EkonomiSanayici tasarımı ısrarla talep etmeli

Sanayici tasarımı ısrarla talep etmeli

21.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye Tasarım Haftası’yla tasarımın tüm taraflarının buluştuğunu belirterek, “Tasarımın ticarileşmesi lazım. Sanayici tasarımı talep etmeli” dedi

Sanayici tasarımı  ısrarla talep etmeli

Ekonomi Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) işbirliğinde tasarım gücüyle katma değerli ihracatı artırmak ve İstanbul’un küresel tasarımın merkezlerinden biri olmasını sağlamak amacıyla düzenlenen Türkiye Tasarım Haftası (Design Week Turkey) devam ediyor. Haftanın ikinci günü de sergilenen ürünler, yeni fikirler ve oturumlarla geçti.
Tasarım dünyasında yer alan öğrencilerden tasarım ofislerine, sanayicilerden sanatçılara kadar onlarca isim etkinliklerde biraraya geliyor. Arçelik, Ford Otosan, Seranit Grup ve Şişecam stratejik ortaklığında Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen etkinlik, cumartesi akşamına kadar devam edecek. Etkinlikte gazetecilerle biraraya gelen TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, etkinliği gerçekleştirmedeki amaçlarının tüm tarafları aynı ortamda buluşturmak olduğunu söyledi. Büyükekşi, “Burada akademisyenler var, öğrenciler, sanayiciler, ihracatçılar, tasarım ofisleri var... Dünyada farklı şeyler oluyor. Bir bardak 100 dolarsa, tasarımla 150 dolar oluyor. Ama bunun için tasarımcının sanayici tarafından ısrarla talep edilmesi lazım. Tasarımın entelektüel halinin yanısıra bir de ticari kısmı var. Tasarımın ticarileşmesi, ürüne dönüşmesi lazım. Biz burada onu sağlıyoruz” diye konuştu.
Sabancı ziyaret etti
Etkinliğin ikinci gününde Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Design Week Turkey kapsamında yer alan sergileri gezdi. Sabancı, Design Turkey Tasarım Ödülleri’ni kazanan tasarımları çok beğendiğini belirterek, TİM Başkanı Büyükekşi’yi etkinlik için gösterdiği çabadan dolayı kutladı.
Etkinlikte, Uluslararası Tasarım Konseyi Başkanı David Grossman ise ‘Yaratıcılığa Liderlik Etmek’ konulu bir konferans verdi.
‘İhracatçı olmasaydı’
Türkiye Tasarım Haftası’nın önemli konuklarından biri de dünyaca ünlü moda tasarımcısı Hüseyin Çağlayan oldu. ABD First Lady’si Michelle Obama ve ünlü şarkıcı Lady Gaga gibi isimleri giydiren Çağlayan, ‘Modanın Dahisi’ konulu panelde konuştu. Savaşta sadece çok özel eşyalarını alıp kaçmak zorunda kalanların dramını anlattığı, masaya dönüşen etek şovuyla dünyaca ünlenen Türk moda tasarımcısı Hüseyin Çağlayan, ihracatçıların desteklerine dikkat çekti. Çağlayan “İhracatçılar olmasaydı, masa etkisi de olmazdı. Tekstil, hazır giyim ihracatçıları ve çatı örgütü olarak TİM destek verdi. Son dönemde yaptığım tüm defileleri İTKİB destekledi” dedi.
“Bu ülke ile 20 yıldır bağım var” diyen Çağlayan, “Türkiye’ye köprü atmış gibi hissediyorum. İleride burada yaşamak istiyorum. Ama İngiltere’de okudum ve tasarım sürecine orada başladım. İngiltere’de öğrendiklerimi Türkiye’de daha iyi paylaşacağımı düşünüyorum. Örneğin İstanbul Moda Akademisi’ne hocalar getirip götürüyorum” açıklamasında bulundu.
‘Gün doğacak’
‘Dünyaya Yön Veren Türk Modacılar’ başlıklı panelde konuşan Atıl Kutoğlu ise Türkiye’nin İtalya’dan 50 yıl sonra tasarım işine girdiğinin altını çizere,k “Ama Türk markalarına inanıyorum. Bizler Türkiye’den dünyaya açılan ilk modacılar olarak Türk tasarım imajını bir noktaya getirdik... Az imkanlarla iyi şeyler yaptık. Bizim gibi tasarımcıların daha kalıcı olması için sermaye desteği gerekiyor... Dünyada pek çok lüks marka müşterisinin artık ‘Bana her yerde olmayan bir tasarım getir’ anlayışına sahip, böyle bir dünyada Türk tasarımcılara gün doğacak” dedi.
‘Daha değerliyiz’
Dice Kayek markasının yaratıcılardan Ayşe Ege de, “Paris ya da New York Fashion Week müşterisi artık her şeye erişti. Bana her yerde olmayan bir marka getir diyorlar. Büyük ‘department store’lar yeni marka arayışına girdi. Eskiden bu mağazalarda dev lüks markalar ve aynı koleksiyonlar vardı. Türk markaları artık daha değerli hale geldi” dedi.