03.06.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
AYLİN RANA AYDİN
AYLİN RANA AYDİN - Kovid - 19 salgını, insan kaynakları (İK) yönetiminde de alışılageldik stratejileri yıktı. Zorlu dönemin tüm kodları, iş dünyasının üst düzey yöneticileri tarafından Fortune Türkiye & DataExpert işbirliği ve BMI organizasyonuyla, CHRO Summit 2021’de ‘Reshape’ teması ile gündeme alındı. Zirvede, Milliyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Mete Belovacıklı, PwC Türkiye Ülke Kıdemli Ortağı Cenk Ulu ve Deloitte Türkiye İnsan Yönetimi Hizmetleri Lideri Cem Sezgin moderatörlüğünde birçok oturum düzenlendi.
Dönüşüm zorunluluğu
Mete Belovacıklı moderatörlüğünde gerçekleştirilen, ‘Pandemi ile gelen dönüşüm zorunluluğu ve sonrası’ konulu panelde sahibinden.com CEO’su Burak Ertaş, Multinet Up CEO’su Demirhan Şener, Assan Alüminyum Genel Müdürü Göksal Güngör, Logo Yazılım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Logo Grup CEO’su M. Buğra Koyuncu yer aldı. Panelde, sürecin az hasarla atlatılmasında temkinli iyimserliğin etkili olacağı görüşüne dikkat çekildi. Belovacıklı, “Bu dönemde İK’nın üzerine düşen görevler, yükümlülüklerinin artması ve yeni yöntem bulma çabaları nedeniyle daha da arttı. İK çalışanları için ekstra önemli bir süreçten geçiyoruz. Çünkü alışılagelen stratejiler yıkıldı, yeni süreçler yaratıldı” dedi.
‘Zayıf olma şansı yok’
M. Buğra Koyuncu, firmaların rekabete yatırım yaptığını belirterek şunları söyledi:
“Belirli sektörler yıkıldı, belirli sektörlerde ise aşırı para birikimi oldu. Her şey bittikten sonra birdenbire bütün sektörlerde bir sıçrama bekleyemeyeceğiz. Tolere edilmesi uzun zaman alacak. Artık savaş silahlarla değil siber suçlarla, birtakım verilerin ele geçirilmesiyle olacak. Yeni dünyada tam ortada yer alan bir ülkeyiz. Teknolojide zayıf olma şansımız yok. Firmalar ya bir marka oluşturacak ya da markaları olan bir ekosistemin partneri haline gelecek. Aksi durumda büyük iflaslarla karşılaşacağız.”
Verimlilik ölçümleri
Temkinli iyimserlik içinde olmak gerektiğini vurgulayan Burak Ertaş, “İnsanoğlu bilinmezlikle karşılaştığında korkuyor. İK tarafında çalışanların morallerini yüksek tutacak neler yapabiliriz konusunda görüşüyoruz. Verimlilik ölçümleri yaptık” dedi.
Demirhan Şener, çevik yönetim kültürü ve dijitalleşmeye yatırım yaptıklarını ifade etti. Şener, “Her bir paydaşın problemlerine, zorlandıkları alanlara odaklanıp nasıl çözüm buluruz dedik ve bunlara yoğunlaştık” diye konuştu. Çalışan haklarının gözden geçirildiğini söyleyen Şener, “Herkes için tek bir yan hak yerine herkese özgü, esnek yan haklar denilen modeller öne çıktı. Bu ay Multi Gift Shop adlı bir e-ticaret portalını da devreye alıyoruz” diye konuştu.
‘Değişim içeriden açılan bir kapı’
Göksal Güngör, salgın döneminde iş sürekliliğini sağladıklarını kaydetti. Çalışanların motivasyonunu yüksek tutmanın öncelikleri olduğunu belirten Güngör, “İş yapış şekillerinde köklü değişimleri görüyoruz. Konuyu İK’dan çıkarıp herkesin temel ve ortak meselesi haline getirmeye çalışıyoruz. Değişimi dışarıda aramak yerine içeriden açılan bir kapı olarak görmeliyiz” dedi. Güngör, “Avrupa’da salgın hızlı seyrederken pazar değişikliğine giderek farklı bölgelerde ihracat faaliyetlerimize devam ettik” diye konuştu.
Yeni nesil çalışan ‘anlam’ peşinde
Sabancı Holding CEO’su Cenk Alper, “Yeni nesil çalışanlar en yüksek getiriyi sağlamak gibi bir amacın peşinde değiller. Yeni nesil çalışanlar ilk önce şirketin yüksek amacı ne, değerleri ne, ona bakıyorlar. Kurumlar potansiyel çalışana kendini cazip göstermeli, birer işveren markası olmalı. İK’nın tüm süreçleri yıkılıyor, evriliyor, yeniden yazılıyor. Artık İK süreç odağından anlam ve amaç odağına geçmek gerek” dedi.
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) Yönetim Kurulu Başkanı, Koç Holding İnsan Kaynakları ve Endüstri İlişkileri Başkanı Özgür Burak Akkol, ‘İşimizin Yarını ve Çalışma Hayatının Dönüşümü’ sunumunu yaptı. Salgınla, dijital dönüşümün hız kazandığını ve şirketler için yeni bir maratonun başladığını söyleyen Akkol, küresel dijital dönüşüm yatırımlarının 2023’te 7 trilyon dolara ulaşacağını kaydetti.
‘En Etkin 50 CHRO’ listesinde
DataExpert işbirliğiyle binlerce şirketle yapılan araştırma serisinin insan kaynakları ayağı olan ve Fortune Türkiye tarafından gerçekleştirilen, ‘En Etkin 50 CHRO’ araştırmasında listeye Demirören Medya İnsan Kaynakları Grup Başkanı Elif Karacaoğlu da girdi. İnsan kaynakları yöneticilerinin günümüz iş dünyasındaki fark yaratan rolüne ve önemine dikkat çekmek için hazırlanan ve yüzde 68’i kadınlardan oluşan listede ulusal ve uluslararası pek çok şirketten başarılı isimler yer aldı.