08.06.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK / Perakende
Roman’ın ‘tasarım gücünü’ ön planda tutarak kaliteli ve yenilikçi ürün sunma stratejisiyle 1980 yılından beri faaliyet gösterdiğini söyleyen Roman Tasarım Direktörü Suzan Toplusoy, tamamen organik kumaşlardan üretilmiş bir kapsül koleksiyon hazırladıklarını belirtti.
Toplusoy, şu bilgileri verdi:
“Bu, trendlerden bağımsız, rahat ama içinde de tasarım barındıran bir koleksiyon. Türkiye’de organik kumaşlardan yapılmış, tasarım gücü yüksek, dış giyim yapan başka bir marka yok. Biz bu anlamda yurtiçinde ilk marka olduk. Buradaki en önemli amaç çevre bilinci oluşturmak, organik giysilerin ne kadar sağlıklı olduğunu vurgulamak. Çıkış noktam ise çocuklarım oldu. Bu amaçla Kız çocuklarını için 4-10 yaş grubu içeren toplam 15 parçalık bir koleksiyon oluşturduk. Sağlıklı giyinen anne ve kızları koleksiyonu oldu bir anlamda.”
‘Ticari kaygım olmadı’
Bu koleksiyonun oluştururken çocukların hassas ciltlerine uygun sertifikalı kumaşlar kullandıklarını anlatan Toplusoy, şöyle devam etti:
“Bambu kumaşlar da kullandığımız için vücut hava alıyor, terletmiyor. Aslında bu bir yaşam şekli. İnsanlar nasıl organik gıdalarla besleniyor, organik kozmetikleri tercih ediyorsa, tüketici artık organik kıyafet de giymek isteyecek. Yakın bir geçmişe kadar organik yaşam bir lüks gibi algılanıyordu ancak şimdiler de organik kullanım yaygınlaştı. Biz bu bilinci çocuklara küçük yaşlarda aşılamak istedik, hiçbir zaman bu koleksiyonda ticari kaygım olmadı.”
45 mağazaya ulaştık
Roman’ın günlük giyimden, kokteyl ve gece elbiselerine uzanan geniş bir ürün yelpazesine sahip olduğunu kaydeden Suzan Toplusoy, şu bilgileri verdi: “Bugün, Türkiye’de 45 mağazamız ve 5 bayimiz var. Yurtdışında ise 19 satış noktasıyla müşterilerimize hizmet veriyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz ülkeler arasında Azerbaycan, Bahreyn, Kazakistan, Kıbrıs, Makedonya ve Rusya var.”
Yurt içinde daha fazla mağaza açmayı planlamadıklarını belirten Toplusoy, “Yurtdışında ise Suudi Arabistan’da iki mağaza açmayı hedefliyoruz. Avrupa’da ise hedef Londra’da mağaza açmak. İngiltere’de organik koleksiyonumuzun çok talep göreceğini düşünüyorum” dedi.
Stratejik ortaklığa sıcak bakabiliriz
Son dönemde fonlardan çok talep aldıklarını söyleyen Suzan Toplusoy, “Biz bu işte sadece stratejik ortaklık teklifine olumlu bakabiliriz. Yoksa markamızı hiçbir zaman bir fona satmak gibi bir düşüncemiz olmadı. Stratejik ortaklığı ise markamızı daha iyi bir noktaya getirmek, sürdürülebilir başarıyı sağlamak için yapabiliriz” dedi.
Online satışa da ağırlık vereceklerini belirten Toplusoy, şöyle devam etti: “Bu yıl alt yapı çalışmalarımıza geçmiş yıllara nazaran daha çok yatırım yaptık. Bu doğrultuda etkin bir satış ve pazarlama stratejisi uyguladık. Sosyal medya kanalında da bizi e-ticarette destekleyecek projeler geliştiriyoruz. Tüketici ile bu kanal üzerinden iletişim kurup, satışa yönlendirme fırsatı doğuruyoruz.”
Perakendeyi öğrenmeye devam ediyoruz
Türkiye’nin hazır giyimi iyi bildiğini fakat perakendeciliği geç öğrendiğini ifade eden Suzan Toplusoy, şunları söyledi: “Son 10 yıldır perakende sektörünün içindeyiz ve hala öğrenmeye devam ediyoruz. Perakendeyi öğrenirken tüketiciyi dinlemeyi bilmek zorundayız. Hangi pazara ve kime hitap ettiğimizi bilmek çok önemli. Sürekli kendimizi yenileyip, inovatif olmak zorundayız.”
e-Perakende
Anne adayları için lohusa sepeti
lohusasepeti.com, hamilelerin ve yeni doğum yapan kadınlara A’dan Z’ye aradıkları ürünleri sunan bir e-ticareüt sitesi. 200 çeşit ürünün satıldığı sitede lohusa geceliğinden toparlayıcı korseye kadar her türlü ürün mevcut.
Anne adaylarının yorulmadan, evlerinden ve işyerlerinden çıkmadan www.lohusasepeti.com adresinden sipariş verebileceğini söyleyen Lohusasepeti.com’un kurucusu Sevgi Çabuk, “Aldığımız siparişleri Türkiye’nin her hangi bir noktasına 24 saat içinde ulaştırıyoruz. Edirne’den Ardahan’a Türkiye’nin dört bir yanından sipariş alıyoruz” dedi.
Pijama ilk sırada
“Hamilelere ve lohusalara yönelik ürünler pahalıdır” anlayışını lohusasepeti.com’la yıktıklarını belirten Sevgi Çabuk, şöyle devam etti: “Anne adayları çok iyi bilir. Bundan bir yıl öncesine kadar lohusa pijaması veya geceliği dendiğinde fiyatlar ikiye katlanırdı. Bizim faaliyete geçmemizle birlikte fiyatlar neredeyse yarı yarıya ucuzladı. Lohusasepeti.com’da sezeryan külotunu 10-20 lira, organik hamile atletini 20 lira, emzirme sütyenini 24 lira, slip korseyi 30 lira, geceliği 50-110 lira, pijama ve sabahlığı ise 50-200 lira arasında satıyoruz.”
Sevgi Çabuk, siteden en çok pijama sattıklarını anlattı.
BABALAR GÜNÜ
Özel koleksiyon
Ev Dekorasyonu ve Mobilya sektöründe zincir mağazacılık alanında faaliyet gösteren Tepe Home, haziran ayının unutulmaz günlerinden biri olan ‘Babalar Günü’ için özel bir koleksiyon hazırladı. Bu koleksiyon haziran ayı boyunca Tepe Home’da indirim fırsatlarıyla satışa sunulacak.
Hediyeli gün
LC Waikiki, Babalar Günü için hem çocuklara, hem de babalara özel olarak tasarlanan ürünler sunuyor. Ayrıca mağazalardan 11-16 Haziran tarihleri arasında yapılacak 75 TL ve üzeri alışverişlerde ise kalem seti ve anahtarlık hediye edilecek.
Geleneksel ve modern
Sarar, bu yıl Babalar Günü için geleneksel ve modern çizgilerin bir araya geldiği bir koleksiyon hazırladı. Koleksiyonda dar kesim kruvaze ceketler, dar beyaz pantolonlar ve lacivert tonlar ile tasarlanan denizci blazer ceketler var.
Terlik seçeneği
Twigy, Babalar Günü için hediye seçenekleri hazırladı. Hem rahat hem de trendy bir tarz benimseyen babalar için ise Twigy, Rider terlik modellerini sunuyor. Koleksiyonda renkli ve enerjik spor modellerin yanı sıra siyah rengin hakim olduğu terlikler de var.
Güzel kokulu babalar
1821 yılında kurulan ve bugün Avrupa’da 1200’ü aşkın mağazaya sahip olan Douglas Parfümeri, Babalar Günü’ne özel olarak Jean Paul Gaultier “Le Beau Male”, Fendi, Tom Ford “Noir” ve Azzaro “Chrome” ve Douglas’a özel erkek bakım ürünlerini öneriyor.
Ayda 1 milyon krem üretiyor
Adnan Akat Kozmetik olarak, ayda 2.5 milyon adet aeresol, 1 milyon krem, 500 bin adet maske, şampuan üretimi yaptıklarını ifade eden Adnan Akat, “İki ay önce kurulan bir ortaklıkla saç boyası ve renklendiricisi alanına da girdik. Bu ortaklık yapısı içinde, ayda 1 milyon adet saç boyası ve renklendirici üretiyoruz. İç piyasa satışımızın, yüzde 80’i kuaför, yüzde 10’u parfümeri ve market, yüzde 10’u da Private Label için gerçekleştirdiğimiz üretim” dedi.
Kozmetik sektöründe 16 farklı satış kanalı bulunduğunu dile getiren Akat, şöyle devam etti:
“Perakende pazarında, marketlerin diğer kanallar karşısındaki etkinliği ve satış payı giderek artıyor. Belli ürün gruplarında ise eczaneler etkinlik kazanıyor” diye konuştu.
’25 bin noktada satış yapıyoruz’
2006 yılı sonunda aile şirketinden ayrılarak Adnan Akat Kozmetik’i kurduğunu söyleyen Adnan Akat, geçen 5.5 yılda, önemli bir büyüme gerçekleştirdiklerini belirtti.
Öncelikle kuaför sektörü için saç şekillendirici, saç bakım ürünleri ve kişisel bakım ürünleri ürettiklerini kaydeden Akat, “Daha sonra saç renklendirici ürünlerle ilgili gerçekleştirdiğimiz ortaklıkla, kuaför sektörünün ihtiyacı olan tüm ürünleri üretir hale geldik” dedi.
Kozmetik sektöründe 20’den fazla tescilli markaya sahip olduklarını anlatan Akat, şu bilgileri verdi: “Bugüne kadar 16 marka altında 800’e yakın çeşitte ürün geliştirdik. Markalarımızdan özellikle 5 tanesi ile kuaför sektörüne hizmet veriyoruz. Amiral gemimiz ve ana markamız Morfose. Morfose markamız altında, saç bakım ve kişisel bakım ürünleri yer alıyor. Ayrıca Ossion, Camelot, Fixation gibi bilinen ve yüksek talep gören başka markalarımızla da pazardaki yerimizi güçlendiriyoruz.”
Perakende satışı
Türkiye’de yaklaşık 25 bin noktada ürün satışı gerçekleştirdiklerini söyleyen Adnan Akat, “Türkiye’nin birçok ilindeki binlerce kuaförde ürünlerimiz saç ve güzellik profesyonellerince hem kullanılıyor, hem de müşterilerine perakende satışı gerçekleştiriliyor” dedi.
Kuaförlerle yakın işbirliği içinde çalıştıklarını dile getiren Akat, “2013 yılı hedefimiz, kuaför kanalında, adetlerimizi daha da yukarılara taşımak” diye konuştu.
‘Ciromuzun yarısı ihracattan’
Almanya ve Fransa başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesine, Kuzey Afrika’ya, Ortadoğu’ya ve Türk cumhuriyetlerine ihracat yaptıklarını söyleyen Adnan Akat, “Toplam 50 ülkeye ürün satıyoruz. Yıllık ciromuzun, yarısını ihracattan sağlıyoruz. Yıllık 15 milyon dolarlık ihracat rakamımızı, 20 milyon doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Axis Kâğıthane AVM açıldı!
Sur Yapı Hayat Holding ortaklığıyla yapılan ve Kâğıthane’nin ilk ve tek AVM’si olan Axis Kâğıthane hizmete açıldı. Kâğıthane merkezindeki Cendere Caddesi üzerinde bulunan Axis Kâğıthane’de 110 perakende mağazası yer alıyor. Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas ilk kez hayata geçirdikleri Axis Kağıthane AVM ile ilgili olarak, “Sur Yapı olarak AVM projemizi gerçekten ihtiyaç duyulan bir bölgede hizmete açıyoruz. 2013 yılında bir ve 2014 yılında da 2 AVM daha açma hedefimiz var ve çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz” dedi.
Simit Sarayı ve LSG Sky Chefs’ten işbirliği
Türkiye’nin önde gelen perakende gıda firmalarından Simit Sarayı ve havayolu catering firması LSG Sky Chefs, Türkiye’de yeni bir işbirliği başlattıklarını açıkladı. Starfood Antalya Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ (Starfood Antalya) adıyla faaliyet gösterecek olan, unlu mamuller ve işlenmiş gıda üretimi yapacak yeni şirketin imza töreni Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Okutur, Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Abdullah Kavukcu ve LSG Sky Chefs Türkiye Genel Müdürü Atila Ergenç tarafından gerçekleştirildi.
‘Down Kafe’ kuruldu
Down Sendromlular için önemli bir projeye start veren Kombassan Vakfı, Down Sendromlu hastalar için ‘Down Kafe’ kurdu. Kromozom anomalileri içinde ise, en sık olarak halk arasında ‘mongolizm’ olarak da bilinen ‘Down Sendromu’ görülüyor. Öyle ki canlı doğan her 750 bebekten birinde Down Sendrom’u saptanıyor. Kombassan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Haşim Şahin, “Down sendromlu bireylerin sosyal hayatta yaşam kalitelerinin iyileştirilmesine, bir iş kolunda kendilerini gerçekleştirmelerine destek olmayı ve Down Sendromu konusunda toplumsal bilinç ve duyarlılığın oluşmasını amaçlıyoruz” dedi.