11.04.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Perakende - Eylem Türk
Süvari, 1967 yılında hazır giyim toptancılığı ile başladığı yolculuğuna, 1997 yılından itibaren açtığı mağazalarla perakendeci olarak devam ediyor. Süvari Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, “Süvari olarak her yıl hem mevcut ülkelerde büyümeye devam ederken, hem de yeni ülkelere giriyoruz. Öncelikli pazarlarımızı Afrika, Doğu Avrupa ve Uzak Doğu ülkeleri olarak belirledik” dedi. Afrika’da kısa süre önce Nijerya pazarına girdiklerini belirten Çoşkun, “Bu kıtadaki ülkeleri tek tek inceliyoruz. Afrika çok önemli bir pazar. Nijerya’ya ürün gönderdik. 2016 başında mağaza açacağız. Şu anda Afrika pazarını dolaşıp araştırma yapıyoruz. Ayrıca Tanzanya, Uganda, Kenya, Senegal ve Etiyopya’yı da inceledik. Kısa süre içinde bu ülkelere de ürün gönderimine başlayacağız. Ardından da mağazalaşacağız” diye konuştu.
2023 yılına kadar Türkiye’nin en önemli global 10 markası arasına girmeyi hedeflediklerini kaydeden Coşkun, “O tarihte toplam 1.000 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
140 mağazaya ulaştı
Şu anda 140 mağazaya ulaştıklarını kaydeden Coşkun, “Bu mağazaların 40’ı Rusya, Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan, Ukrayna, Romanya ve Irak olmak üzere yurtdışında bulunuyor” dedi.
Yurtdışı yatırımlarına devam edeceklerini belirten Coşkun, “Bu yıl 22 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Bunların da 11’i yurtdışında olacak” diye konuştu.
Nepal’de iki mağazası var
Nepal’de iki franchize mağazaları bulunduğunu belirten Coşkun, Uzakdoğu’yu da mercek altına aldıklarını ifade etti, Türkiye’de perakende pazarının ciddi bir büyüklüğe ulaştığını söyleyen Ahmet Coşkun, “Bu nedenle yurtdışı açılımındaki hamleler büyük önem taşıyor. Türkiye’deki firmaların artık yabancı pazarlara açılması şart. Yani rotamızın artık yurtdışı olması lazım” dedi. Süvari olarak bütün planlamalarını buna göre yaptıklarını kaydeden Coşkun, “Bu yıl 210 milyon TL ciro hedefliyoruz. Çalışan sayımız ise toplamda 2 bin 500’ü buluyor” diye konuştu.
‘Türkiye’yi kapsamak istiyoruz’
Tekzen olarak uzun vadeli hedefleri arasında Türkiye’nin her ilinde yer almak olduğunu söyleyen Tekzen Genel Müdürü Onur Mertoğlu, “Sektörde faaliyet göstermeye başladığımız günden bu yana Türkiye’de ulaşmadığımız nokta kalmaması için yola çıktık. Türkiye’nin batısından doğusuna, kuzeyinden güneyine her ilinde hizmet sunarak Türkiye’nin genelini kapsamak istiyoruz” dedi. Topmak 51 ilde 103 mağazayla hizmet verdiklerini belirten Mertoğlu, “2015 Ocak ayından bu yana İstanbul, Kırıkkale, Afyon, Ankara ve Çanakkale gibi şehirlerde mağazalarımızı açtık. Yıl sonunda 10 mağaza açma hedefimize hızla ulaşacağımıza inanıyoruz” diye konuştu.
Saklı Cennet’e kalben destek
Organik tarıma da önem verdiklerini söyleyen Onur Mertoğlu, şu bilgileri verdi: “Artvin’in Borçka ilçesindeki organik tarım havzamızda üretilen ürünleri ‘Saklı Cennet’ markamızla tüketicilerle buluşturuyoruz. Saklı Cennet maddi çıkarların dışında kalben destek verdiğimiz ve tüketicilere en doğalı sunmak arzusuyla yarattığımız bizim için büyük değeri olan bir marka.”
30 milyon TL’lik yatırım...
Tekzen olarak, yurtdışında da mağazalaştıklarını anlatan Mertoğlu, şöyle devam etti: “Irak’taki bir ve Romanya’daki iki mağazamıza yenilerini eklemeyi düşünüyoruz. Gün geçtikçe yükselen bir ivmeye sahibiz. Büyüme rakamlarımız sektörün büyüme oranlarının oldukça üstünde. 2014’te 505 milyon TL olan ciromuzu 2015’te 650 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu ciroya da 2015’te yapacağımız 30 milyon TL tuturındaki yatırımımız, yeni mağazalarımız ve e-ticaret ile ulaşacağız.”
Loreal Türkiye’den bilim kadınlarına ödül
Loreal Türkiye’nin 13 yıldır sürdürdüğü ve 2013 yılından itibaren UNESCO Türkiye Millî Komisyonu tarafından desteklenen ‘Bilim Kadınları İçin’ programı kapsamında genç bilim kadınlarına verilen destek bursları törenle 2015 yılı sahiplerini buldu. Koç, Bilkent, Dokuz Eylül, Hacettepe, Ordu ve Abdullah Gül Üniversiteleri’nden 6 Genç Bilim Kadını başarılı araştırmaları ile L’Oréal Türkiye’den 15 bin dolar değerinde burs kazandı. Burs kazanan isimler şöyle: Doç. Dr. Güneş Özhan, Doç. Dr. Elif Fırat Karalar, Doç. Dr. Emine Eren, Doç. Dr. Filiz Kuralay, Yrd. Doç. Dr. Hümeyra Çağlayan, Doç. Dr. Bilge Baytekin.
KISA KISA
Anneler için
Real Hipermarketler Zinciri, annelerin bebekleri için ihtiyaç duydukları tüm giyim, ayakkabı, bakım ve eğlence araç gereçlerini satışa sundu. Real’de ‘Bahar Kampanyası’ 29 Nisan’a kadar sürecek.
Trençkotun özgün keşfi
Bahar aylarının klasik çizgisi trençkot, NG Style 2015 bahar koleksiyonunda yeniden hayat buluyor. Özgün trençkot modelleri, çağdaş ve şehirli kadının bahar stilini tamamlıyor.
Sprey krem...
Vaseline, zamansızlıktan yakınan tüketicileri için kolay kullanıma sahip Nemlendirici Sprey Krem’i piyasaya sundu.
Krem masalı
Nivea, özel bir masal serisi çıkardı. Marka masallardan aldığı ilhamla bir krem koleksiyonu hazırladı.
Kovboy akımı
Deichmann, mevsim geçişlerinin olmazsa olmazı kısa kovboy çizme tasarımlarını piyasaya sundu. Koleksiyonda kum bejleri, siyahlar ve uçuk griler yer alıyor.
Üç farklı tema
İnci Deri, 2015 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu’nu mağazalarında satışa sundu. Koleksiyon kuvvet, aura ve klasik olmak üzere üç farklı tema altında hazırlandı.