EkonomiSanal âlemde mağaza üstüne mağaza açacak

Sanal âlemde mağaza üstüne mağaza açacak

13.02.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

DeFacto'nun e-ticaret pazarında hızlı büyüdüğünü söyleyen İhsan Ateş, "Bazı pazarlara online gireceğiz. ABD, Çin, Nijerya ve Brezilya’da internetten satışa başlayacağız" dedi

Sanal âlemde mağaza üstüne mağaza açacak

10 yılda Türkiye’nin ikinci en büyük hazırgiyim perakende markası olmayı başardıklarını söyleyen Defacto Perakende Grup Başkanı İhsan Ateş, gelecek 10 yıllık süreçte uluslararası arenada dünya markası olmayı hedeflediklerini belirtti.
Şu an yurtiçinde 240, yurtdışında ise Kazakistan, Mısır, Irak ve Belarus olmak üzere 21 mağazaları bulunduğunu kaydeden Ateş, "Bu yıl Fas, Rusya, Suudi Arabistan'ın da aralarında olduğu 10 yeni ülkede 35 yeni mağaza açacağız. Yılsonuna kadar yurtiçi ve yurtdışında toplam 83 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. 2024’te 1000’in üzerinde mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
Defacto olarak pazar paylarını yüzde 4 olduğunu ifade eden Ateş, "2014 yılını 1.180 milyar TL ciro ile kapattık. Beş yıl sonra ciromuzu 3.5 katına çıkarmayı ve Türkiye hazır giyim pazarının yüzde 10’unu istiyoruz" diye konuştu.

Cironun yüzde 4'ü
DeFacto'nun offline da olduğu kadar online pazarda da hızla büyüdüğünü dile getiren Ateş, şöyle devam etti:
"Aylık 3 milyon trafik alan sitemiz yılda 36 milyon defa tıklanıyor. Online dünyanın dinamiklerini yakalamak adına kendi ERP yazılımımızı geliştiriyoruz. E-ticarete yaklaşık bir yıl önce başlamamıza rağmen satışlarımızın yüzde 4’ü e-ticaret kanalından geliyor. Sadece online olarak da gireceğimiz ülkeler de var. Bunların başında Amerika, Çin, Hindistan, Nijerya ve Brezilya geliyor. Çoklu kanal stratejisine ağırlık vereceğiz. Bunun için İngiliz bir firmayla anlaştık."

İade kampanyası
Yılda 55 milyon adet ürün satışı gerçekleştirdiklerini anlatan İhsan Ateş, "Ürün iade oranımız binde 7. Müşterimiz aldığı ürünü rahatça değiştirebilsin diye özel bir kampanya başlattık. İade kampanyamızı halkımıza olan güvenle hayata geçirdik. Ve haklı çıktık. Kampanyamız başladığından bu yana iade ve değişimlerimizin oranlarında değişiklik olmadı" dedi.
DeFacto olarak, 'Your Design for Love' projesini hayata geçirdiklerini belirten Ateş, "Bu projeyle müşterilerimize kendi tarzlarına uygun tişörtleri tasarlama fırsatı sunuyoruz" diye konuştu. Ateş ayrıca, bünyelerinde bulunan ‘fiziksel tekstil test laboratuarı’nın TÜRKAK’tan akreditasyon sertifikası aldığını açıkladı.

Haberin Devamı

‘Yüzde 8’i devrettik bunun sebebi var’
Dünya markası olma hedefleri doğrultusunda hisselerinin yüzde 8’ini uluslararası arenada tanınan ABD'li bir fona devri için anlaşma yaptıklarını söyleyen İhsan Ateş, hisse oranının neden yüzde 8 olduğunu ise şöyle anlattı:
"Yönetimdeki etkinliğimizi, hızımızı korumak istiyoruz. Azınlık hisse konusunda bu oranda anlaştık. Ayrıca 8 benim uğurlu sayım. Bu işbirliğinin dünya markası olma yolunda bizi destekleyeceğine, şirketin kurumsallaşma sürecine hız vereceğine inanıyoruz."

Mutluluk müdürü
Defacto, çalışan mutluluğunu ilk sıraya alan firmalardan. Öyle ki, şirketin 'mutluluk müdürü' var.
Bu müdürün görevi ise, çalışanların iş tatmini açısından mutlu olmalarını sağlamak, onları dinlemek, sorunlarına çözüm üretmek ve motivasyonlarını yüksek tutmak için gerekli aksiyonları planlamak...

2.479 kişi işe alacak
Bu yıl da yüzde 40 büyüme hedeflediklerini söyleyen Ateş, "Depo, mağaza, Sivas’a ek yatırım ve Batman'a fabrika projesiyle bu yıl 150 milyon TL'lik yatırım planımız var. Şu anda 6.500 çalışanımız mevcut. Bu yıl 2.479 kişiyi işe alacağız. 2015 ciro hedefimiz ise 1.7 milyar TL” diye konuştu.

Haberin Devamı

SEVGİLİLER GÜNÜ
Aşk kokusu

Avon, Sevgililer Günü'nde yeni parfümü Mesmerize ile kadınlar ve erkekler için farklı bir hediye sunuyor.

İndirim fırsatı
Damat, Tween ve D’S Damat mağazaları, Sevgililer Günü’ne özel sezonun son indirim fırsatını sunuyor.

Kalpli terlik
Twigy, Sevgililer Günü’nde hediye seçimini kolaylaştıracak kalpli terlik modellerini sunuyor.

Sonsuz aşk...
Arenapark AVM, 14 Şubat için 'Sonsuz Aşkın Hediyesi ArenaPark’tan' adı altında bir kampanya düzenledi.

Özel masalar
Papia, 14 Şubat Sevgililer Günü’nde hazırlanacak özel yemek masaları için Decor Peçete Koleksiyonu'nu sunuyor.

Romantik hediyeler
Tüketici elektroniği devi Vestel, 14 Şubat'ı renkli bir kutlamaya dönüştürmek isteyen çiftlere akıllı telefon Venus'u öneriyor.

Pırlanta tutkusu
Roberto Bravo Sevgililer Günü’ne özel, pırlanta ürünlerde geçerli olacak yüzde 50 indirim kampanyası hazırladı.

Haberin Devamı

Kırmızı adım
Tutkunun rengi Sevgililer Günü’nün sembolü olan kırmızı, Deichmann koleksiyonunda yerini aldı.

Tektaş sevgisi
Pera pırlanta, Sevgililer Günü için özel olarak 399 TL’den başlayan Tektaş koleksiyonu hazırladı.

Yazarlar