18.11.2008 - 15:59 | Son Güncellenme:
Microsoft, "Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri" hizmetini Türkiye’nin de dahil olduğu 22 ülkede yeniden yapılandırıyor.
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Çağlayan Arkan, Microsoft Tüketici ve İnternet Servislerinin tanıtıldığı toplantıda, bu servislerin oluşturulmasında hedeflerinin, tüketiciye şimdiye kadar görülmemiş, sınırsız bir deneyim yaşatmak olduğunu söyledi.
Son yıllarda önemli bir ekonomik performans ortaya koyan bilişim sektörüne sahip olan Türkiye’nin, tüketici hizmetlerini yeni bir boyuta taşımaya hazır olduğunu ifade eden Arkan, "Hızla gelişen bilişim altyapımız ve teknolojiyi yakından takip eden genç bir nüfus bu alanda en büyük avantajımızı oluşturuyor.Microsoft’un bu yeni yapılanması, Türkiye’de tüketici hizmetlerini dünya standartlarına taşırken, pazarın büyümesine ve ekonomik gelişmeye ciddi katkılarda bulunacaktır" diye konuştu.
Toplantıda gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Arkan, yaşanan finansal krizin Microsoft’a etkilerine ilişkin bir soru üzerine, krizde her kurumun önlemler alması gerektiğini belirtti.
Microsoft’da da Ekim ve Kasım aylarında ufak bir daralma olduğunu ifade eden Arkan, "Ancak çok ciddi değil. Kriz sırasında insanlar zamanlarını daha çok evde geçiriyorlar bunu göz önünde bulunduracak olursak online reklam pazarının genişleyebileceğini düşünüyoruz" dedi.
TÜRKİYE LIVE MESSENGER’DA DÜNYA İKİNCİSİ
Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri Türkiye Genel Müdürü Ebru Çapa ise internet ve mobil teknolojiler sayesinde bugün yüz milyonlarca insanın birbirleriyle sürekli iletişim halinde olduğunu söyledi.
İnternet ve mobil iletişimin 2000’li yıllara damgasını vurduğunu hatırlatan Çapa, Microsoft’un bu yeni yapılanmasıyla dünya üzerindeki 1 milyar Windows kullanıcısının yeni ve güçlü bir deneyimin eşiğinde olduğunu belirtti.
Bilişim sektörünün odağında artık tüketicinin isteklerinin yer aldığını, hızla gelişen teknolojilerin de katkısıyla tüketicilerin bilgilenmek, eğlenmek ve sevdikleriyle sürekli bağlantı halinde olabilmek için yepyeni olanaklara sahip olduklarını anlatan Çapa, "Onların beklentisi bu alanlarda daha zengin deneyimler yaşamak. Biz de sunacağımız yüksek katma değerli hizmetlerle tüketicilerin beklentilerini karşılayacağız. Bunun için online ürünlerle PC, mobil ve İnternet ortamlarını tek bir platformda buluşturacak, ortak sinerjiden yararlanarak tüketicilerin günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olacağız" diye konuştu.
Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri’nin, Orta Doğu ve Afrika bölgesinde faaliyete geçtiği tek ülkenin Türkiye olduğunu hatırlatan Çapa, şunları kaydetti:
"Yaş ortalaması 28 olan 70 milyonu aşkın nüfusu, büyüyen ve dinamik bir ekonomisi bulunan Türkiye, tüketici hizmetlerinde büyük bir potansiyele sahip.Ülkemizde yeni teknolojilere gösterilen uyum ve bunların hızla benimsenmesi bu potansiyeli daha da artırıyor. Windows Live Messenger kullanıcılarının sayısı 28 milyona yaklaşıyor ve her ay 2,3 milyardan fazla Messenger oturumu açılıyor.Dünyadaki Windows Live Messenger hesaplarının yüzde 8’i Türkiye’de bulunuyor.Türkiye Live Messenger kullanımında dünya ikinci durumunda... Hotmail konusunda da dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer alıyor. Halen dünyadaki Hotmail hesaplarının yüzde 6’sı, yani 24 milyon hesap ülkemizde bulunuyor. Hotmail’de de Türkiye 3. sırada yer alıyor."
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Ebru Çapa, Türkiye’nin de içinde bulunduğu 22 ülkenin hangi kriterlere göre belirlendiği sorusu üzerine, seçimin ülkedeki PC pazarı ve internet kullanım potansiyeline göre yapıldığını söyledi.
Gelecek projeleri hakkında da bilgi veren Çapa, yerel ve global içerikli bir eğlence ağı, kadınlara yönelik bir ağ ve MSN Video programının olduğu alanlarda yatırımlarını sürdüreceklerini bildirdi.
Çapa, yatırım yaptıkları diğer bir sektörün de arama motorunu geliştirmek olduğunu ifade ederek, bu alanın çok önemli bir pazar olduğunu kaydetti.
YENİ YAPILANMA
Microsoft’un Tüketici ve İnternet Servisleri, PC, mobil ve internet platformlarının ortak sinerjisinden yararlanarak tüketicilere zengin ve kapsamlı hizmetler sunmayı amaçlıyor.
Şirketin küresel yapılanması içinde, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 22 ülkede oluşturulan Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri, medya ve online reklamcılık alanında, iş ortaklıkları ve güçlü bir ekosistem ile tüketiciye bire bir ve zengin deneyimler sunacak.
Katma değerli tüketici hizmetleriyle pazarın büyümesini sağlayacak olan yeni oluşum, yazılım, donanım, online servisler ve reklam kanallarında önemli değişiklikler yapacak.
Microsoft Tüketici ve İnternet Servislerinin sunduğu hizmetler, Microsoft’un yarattığı en güçlü yazılımları ve çözümleri kapsıyor.
Verilen bilgiye göre Windows Live servislerinin hali hazırda beta olarak yayında bulunan ve Aralık ortasında yenilenecek daha gelişmiş yapısı; yeni iş ortakları ve yepyeni, katma değerli hizmetleriyle PC, telefon ve internette verimli ve zengin deneyimler yaşatacak.
Windows Mobile de yeni oluşumla birlikte daha fazla yaygınlaşacak.Tüketicilere yönelik çeşitli kampanyalar artarak sürerken, kurulacak yeni işbirlikleriyle perakende alanında mobil kanalın oluşması yönünde adımlar atılacak.
Microsoft Tüketici ve İnternet Servislerinin en önemli önceliklerinden biri de online reklamcılık ve bu alanda halen yürütülen faaliyetlerin kapsamı genişleyecek.