23.03.2010 - 15:13 | Son Güncellenme:
Özsüt Genel Müdürü Yıldırım Çullu, yeni kahve menüsü ve el yapımı çikolatalarıyla birlikte cirolarını 2010’da yüzde 60 seviyesinde büyüteceklerini bildirdi.
Çullu, Fransa’nın en büyük kahve üreticisi Cafes Richard ile işbirliğini duyurmak amacıyla düzenledikleri toplantıda yaptığı konuşmada, yıl sonuna dek 10 ton kahve satışı yapmayı öngördüklerini söyledi.
Kahve alanında liderliği hedeflediklerini belirten Çullu, Cafes Richard’ın özel bir çalışmayla Türk damak tadına uygun geliştirdiği kahve harmanlarının tüm Özsüt şubelerinde sunulmaya başlandığını duyurdu.
Çullu, Türkiye’de kahveye olan ilginin sürekli arttığını belirterek, Türkiye’de kişi başı 400 gram olan kahve tüketiminin 5 yıl içerisinde yüzde 100 artarak 800 grama ulaşacağını tahmin ettiklerini kaydetti.
Yıldırım Çullu, kahvenin son 5 yıldır Türkiye’de yükselen bir trend konumunda bulunduğunu ve özellikle gençlerden büyük ilgi görmeye başladığının altını çizerek, şöyle konuştu:
“Geniş bir kahve menüsü oluşturarak kafe konseptimizi eksiksiz bir şekilde bütünledik. Kahve sektörüne iddialı bir giriş yapıyoruz. Fransa’nın lider markası Cafes Richard ile gerçekleştirdiğimiz işbirliğiyle, Türkiye’de gerçek kahve lezzeti sunan en geniş çaplı zincir haline geldik. Yıl sonuna dek 10 ton kahve satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Çalışmalarımız aracılığıyla kahvenin daha geniş bir kesim tarafından benimsenmesini sağlayacak, böylece hem kahve sektörünü büyütecek hem de hızla genişleyen bu pazarda önemli bir paya ulaşacağız. Kahve alanına yönelik olarak eğitim ve pazarlama konusunda önemli bir yatırım gerçekleştirdik. Bu yatırım 2010 yılı eğitim ve pazarlama bütçelerimizin yüzde 10 gibi önemli bir kısmını kapsıyor. Çalışanlarımıza dünya çapında ödüllü baristalar (kahve hazırlama uzmanı) eğitim veriyor. Özsüt olarak yalnızca tatlı ve pastalarımızda değil kahvelerimizde de çok iddialıyız.”
Çullu, 2009’da 35 milyon lira ciroya ulaştıklarını belirterek, yatırımlarının da kesintisiz devam ettiğini söyledi. Geçen yıl 500 bin dolarlık yatırımla kurdukları çikolata üretim tesislerinin tam kapasiteyle faaliyet gösterdiğini anlatan Çullu, “Yeni kahve menümüz ve el yapımı çikolatalarımızla birlikte ciromuzu 2010’da yüzde 60 seviyesinde büyüteceğiz” dedi.
Çullu, Özsüt şubelerinde tüm kahvelerin, eğitimli baristalar tarafından özel yöntemler dikkate alınarak hazırlandığına dikkati çekerek, Özsüt baristalarının 2008-2010 Fransa WBC Barista Şampiyonu Anthony Calvez’den ders aldıklarını dile getirdi.
PORTAKAL, FINDIK VE VANİLYA AROMALI ESPRESSOÇullu, kahve menüleriyle ilgili bilgiler vererek, Arabica kahve çekirdekleriyle hazırlanan özel Perle Noire kahvesi ve Türkiye’ye ilk defa Özsüt tarafından getirilen portakal, fındık ve vanilya aromalı espressoları tüketicilerle buluşturacaklarını söyledi.
Özel olarak hazırlanan sunum ve süslemelere sahip sıcak-soğuk kahve kokteyllerinin kahveseverlerin ilgisini çekeceğini dile getiren Çullu, şunları kaydetti:
“Özenle hazırlanan sunum ve süslemelere sahip sıcak ve soğuk kokteyller de Özsüt’ün kahve menüsünde öne çıkıyor. Cappuccino’nun yumuşak içimini vanilya, karamel ve fındık aromalarıyla taçlandıran ’Aromacino’, espresso, çikolata ve nanenin canlandırıcı karışımından oluşan ’Mocha-Mint’ kahve tutkunlarının büyük beğenisini kazanacak. ’Cookie-Ccino’ ise fırından taze çıkmış çikolatalı kurabiye aromasıyla çocukluk anılarınızı canlandırmaya hazırlanıyor. Espresso, çikolata ve soğuk sütün damakta kalan tadına kestane aromalarının eşlik ettiği ’Choco-Chestnut’, yeşil çay, karamel, espresso ve tatlı baharatlardan oluşan egzotik bir kokteyl olan ’Iced Chai-Caramel’ gibi birçok farklı kokteyl de Özsüt’ün kahve menüsündeki lezzetler arasında yerini alıyor.”
YURT DIŞI ŞUBELERİ
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Çullu, bu hafta içerisinde ilk yurt dışı şubelerini açacaklarını belirterek, önümüzdeki dönemde, Kuzey Irak’ta şube açmak için yer seçimi konusunda görüşmelerinin sürdüğünü, büyük ihtimalle Erbil’de bir şube açacaklarını söyledi.
Çullu, öncelikli olarak komşu ülkelerde faaliyet göstermek istediklerini vurgulayarak, Suriye ve Yunanistan’da da şube açmak istediklerini kaydetti.
Avrupa Birliği’ne süt ve süt ürünleri konusunda ihracatta yasaklar olduğunun altını çizen Çullu, bu sebeple Yunanistan’da üretim yapabileceklerini dile getirdi.
Çullu, yurt içinde de 2010 yılında 20 şube açmayı planladıklarını belirterek, Anadolu’ya ağırlık vereceklerini, bunlardan bazılarını Çorlu, Erzurum, Sivas, Malatya ve Diyarbakır’da açacaklarını bildirdi.
Yemeklerin de eklendiği Özsüt şubesinin çok ilgi gördüğünü bu sebeple 2010 yılı içerisinde 6 yeni yemekli Özsüt şubesi açacaklarını dile getiren Çullu, bunların 3’ünün İstanbul’da, diğerlerinin de Ankara, İzmir ve bir Anadolu şehrinde olacağını vurguladı.
“TÜRK İNSANININ MÜKEMMEL BİR DAMAK TADI, KÖKLÜ BİR KAHVE KÜLTÜRÜ VAR”
Yılda 7 bin ton kavrulmuş kahve üretimi yapan ve 20’yi aşkın ülkede faaliyet gösteren Cafes Richard’ın Yöneticisi Arnaud Richard, Özsüt’lerde sunulacak kahve harmanlarını hazırlarken Türkiye pazarını çok iyi incelediklerini ve tüketici tercihlerine yönelik kapsamlı analizler gerçekleştirdiklerini ifade etti.
Türkiye pazarına girmekten büyük heyecan duyduklarını dile getiren Richard, şöyle konuştu:
“Türk insanının mükemmel bir damak tadı ve İtalya ile Fransa’da olduğu gibi köklü bir kahve kültürü var. Şu anda Türkiye’de en geniş çaplı tüketim geleneksel Türk kahvesine yönelik. Ancak kahve konusunda uluslararası trendleri takip eden geniş bir tüketici kitlesi de var. Cappucino, caffe latte, iced-coffee ve kahve kokteylleri gibi espresso bazlı kahve tüketimi gün geçtikçe artıyor. Özellikle de genç kesim tercihini giderek artan bir oranda bu gibi kahve seçeneklerinden yana kullanıyor. Batılı ülkelerin çoğunda olduğu gibi daha yumuşak ve aromalı kahvelere ilgi Türkiye’de de giderek yükseliyor.”
Özsüt için özel olarak ve Türk insanının damak tadına uygun şekilde hazırladıkları kahvelerin büyük ilgi göreceğine inandıklarını vurgulayan Richard, “Türkiye’ye güveniyor ve ülkenizde Özsüt’le birlikte sürdürdüğümüz çalışmaların büyük bir hızla genişleyeceğine inanıyoruz. Türkiye’de çok önemli bir potansiyel var. Özsüt, 1-2 yıl içerisinde mağaza başına yılda 200-300 kilo kahve satar duruma gelebilir. Bu da yılda 50 ton anlamına gelir. Bu potansiyele lezzet ve keyif dolu bir yanıt üretmek için yola çıktık. Bir kahve uzmanı olarak söyleyebilirim ki, sonuç mükemmel oldu.”