04.10.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
DUYGU ERDOĞAN
Turizmde toplantı, kongre, sergi ve teşvik gezilerini içeren kategori olan M.I.C.E. ülkelere getirdiği nitelikli turist ile yüksek katma değer oluştururken, Türkiye’nin turizmde 2023 stratejisinde de önemli yer tutuyor. Buna göre Türkiye mevcut durumda 9 milyar doların üzerinde M.I.C.E turizmi gelirine sahipken, bu gelirin 2023’te 19 milyar doların üzerine çıkarılması hedefleniyor.
Stratejik plan gerekli
2019’daki ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines’ın yerli ve yabancı 194 katılımcı firma ile 41 ülkeden uluslararası 254 nitelikli satın alıcıyı bir araya getirdiği bilgisini veren Turizm Medya Grubu Başkanı Volkan Ataman, bu yıl da bütçesi 20 milyar lirayı aşan satın alıcıların fuarda bulunacağını kaydetti.
Etkinliğin tanıtım toplantısında konuşan Volkan Ataman, “Bu sektörden bu kadar büyük bir beklentiye sahipken MICE alanında şu ana kadar uzun vadeli bir stratejk planlamanın ve örgütsel bir çalışmanın mümkün olduğu kadar kısa bir süreçte hayata geçirilmesinin çok önemli olduğunun altını çizmek istiyorum. ICCA sıralamasında da, Paris, Viyana, Madrid, Barselona ve Berlin’in ilk 5 sırayı paylaşırken, neden İstanbul 84, Antalya 225 sırada yer alsınlar ki. Özellikle İstanbul ve Antalya gibi MICE alanında çok önemli şehirlerimizin bu destinasyonlardan geri kalan bir yönü yoktur. Bunun için altyapı ve pazarlama anlamında düzenlemeler hızla hayata geçirilmeli” dedi.