22.12.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
Hanife Baş - Kozmetik ve güzellik sektörü de teknolojiyle büyüyecek. Pandeminin daha yaygın kullanımını sağladığı artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla pek çok kadın mağazaya gitmeden uygulama üzerinden kendine yakışan renk ve tonda kozmetiği satın alabilecek.
Loreal Türkiye Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, artırılmış gerçeklik teknolojilerinin güzellik sektöründe kullanılmaya başladığını söyledi. Loreal’in bu trend kapsamında teknoloji firması ModiFace’i satın aldığını anımsatan Gökçen, “Bu uygulama Türkiye’de de kullanılıyor. Özellikle pandemide çok işlevsel oldu. Mağazaya gitmeden deneyimleterek makyaj malzemelerinin yüzde görünmesini sağlıyor. Renkleri seçip yüzünüze uygulayabiliyorsunuz. Firma olarak hedefimiz tekno güzellik şirketi olmak” dedi.
Gökçen, geleceğin güzellik deneyimlerini yaratarak tüketicilerle buluşturacaklarını dile getirerek, “Artık tüketici kişiselleştirilebilir şeyler istiyor. Tedarik zincirimizi de dijitalleştiriyoruz. Loreal Perso’yla bakımı evlere taşıdık. Perso ile kullanıcılar evlerinde kendilerine özel kişiselleştirilmiş fondöten, bakım kremi ve ruj üretebiliyor. O günkü hava durumuna, kıyafetinize, cildinizin durumuna göre ruj, fondöten gibi ürünleri kendiniz üretebiliyorsunuz. Whatsapp üzerinden güzellik danışmanlığı hizmeti de veriyoruz. Makine öğrenmesini de kullanıyoruz” diye konuştu.
E-ticaret patladı
Pandemi sürecinde kozmetikte de e-ticaretin çok geliştiğini ve yüksek yaş gruplarından bile insanların online alışverişe alıştığını belirten Gökçen, e-ticaret satışlarının yüzde 25’e ulaştığını, yılı yüzde 30’la kapatacaklarını, gelecek yıllarda ise yüzde 50’ye ulaşma hedeflerinin olduğunu aktardı.
Gökçen, “2020’de kapanmalar nedeniyle sektör yerinde saydı. Ama 2021 yılında yüzde 25 büyüme var. 2019 yılı rakamlarını yakaladık. Satışlar normale döndü. Pandemide evde kalınan süreçte cilt bakımı ürünleri çok sattı. Pazarın dinamikleri biraz değişti. Sosyalleşmenin artmasıyla saç, cilt, makyaj, deodorant her alanlarda artış yaşıyoruz. Güzellik kolay toparlayan bir sektör. İnsanlar kendilerini küçük şeylerle mutlu etmek istiyor. Pandemiyle beraber en hızlı büyüyen kategori cilt bakımı olsa da büyüklük olarak eskiden beri makyaj ve parfüm ilk sıralarda yer alıyor” bilgisini verdi.
Sinem Sandıkçı Gökçen, erkek kozmetiğinin de geliştiğine değinerek, “Önceden eşlerinin annelerinin ürününü kullananlar vardı. Artık herkes kendine özgü ürün alıyor. Traş, traş sonrası bakım, parfüm erkek kozmetiğinde öne çıkıyor. Pazarın yüzde 25’ini erkek kozmetiği oluşturuyor” dedi.
İlk Türk ve kadın genel müdür
Sinem Sandıkçı Gökçen, Eylül 2021’de göreve gelerek, Loreal Türkiye’nin ilk Türk ve kadın genel müdürü oldu. Gökçen, “Yüzde 90 kadına hitap eden bir marka, tabii ki bu daha önce olmalıydı. Hem ilk Türk hem de ilk kadın genel müdürüm. Türkiye gibi stratejik bir ülkenin bir Türk’e emanet edilmesi önemli. Türkiye’nin özel pazar ihtiyaçları var. Bir felakete karşı yerli bir yöneticinin bakışı ve duyarlılığı farklı oluyor. 20 yıldır bu firmadayım. Bu sektörde kendi rolümü de rol modeli olmak ve yol açmak olarak görüyorum. Eşit şartlarda yetişiyor olabiliriz. Ailem bana iyi imkanlar sundu, kendimi eksik hissetmedim. Şirketim de hep kapsayıcı oldu. Ama anne olduğumda zorlandım. Toplumun beklentileri arttığında zorlandım. Ama her şeyin bir arada yapılabildiğini de kanıtlasam bu da bir katkı olabilir” dedi.
Stratejik ülkeyiz
Sinem Sandıkçı Göçmen, Türkiye’nin Loreal’in ilk 20 ülkesi arasında yer aldığına da işaret ederek, “Genç nüfusumuzla stratejik ülkeyiz. Burada üretimimiz de var. İpek adıyla bir marka da üretiyoruz. Fabrika, genel müdürlük ve sahada toplam 1100 çalışanımız var. Çalışanların yüzde 55’i kadın, yüzde 45’i erkek. Kiehl’s markasıyla 20 mağazamız var. Loreal’in 40 markasından 25’i Türkiye’de. Yeni markalar getireceğiz. Özellikle cilt bakımında. Türkiye’ye yatırımımız sürecek. 2022’de sektör yüzde 20 büyüyecek” dedi.