14.09.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Unilever Türkiye ve Orta Doğu Ev Bakım Lideri & Unilever Türkiye Ülke Başkanı Ali Fuat Orhonoğlu düzenlediği basın toplantısında sürdürülebilirlik yolculuklarını anlattı. Dünyaya bilanço gözüyle bakmadıklarını kaydeden Orhonoğlu, şunları söyledi:
“Bir değerler zinciri içinde hareket ediyoruz. Çorlu, Tuzla ve ikisi Konya’da olmak üzere 4 fabrikamızla önemli bir ekosistem oluşturduk. Son 5 yılda 700 milyon doları aşan ihracatla önemli döviz girdisi sağlıyoruz. Yakın zamandaki Globescan’in araştırmasına göre, ekolojik riskler Türkiye’de tüketicilerin en büyük endişelerinden. Unilever Türkiye, sürdürülebilirlikte fark yaratıyor. Global olarak hedefimiz 2039’a kadar 0 emisyon.”
Plastik atık topluyor
Her yıl on binlerce ton plastik atığı geri dönüşüme sevk ettikleri bilgisini paylaşan Orhonoğlu şunları anlattı:
“ÇEVKO ile 2022’den bu yana yürüttüğümüz toplama programıyla yetkilendirilmiş atık toplama kuruluşlarıyla çöp sahalarından plastik atık topluyor ve belediyelerin geri dönüşüm tesislerine yönlendiriyoruz. 2023’te 14 bin ton plastik topladık. 2024’te 18 bin ton topluyoruz. Bu rakam piyasaya sürdüğümüz plastik oranının yaklaşık yüzde 60’ına denk. 2025’te tamamına denk geleni toplamayı hedefliyoruz.”
Konya’da su için kolları sıvadı
Unilever’in dünyada 100 noktada su yönetimi programları uygulayacağını anlatan Orhonoğlu, “Bunlardan bir tanesi de iki fabrikamızın bulunduğu Konya’da yürütülecek. Bu proje kapsamında Ankara merkezli Doğa Koruma Merkezi Vakfı ile Konya’nın Tömek Köyü’nde suyun doğaya yeniden kazandırılmasına yönelik çalışmalar yapacağız. Bu çalışmalar ilk aşamada ağaçlandırma ile başlayacak, köylüler için ekonomik değeri olan badem ve lavanta gibi ürünlerin dikimi gerçekleştirilecek. İkinci aşamada ise Konya’da arazinin çölleşmesine neden olan rüzgâr erozyonunu önlemek için rüzgâr bariyerleri kurmayı planlıyoruz” dedi.