18.03.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:
Turizm Bakanlığı'nın, tanıtım için hazırlattığı 'Turkey' logosu, turizmden tekstile, gıda ürünlerine değin yurtdışında satılan TSE garantili her üründe kullanılacak. Turizm Bakanlığı, "The Qualıty" anlayışıyla ve "ürünün değerini belirleyen markanın değeridir" görüşünden hareketle dünyada "Türkiye Markası" yaratmayı amaçlıyor.
Turizm Bakanlığı'ndan alınan bilgiye göre, bakanlık, ülkenin tanıtımında kullanmak üzere hazırlattığı yeni "Turkey" logosunun yurtdışında satılan ve TSE garantisi bulunan her üründe kullanılmasını istiyor.
Turizm Bakanı Erkan Mumcu, logonun kullanımına ilişkin olarak, 22 Mart Çarşamba günü İstanbul'da reklam kuruluşları ve çeşitli sektörlerden temsilcilerle bir toplantı yapacak. Türkiye'yi tanıtmayı, Türk ürünlerini her alanda tüm dünyada pazarlamayı amaçlayan kampanya çerçevesinde hazırlanan yeni logo, geçmişin değerlerine bağlı, genç, dinamik, modern görünümlü Türkiye'yi
simgeliyor.
Dream Desing Factory (DDF) tarafından hazırlanan logo, turizmden gıdaya, tekstile değin TSE garantisi taşıyan Türk ürünlerini yurtdışında satmaya yönelik olarak kullanılacak.
Logonun Türkiye'nin imajını etkilediğini kaydeden yetkililer, amacın Türk ürünlerini dünya pazarında satmak olduğunu, ürün satılırken o ürünün değerini belirleyen şeylerden birinin "markanın değeri" olduğunu belirttiler.
Turizm Bakanlığı, dünyanın Türkiye'ye tavrında oluşan olumlu değişim potansiyelini, dünya kamuoyunda Türkiye'nin sahip olduğu imajı değiştirmek ve yeni bir "Türkiye markası" inşa etmek için bir fırsat olarak değerlendiriyor.
Daha önce, tanıtım afişlerinde, yazışmalarında, internet sitesinde hitit güneşi ve lale logoları kullanan Turizm Bakanlığı bu logolara ek olarak mavi fon üzerine beyaz renklerle tasarlanmış "Turkey" yazılı bir logo kullanmaya başladı. "Turkey" logosunu turkuvaz, kırmızı, yeşil renklerde bir lale motifi tamamlıyor.
Logoda daha önce de kullanılan lale motifi tekrarlanırken, bunun amacının, Türkiye'nin geçmişle bağının kopmadığı ancak genç modern çağdaş değerlerle harmanlanmış bir Türkiye anlamı taşıdığı bildirildi.Yeni logo, tüm dünyadaki kampanyaları üstlenen yabancı reklam ajansları tarafından da kullanılacak.