24.10.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Saygı, 19 - 22 Ekim tarihleri arasında gerçekleşen Global Marketing Summit 2021 zirvesinde ‘Değişen Tüketici Alışkanlıkları ve Medya Sektörü’ panelinde konuştu. Panelde Türk dizilerinin dünyadaki başarısını vurgulayan Saygı, “Cannes’te yapılan televizyon ve dijital içerik fuarı MIPTV’den dönerken uçakta Caner Cindoruk ve Cansu Dere’nin İspanyolca basılan bir dergide posterlerini görüp çok mutlu olduk. Türk yapımlarına ilgi daha da büyüyecek. Dünya için Türkiye çok büyük bir üretim merkezi olacak. Herkes bu tadı aldı” dedi.
‘Komedi azaldı’
Saygı, “Yeni dönemde insana dokunan hikayelerin iş yapacağını düşünüyorum. Televizyonlarda gerçek hikayelere olan ilgi buradan geliyor. Üzüldüğüm bir nokta ise ekranlarda komedi yok olmaya başladı Arada bir deniyoruz ama sert işlerin arasında maalesef yok oluyor” dedi. Saygı, şunları söyledi:
“Sert işler izlenmeye başlandı. Son zamanlarda başarılı işlerin hepsinde bir sertlik var. Bir şeyin kötülüğünü anlatırken konseptini söylemeliyiz. Mesela bizim Sadakatsiz dizimiz için diyorlar ki, ‘Vay o adam o kadını aldattı.’ Halbuki bütününe bakarsak dizi aslında sadakatsizlik yaparsan başına neler geleceğini anlatıyor.”
‘Sinema kalitesinde’
140 - 150 dakika dizi yapmanın zorluğunu da dile getiren Murat Saygı, “Bu kadar uzun süreli işler, 7 gün 24 saat çalışma gerektiriyor. Bir sinema filmini 90 dakika yapıyorlar ve 6 ayda çekiyorlar. Bizde her bölüm sinema filmi kalitesi ve temposunda yapılıyor” dedi.
Etkinlikte Murat Saygı ile birlikte; İlbak Holding Kentvizyon Genel Müdürü Aslı Bakan Gökulu, The Walt Disney Company Türkiye Medya Birimi Genel Müdür Yardımcısı ve Satış Grup Başkanı Mehmet İç Ağasıoğlu da birikimlerini paylaştı.