü Ortadoğu ülkelerinden çok ciddi talep görmeye başladı” diye konuştu.
Birkaç yıl içinde ihracat konusunda Irak’ın Almanya’nın seviyesine geleceğini kaydeden Ömer Kızıl, ihracatta şu an ki stratejilerinin yakın komşu ülkelere markalarını satmak olduğunu belirterek, Irak başta olmak üzere Ortadoğu ülkeleri ve Afrika ülkeleri üzerinde yoğunlaşacakları bilgisini verdi.
Almanya televizyonlarında Uludağ Gazoz reklamlarının bulunduğunu hatırlatan Kızıl, Uludağ Frutti ürünü için hazırlanan reklam filminin önümüzdeki hafta 10 milyon TL’yi aşan ihracat yaptıkları Irak’ta yayına gireceğini kaydetti. Kızıl, reklam ve pazarlama çalışmalarına cirolarından yüzde 4- 5 oranında pay ayırdıklarını da sözlerine ekledi.

Haberin Devamı

SICAKLAR SATIŞLARI % 25 ARTIRDI
Bu ay sıcaklığın mevsim normalleri üzerinde seyretmesinin markaları açısından olumlu bir gelişme olduğunu kaydeden Ömer Kızıl, satışlarda bu yıl geçen yılın ilk altı ayına göre yüzde 25 artış gerçekleştirdiklerini ve haziran ayını da geçen yılın aynı ayına göre yüzde 20 artışla kapatacaklarını
söyledi.

Limonatada % 70 pazar payı
* Uludağ İçecek’in 21 bin metre kare alan üzerinde kurulu Yenice üretim tesislerinin saatte 62 bin pet şişe dolum ve 36 bin metal kutu saat kapasitesi bulunuyor.
* Çaybaşı üretim tesisleri 10 bin metre kare alan üzerinde, iki farklı şişe dolum ünitesinde saatte 155 bin şişe üretim kapasitesi ile faaliyetlerini sürdürüyor.
* Uludağ Limonata pazarda, yüzde 70’lik paya sahip. Uludağ İçecek’in limonata segmentindeki satışların yüzde 20’sini, Uludağ Şekersiz Limonata oluşturuyor.
* Şirket gazlı meşrubat kategorisinde sade gazoz üretiyle yüzde 22, maden suyunda ise yüzde 10 pazar payına sahip. Şirketin meyveli maden suyu pazar payı ise
yüzde 16.
* Şirket bu yıl kapasite artırım yatırımı için 10 milyon euro yatırım yaptı. Şirketin son 5 yılda yapılan toplam yatırımı ise 70 milyon euro civarında.

KEŞFETYENİ
Aşkta yüzü bir türlü gülmedi! Genç sevgilisinden ayrıldı
Aşkta yüzü bir türlü gülmedi! Genç sevgilisinden ayrıldı

Cadde | 29.04.2025 - 10:01

Wanda Nara'nın genç sevgilisi rapçi L-Gante'den yine ayrıldığı öğrenildi.

Yazarlar