EkonomiPromosyonlar askıya alınıyor

Promosyonlar askıya alınıyor

05.11.2008 - 11:39 | Son Güncellenme:

.

Promosyonlar askıya alınıyor

Firmaların tanıtım faaliyetlerine, sundukları birbirinden değişik ürünlerle önemli katkı sağlayan promosyon sektörü, yılbaşı siparişlerinin küresel mali kriz nedeniyle askıya alınmasıyla zor durumda kaldı.

Haberin Devamı

Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Genel Koordinatörü Elif İçbilen, AA muhabirine yaptığı açıklamada promosyon ürünlerinin, markaların tüketici zihninde yer almasında önemli görevi olduğunu ifade etti.

İçbilen, hediyelik eşyanın yanı sıra gündelik kullanım alanlarına yönelik ürünlerle, hedef kitleye doğrudan ulaştıklarını vurgulayarak, "sunduğumuz ürün çeşidiyle firmaların tanıtım faaliyetlerinde daha özgür hareket etmelerine imkan sağlıyoruz. Ancak, işlevimiz yeteri kadar değerlendirilemiyor" diye konuştu.

Doğru pazarlama stratejilerinde tanıtımın sürekliliğinin önemine işaret eden İçbilen, Türkiye’de promosyon yatırımının sadece yılbaşında yapılacağı anlayışının hakim olduğunu bildirdi. Bu anlayışa rağmen küresel mali krizin yarattığı olumsuz havadan etkilenen firmaların yılbaşı siparişlerini dahi askıya aldığını belirten İçbilen, şunları söyledi:

Haberin Devamı

"Dünya ülkelerinde 12 ay boyunca promosyon ürünleri kullanılarak tüm özel günler değerlendiriliyor. Ülkemizde ise genellikle firmalar eylül sonuna doğru yılbaşı için sipariş veriyor. Bu yıl ise küresel mali krizin yarattığı olumsuz havadan etkilenen firmaların promosyon yatırımlarını bekletme kararı sektörü zor durumda bıraktı. Müşterilerimiz dünyadaki belirsiz havanın geçmesini bekliyor ancak yılbaşı yaklaşıyor.

Siparişler aktif hale getirilse de bu sefer yetiştirememe durumu ortaya çıkıyor. Ayrıca doların yükselmesiyle plastikten metale, camdan ahşaba kadar artan ham madde fiyatları da sektörde sıkıntı yarattı. Ne yazık ki işçi çıkartmayı düşünenler var."

PROMOSYONDA ÇİN HAKİMİYETİ

İçbilen, Avrupa Birliği ülkelerinde promosyon ürünlerine uygulanan standartlar neticesinde Çin’in artık ucuz üretim yapamadığını belirterek, bu ülkenin düşük maliyetli üretim işlevini yitirdiğini söyledi.

Özellikle ürünlerdeki kimyasal kullanımına birçok yaptırım getirildiğini vurgulayan İçbilen, "Türk promosyoncular zaten bu standartlar çerçevesinde üretim yapıyordu. Bu nedenle bizi etkileyen bir durum söz konusu olmadı" dedi.

Haberin Devamı

Çin’in ucuz üretim kozunu yitirmesiyle Türkiye’nin Avrupa’ya olan yakınlığının öneminin arttığını kaydeden İçbilen, şunları bildirdi:

"Çin düşük adetlerde sipariş almaz, teslimat süresini kendi belirler.Biz ise müşterilerimize istedikleri adette ürün sunabiliyor, teslimattaki hızımızla öne çıkıyoruz.

Artık ucuz üretim kozu ortadan kalktı krizi atlatırsak Çin’in sektördeki ’davul da bende tokmak da’ tavrını aşabiliriz. Ayrıca sektör olarak tüketicinin özel tasarımlı isteklerine cevap verebilmemiz de bizi farklı bir konuma taşıyor."