06.01.2020 - 07:50 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ
16 yaşında komi olarak sektöre atılan Aymutlu, bir başarı hikayesine de imza atıyor. 1996’da askerlik dönüşünde kendi işini kurmak için harekete geçti.
İstanbul Kadıköy’de ilk restoranını açarak 2010 yılına kadar 3 şube olarak devam etti. 2018’de 20 şubeye ulaştı. 2019’da ise 10 şube daha açarak 30’u buldu. Aymutlu, 2020 yılında 10 yeni restoran daha açma planları olduğunu açıkladı.
Restoranlarının dört tanesi caddelerde geriye kalanları ise AVM’lerde yer alıyor. Aymutlu, Türkiye’de önceliklerinin bir milyonun üzerinde ziyaretçisi olan AVM’ler olacağını söyledi.
Yeni hedefi Londra
Aymutlu, Ankara, İzmir, Çorum, Mersin, İzmit, Antalya’da olduklarını, Samsun ve Gaziantep’te 1 ay içinde ilk şubelerini açacaklarını, Anadolu’da çok potansiyel gördüklerini söyledi.
Yurtiçi yanında yurtdışında da zincirleşme kararı aldıklarını dile getiren Hüseyin Aymutlu, dört ay önce ilk şubelerini Azerbaycan Bakü’de açtıklarını, bu şehre bir şube daha planladıklarını aktardı.
Bakü’den sonra İngiltere Londra’yı hedeflediklerini belirten Aymutlu, “2020’de bu şehre mutlaka girmek istiyoruz. Burası 50-60 şubeyi kaldıracak potansiyele sahip. Londra’da kiralar ve insan kaynağı çok pahalı ama başarılı olacağımıza inanıyoruz.
Ayrıca Suudi Arabistan, Katar ve Dubai’de devamlı görüştüğümüz, prensipte anlaştığımız yerler var. Ama önceliğimiz Londra olacak” dedi.
8 milyon kişi ağırladı
Aymutlu, Happy Moon’s’un Türkiye’de en fazla 60 şubeye ulaşabileceğini, bu nedenle yurtdışı fırsatlarını da değerlendirdiklerini kaydetti.
Aymutlu, her şubede ortalama 60-70 kişinin çalıştığını, toplamda grupta 2 bin çalışanları olduğunu da aktardı. Aymutlu, 2018’de 10 şubede 6.9 milyon ziyaretçileri olduğunu, bunun 2019’da 8 milyona çıktığını, aylık 25-30 bin müşteri ağırladıklarını belirtti.
Yatırım bütçesi 35 milyon TL
Hüseyin Aymutlu, finansal rakamları hakkında da bilgi vererek, “Grup olarak bu yıl 250 milyon TL’yi buluyoruz. 2025 yılına kadar 1 milyar TL’ye çıkma hedefimiz var. Sonra da borsaya açılmak istiyoruz. 2020 yılı yatırım bütçemiz 30-35 milyon TL bulacak. Yatırımlarımızı yüzde 70 öz kaynakla yapıyoruz. 2020’yi ben daha iyi görüyorum. 2019 yılı da bizim için iyi geçti ama 2020 yılı daha iyi geçecek” diye konuştu.
4 markası var
Happy Moon’s Grup bünyesinde dört marka bulunuyor.
Icon markasıyla üst, Happy Moon’s’la orta, Bob’s Kitchen’la giriş segmentinde hizmet veriyor. Manhattan Coffee olarak da kahve zinciri var.
Aymutlu, Bob’s Kitchen ve Manhattan Coffee’yi Anadolu’da büyütmek istediklerini dile getirerek, “Anadolu’da dışarıda yeme kültürü İstanbul’a göre daha az. Bob’s Kitchen bu anlamda buraya çok uygun.
Icon ise iki şube olacak. Bu markayı en fazla 10 şube yapmak istiyoruz. Manhattan Coffee’de ise uzun vadede 200’e yakın bir hedefimiz var. Ayrıca marka sayımızı da artıracağız” dedi.