01.02.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü - Otokolik
Ford’un ağır ticari araç üretim ve mühendislik merkezi Ford Otosan, tamamen kendi geliştirip ürettiği kamyonları uluslararası pazarlara açmaya devam ediyor. Bu çerçevede “Ford Truck” markasıyla Ortadoğu ve Körfez Bölgesi’ndeki bayi ağı yapılanmasını tamamlayan Ford Otosan, 2020’ye kadar Cargo’nun satıldığı ülke sayısını 50’ye ulaştırmayı hedefliyor.
Ortadoğu pazarındaki iddiasını altyapı çalışmalarıyla güçlendiren Ford Trucks, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin ardından, geçtiğimiz günlerde Umman, Katar ve Bahreyn’de de bayi açtı. Distribütörlük konusunda Ortadoğu ve Körfez ülkelerinin önde gelen şirketleriyle işbirlikleri yapan Ford Otosan, böylelikle kamyon ihracatının yüzde 25’ini bu bölgeye gerçekleştirmeyi planlıyor.
Büyüme sürecek
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford Trucks olarak öncelikli pazarlarından biri olan Ortadoğu’ya yönelik başlattıkları atılımın, Katar, Umman ve Bahreyn’deki yeni bayi açılışlarıyla önemli noktaya ulaştığını kaydederken “Global büyümemiz büyük hızla devam edecek” dedi.
Yenigün “Bölgeye özel olarak geliştirdiğimiz ürünlerimizle beklentileri karşılayacağımıza eminiz. Önümüzdeki dönemde, ihracatımızın yüzde 25’ini Ortadoğu bölgesinin oluşturmasını hedefliyoruz. Ford Trucks’ın global yatırımları yalnızca Ortadoğu ile sınırlı değil. Global büyümemiz büyük bir hızla devam edecek” ifadesini kullandı.
2020 yılına kadar 50 ülkede distribütörlük ve bayi ağı yapılanmasını tamamlamayı hedefleyen Ford Trucks, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri’ndeki bayi geliştirme çalışmalarının yanı sıra, Kuzey Afrika ağır ticari araç pazarında ilk 3 marka arasına girmeyi hedefliyor.
İlk üçe girecek
Ford’un Avrupa’daki ticari araç üretim ve Ar-Ge merkezi olan Ford Otosan, geliştirdiği Ford Trucks modelleriyle büyümesini sürdürüyor. Ford’un “One Ford” (Tek Ford) stratejisinin ağır ticari araçtaki ilk ürünü olan yeni Cargo, aynı zamanda Latin Amerika pazarı için Brezilya’da üretiliyor. Böylelikle Türkiye’de geliştirilen Cargo’nun satıldığı ülke sayısı 80’i bulacak.
Arabistan’da da test edildi
Cargo’yu farklı pazarlara göre farklı ortamlarda test edip geliştiren Ford Otosan, Ortadoğu ve Körfez ülkeleri için hazırlıklarını Suudi Arabistan yarımadasında yürüttüğü testlerle yapmıştı. Nitekim bu bölgedeki satılan araçlar, sıcak ve tozlu bölge koşullarına uygun olarak güçlendirilen klima, filtre ve radyatörü içeren “Sıcak İklim Paketi” ile sunuluyor.
Ford Otosan, bununla birlikte Brezilya’nın yanı sıra, daha önce motor lisansı verdiği Çinli JMC firmasına da kamyon kabini geliştirmek üzere mühendislik anlaşması imzalamıştı.
Avrupa’nın ‘mega’ları arasına katıldı...
Yeni yatırımlarla birlikte bayi sayısını 18’e çıkarmayı hedefleyen Borusan Oto, geçen yıl yaklaşık 650 milyon euro ciro elde ederek Avrupa çapında en yüksek ciro yapan “mega bayiler” sıralamasında ilk 50’ye girdi.
Geçen yıl olarak rekor satışa ulaştıklarını, 2 milyar TL ciro elde ettiklerini anlatan Borusan Oto Genel Müdürü Uğur Sakarya, “Önceki yıl, Avrupa’nın ‘mega bayileri’ sıralamasında ilk 50’deydik. 2015 ciromuz da yaklaşık 650 milyon euro civarında. Birkaç basamak daha yükseldiğimizi düşünüyoruz.
Türkiye’nin de ilk 100 şirketi arasına girdik” dedi. 2015 yılında sıfır ve ikinci el olmak üzere toplamda 20 bin 919 adetlik satışa ulaştıklarını, sürekli yatırımla genişlediklerini belirten Sakarya, Jaguar ve Land Rover için ayrı showroomların yanı sıra tesis büyütme ve tamamen yeni bayiliklerle ilerlediklerini anlattı.
Toplam yatırımlarının 200 milyon TL’yi bulacağını vurgulayan Sakarya, tüm bunların tamamlanmasıyla Borusan Oto’nun 2017’de BMW, MINI, Jaguar ve Land Rover markalarında toplam 18 tesise sahip bir yapı haline geleceğini ifade etti.
Borusan Oto’nun 2016 yılını yeni araç satışında tüm markalarıyla geçen yıl paralelinde veya yüzde 5 üzerinde kapatmayı planladığını bildiren Sakarya, özellikle Jaguar markasında daha hızlı büyümek istediklerini, yeni modellerin de yolda olacağını söyledi. Kullanılmış oto satışlarında da iddialı olduklarının altını çizen Sakarya, şöyle devam etti:
“2013’te kullanılmış oto satışımız, yeni araç satışımızın yüzde 24’üydü. 2015 yılında bu oranı yüzde 48 seviyesine çıkarttık. Uzun vadede hedefimiz oranı yüzde 100’e çıkartmak. Yani yeni araç kadar kullanılmış oto satmak. Bu trend ile 5 yıl içinde bu seviyeye geleceğimizi düşünüyoruz. Bu yıl 7 bin adedi geçmek istiyoruz.”
Yılın Otomobili adayları belli oldu
Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl ilki düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili” (TYO) seçimlerinde yarışacak aday otomobiller belli oldu. TYO Seçim Komitesi tarafından belirlenen ve OGD yönetimi tarafından onaylanan aday listede 18 markadan 22 otomobil yer alıyor. Söz konusu aday otomobiller, Ocak 2015 Mart 2016 tarihleri arasında satışa sunulmuş “tamamen yeni” modellerden oluşuyor.
Seçim iki aşamalı
Otomotiv Gazetecileri Derneği’nin düzenlediği “Türkiye’de Yılın Otomobili” seçimleri iki aşamadan oluşacak. 25 Mart 2016 tarihinde İntercity İstanbul Park’ta yapılacak test organizasyonunda, tüm aday otomobiller, güvenlik ve teknik açıdan önemli bir sınavdan geçirilecek. Bu testin ardından her jüri üyesi, adaylar arasından favori otomobilini önerecek. Bu ilk oylamada jüri üyeleri tarafından en fazla önerilen ilk 7 otomobil ise, finalde yarışmaya hak kazanacak. Finale kalan 7 otomobil, 28 Mart 2016 tarihinde açıklanacak.
Yarışmanın ikinci aşamasındaysa her jüri üyesi, sahip olduğu 250 puanı adaylar arasında dağıtacak. Her üye, bir otomobile bir kez olmak üzere en fazla 100 puan verebilecek. En fazla puan alan finalist, Türkiye’de Yılın Otomobili seçilecek. Birinci seçilen otomobil Nisan 2016’da özel törenle açıklanacak.
TYO Adayları
- Audi A4
- BMW 7 Serisi
- Fiat 500X
- Fiat Egea
- Ford Mondeo
- Ford Mustang
- Honda Jazz
- Hyundai Tucson
- Jaguar XE
- Kia Sorento
- Land Rover Discovery Sport
- Mazda CX-3
- Mercedes GLC
- Mercedes C-Coupe
- MINI Clubman
- Opel Astra
- Renault Talisman
- Renault Kadjar
- Skoda Superb
- Ssangyong Tivoli
- Subaru Levorg
- Volvo XC90
Pulsar ve Navara ile şansını artıracak
Türkiye’deki satış operasyonunun tamamen Nissan’a geçmesiyle birlikte geçen yıl tam anlamıyla bir dönüşüm yaşayan Nissan Türkiye, her ne kadar pazarın da etkisiyle satış rekoru kırsa da, şansını daha fazla artırmak amacıyla yeni modellere hazırlanıyor. Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, bu yıl yeni Navara ve Pulsar ile pazar paylarını yüzde 10 artıracakları belirtti.
2015 yılının Nissan açısından çok önemli olduğunu vurgulayan Özkök, “Şirket, Türkiye’deki satış operasyonlarının kontrolünü artık tamamen kendi bünyesine aldı. Böylece, 2015 yılı, Nissan Türkiye için dönüm noktası oldu” derken, kısıtlı ürün yelpazesi nedeniyle istedikleri satış rakamlarına ulaşamadıklarını vurguladı. Özkök, “Belli bir performansımız var ama daha fazlasını istiyorduk. Geçen yıl 26 bin 400 adetle Nissan’da satış rekoru kırıldı. Amacımız bunun üzerine çıkmak. Markanın kendisi geldiğinden itibaren daha geniş bir ürün gamıyla daha fazla satış adetlerine ulaşmak istiyoruz” dedi. Amaçlarının SUV sınıfındaki liderliklerini pekiştirmek olduğunu kaydeden Özkök, “Bu yıl otomotiv pazarının yüzde 10 düşeceğini öngörüyoruz. Biz o pazarda payımızı yüzde 10 artırmak istiyoruz. 28-29 binler gibi bir rakam planlıyoruz. 2016 yılı markaların ciddi yeniliklerle geleceği sağlam bir yıl olacak” ifadesini kullandı.
İki yenilik
Nissan’ın, iki yeni ve önemli ürünüyle pazar paylarını artıracakları öngörüsünde bulunan Özkök, şöyle devam etti:
“Yeni Navara’yı Türkiye’de mart ortasında pazara sunuyoruz. Aracın içi otomobil görünümünde. Navara ile pick-up sınıfında yeniden liderliğe çıkacağımızı düşünüyoruz. İkinci modelse, yıl ortasında gelecek C sınıfındaki Pulsar olacak. SUV modellerine çıkmak isteyemeyen ve geleneksel bir ürün seçmek isteyen müşteriye, çok iyi bir cevap olacak. Bayilerimiz de heyecanla Pulsar’ı bekliyor.”
Porsche, Boxster ve Cayman modellerini 2016 yılından itibaren artık “718 Boxster” ve “718 Cayman” olarak adlandıracağını açıkladıktan kısa bir süre sonra, yeni 718 Boxster’ı tanıttı. Önceki versiyondan 35 HP daha güçlü olan 718 Boxster, yüzde 13 daha az yakıt tüketiyor.
1960’larda sayısız yarışlar kazanan Porsche 718’e “saygı duruşu” niteliğindeki yeni nesil 718 Boxster ile 718 Boxster S, en önemli farkını yeni geliştirilen 4 silindirli ve turbo beslemeli motorlarıyla koyacak. 718 Boxster’daki 2.0 lt hacimli motor 300 HP, 718 Boxster S’teki 2.5 lt motorsa 350 HP güç üretiyor. 718 Boxster, bu yeni motorla 0’dan 100 km/s hıza 4.7 sn, 718 Boxster S de 4.2 saniyede çıkıyor. 718 Boxster’ın maksimum hızı 275 km/s iken 718 Boxtser S’te bu rakam 285 km/s.
Tamamen yeni şasi ayarı ve daha güçlü frenlerle donatılan 718’ler, bagaj kapakları, ön cam ve açılabilen tavan dışında neredeyse tamamen yenilenmiş. Dört noktalı gün ışığına benzer LED farlarsa, isteğe bağlı sunulacak. Ayrıca gösterge paneli de yenilenmiş.
Yeni ortadan motorlu spor otomobil, Türkiye’de nisan ayından itibaren satışa sunulacak.
Mercedes-Benz Türk 2015’te bir kez daha kendi rekorlarını kırarak tarihinin en yüksek üretim ve satış rakamlarına ulaştı. Şirket, 991 adet otobüs, 19 binden fazla kamyon, 8 bin 440 hafif ticari araç ve 30 bin 333 otomobil satışı gerçekleştirdi. Şirketin Direktörler Kurulu Başkanı Britta Seeger, zorlu rekabetin ve koşulların hakim olduğu 2015 yılında hedeflerini aştıklarını belirterek, şirket tarihinin en başarılı yılı olduğunu kaydetti. Seeger, “En yüksek satış hacmimizi, en yüksek üretim adetlerimizi ve en fazla ihracatı gerçekleştirdik. 2015’in diğer önemli gelişmeleri, 80 milyon euro’luk yatırımlarımız, Hoşdere Otobüs Fabrikası’nın 20. yıldönümü ve Küresel IT Hizmet Merkezi’nin açılışı oldu. Çalışan sayımız 2015’te yüzde 8 oranında artarak 6 binin üzerine çıktı” diye konuştu.
‘XC90’ sınıfının şampiyonu oldu
Volvo’nun yeni SUV’u XC90, hem “Büyük Sınıf Off-Road” hem de “Genel Performans” kategorilerinde “2015 Yılında Sınıfının En İyisi” ödülünü kazandı.
Volvo XC90, bağımsız test kuruluşu EURONCAP’in 2015 yılı değerlendirmelerinde “Güvenlik Yardımı” kategorisinde yüzde 100 ve “Yolcu Koruma” kategorisinde yüzde 97’lik skorlar alarak genel klasmanda en yüksek performansı gösterdi. Bu başarı, Volvo Cars’ın yeni güvenlik sistemleri geliştirirken uyguladığı yenilikçi yaklaşımı yansıtıyor. Volvo Cars Güvenlik Merkezi, Direktör Vekili Jan Ivarsson, “Vizyonumuz, 2020’de yeni bir Volvo otomobil içerisinde hiç kimsenin hayatını kaybetmemesi ya da ciddi olarak yaralanmaması. XC90’da yer alan güvenlik sistemleri ve yarı-otonom sürüş teknolojileri sayesinde bu hedefimize doğru hızla ilerliyoruz” dedi.
Hyundai, geçtiğimiz ay tanıttığı yeni yarışçısı i20 WRC ile Dünya Ralli Şampiyonası’nın ilk ayağı olan 2016 Monte Carlo’da podyuma çıktı. Hyundai Motorsport Takımı pilotlarından Belçikalı Thierry Neuville, bu ikonik ralliyi üçüncü sırada tamamlayarak takım adına son derece önemli olan 15 puanı elde etti. İspanyol Dani Sordo ise yarışı altıncı olarak bitirdi.
2014 yılında FIA Dünya Ralli Şampiyonası’na (WRC) dönüş yaparak tüm dikkatleri üzerine çeken Hyundai, üçüncü sezonuna yepyeni bir zaferle başlamanın mutluluğunu yaşıyor. Geçtiğimiz ay Almanya’daki Hyundai Motorsporları Genel Merkezi’nde tanıtılan ve Türkiye’de üretilen araçlardan geliştirilen yeni i20 WRC, katıldığı ilk yarışında finiş görerek podyuma çıktı. Takımda yer alan diğer pilotlar Dani Sordo ve Hayden Paddon da herhangi bir kaza yaşamadan yarışı tamamlamayı başardı.