EkonomiÜlker gıdada yeni ortaklıklara sıcak bakıyor

Ülker gıdada yeni ortaklıklara sıcak bakıyor

01.01.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

Ülker, uluslararası boyutta büyüme için gıdada yeni global ortaklıklara, gıda dışı alanlarda ise stratejik işbirliklerine sıcak baktığını açıkladı

Ülker gıdada yeni ortaklıklara sıcak bakıyor

Gıda dışı alanlarda stratejik ortaklıklar, gıdada da global ortaklıklara sıcak baktıklarını söyleyen Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Mali İşler Grup Başkanı Atilla Kurama, “Uluslararası boyutta gelişim fırsatı sunan potansiyel ortaklıklar üzerinde çalışıyoruz” dedi.
Godiva’nın kendilerine sağladığı küresel tecrübenin çok faydalı olduğunu kaydeden Kurama, “Godiva alındığında Campbell’in iştiraki gibiydi. Godiva alımında Campbell ile yapılan anlaşmada 1 yıllık süre belirtilmesine rağmen, daha kısa zamanda Godiva kendi ayakları üzerinde duran bir şirket haline geldi. Global krize rağmen de büyümeye devam etti. Bu bizim için bir avantaj oldu” diye konuştu.
Godiva’nın şimdi daha geniş pazarlarda daha ulaşılabilir bir şirket olma yolunda çalışmalarını sürdürdüğünü ifade eden Kurama, mevcut pazarlarda değişik kanallarla müşteriye ulaşmaya, diğer pazarlarda da global olarak yayılmaya çalıştıklarını anlattı.

Çift haneli büyüme
2009 yılında satış ve marjlar açısından bütçeleri tutturmakta zorlanmadıklarını söyleyen Kurama, şöyle devam etti:
“Bazı kategorilerde çift haneli büyüme rakamları elde ettik. Ama finansal maliyetlerin negatif etkisinde kaldık. Burada Türkiye’nin yaşadığı sıkıntılardan edindiğimiz tecrübeler bize önemli avantajlar sağladı. Ayrıca, müşterilerimizin görüş ve beklentilerine verdiğimiz önem ve dönemin ihtiyacına uygun ürün konseptleri geliştirme kapasitemiz, entegre yapımız, ileri teknolojimiz, güçlü dağıtım ağımız bizim için önemli bir avantaj oldu.”


‘Türk çikolata pazarı beş yıl içinde daha da gelişecek’
2010 yılında bisküvi, kek ve çikolata sektöründe yeni ürün yatırımlarıyla pazarı büyütmeyi hedeflediklerini açıklayan Kurama, şunları söyledi:
“Türkiye’de kişi başı çikolata tüketimi hâlâ Avrupa’nın çok altında. Bu pazarın önümüzdeki beş yılda Türkiye’de daha da gelişeceğini tahmin ediyoruz. Sektör lideri olarak gelişime öncülük edeceğiz. Öte yandan, ambalaj işlerimizde krize rağmen büyümeyi sürdürdük. Ambalaj grubumuz, Rotopaş’ı bünyesine kattı. Bilişimde temsilciliklerimizin sayısı arttı. Gayrimenkule de başarıyla devam ediyoruz. 2010’da aynı alanlarda yatırımlarımız sürecek.”


900 kişiye daha istihdam sağlayacak
2009’da yaşanan sıkıntıların 2010’da bir miktar duracağını öngördüklerini kaydeden Kurama, geçen yıl Ülker’in en önemli yatırımlarından birisinin de Danimarkalı şekerlemeci Gumlink ile kurulan şirket olduğunu hatırlattı. Kurama, “Continental Confectionary Company adlı yüzde 50-50 ortak şirketimiz, Gumlink’in Danimarka’daki bazı tesislerini Türkiye’ye taşıyacak. 2010’da hayata geçecek fabrikada 900 kişiye istihdam sağlanacak. Yatırım 100 milyon doları bulacak” dedi.