24.01.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
2013 yılının Nisan ayında kasko branşında yapılan düzenlemelerin ardından yeni bir döneme girildiğini belirten Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, bu düzenlemenin, sigortacılarla tüketiciler arasında yaşanan sorunların kalkmasına yönelik önemli bir adım olduğunu söyledi. Yeni düzenlemenin kasko sigortasını daha anlaşılır kıldığını, yanlış anlaşılmaları ve bundan doğan mağduriyetleri giderdiğini de vurgulayan Yergin, kaskoda yeni bir dönemi başlatan düzenlemelerin yanında, trafik sigortasında da tüketici lehine kapsamlı bir geliştirme üzerinde çalışıldığını dile getirdi.
Trafik sigortasında yeni dönem
Öncelikle üçüncü şahısları koruyan trafik sigortasının tanımı ve kapsamının netleştirilmesinin hedeflendiğini belirten Yergin, “Bu konu, karayolunun tanımından, sağlık giderlerinin kapsamına, bedeni zararların içeriğinden, bakıcı giderlerinin hangi hallerde tazmin edileceğine kadar geniş kapsamdadır. Bu konuların hepsi şu an uygulamada belirsizlik taşıyan, bu nedenle trafik sigortasının tanımını belirsizleştiren ve yine bu nedenle birçok tazminat talebinin mahkemelere taşınmasına neden olan konulardır. Amaç sigortalının mağduriyetini önlemek ve kısa sürede tazminatı ödeyerek, trafik sigortasından beklentileri doğru bir çerçevede karşılamaktır” şeklinde konuştu.
Bu kapsamda üzerinde çalışılan bir diğer konunun da “Doğrudan Tazmin Sistemi” olduğunu belirten Yergin, bu sistemin trafik sigortasında zarar gören tarafın, zararını gidermek için karşı tarafın sigorta şirketine gitmesi yerine kendi sigortacısına başvurması olduğunu söyledi. Bu sayede sigortalının öncelikle kendi bildiği ve seçtiği şirketinden hizmet almasının hedeflendiğini ifade eden Yergin, şirketlerin de kendi sigortalısına hizmet verme şansı yakalayacağını, böylece sigortalının memnun olmasının önemsendiği bir sürecin yaratılacağını söyledi. Trafik ve kasko hizmetinin aynı sigorta firması tarafından verilmeye başlanmasıyla bütünsel/kombine ürünlerin değerinin de daha anlaşılır hale geleceğini ifade etti.
Yergin, “Tüm bunlara, Trafik ve kasko poliçesini tek poliçede birleştiren TrafiKasko ürünümüz tek poliçede tam güvence sunarken, hem tüketicilere fiyat avantajı sağlıyor, hem taksit imkânı sunuyor, hem de poliçe takip işlemlerini kolaylaştırıyor. Sektörde ilk olma özelliğini taşıyan bu ürünümüz araç sahibi bir tüketicinin ihtiyacı olabilecek tüm teminatları bir arada sunuyor. Bu uygulamanın Türkiye’deki öncüsü oluyor olmak ise bize ayrı bir gurur veriyor” diyerek sözlerini tamamladı.
Depremde eviniz hasar görünce kime misafir oldunuz?
Doğal Afet Sigortaları Kurumu’nun (DASK), “Zorunlu deprem sigortanızı yaptırın, zorunlu misafirlikten kurtulun” sloganlı reklam filminin devamında Vanlı depremzedeler yer aldı. Van il merkezinde ve Edremit’te çekilen reklam filminde depremzedeler “Depremde eviniz hasar görünce kime misafir oldunuz?” sorusuna yanıt vererek yaşadıklarını birinci ağızdan aktardı.
Doğal Afet Sigortaları Kurumu’nun (DASK), zorunlu deprem sigortasının önemine dikkat çekmek amacıyla başlattığı reklam kampanyasının devam filminde Vanlı depremzedeler yer aldı. Hem evi hasar gören zorunlu deprem sigortası poliçesi sahipleri hem de sigortası bulunmayanlar röportajlarda depremden sonra yaşadıklarını anlattılar. Filmde zorunlu deprem sigortasının insanların hayatlarını nasıl kolaylaştırdığı ve sigortası olmayanların yaşadığı zorluklar vurgulandı.
Yeni reklam kampanyasının “Deprem geçecek hayat devam edecek” söyleminin bir devamı niteliğinde geliştirildiğini ve depreme karşı hazırlıklı olma ve sigortalılık bilincini artırmak amaçlı olduğunu vurgulayan DASK Koordinatörü İsmet Güngör şunları ifade etti:
“‘Zorunlu misafirlik’ konseptini Van depremlerinden sonra yaşanan gerçek hikayelerden ve yaptığımız kamuoyu araştırması sonuçlarından ortaya çıkan bulgularla oluşturduk. Van depremlerinde evleri hasar gören ve bir süre yakınlarının yanında yaşamak zorunda kalan vatandaşların yaşadığı zorlukları yansıtacak en iyi tanımın ‘zorunlu misafirlik’ olduğunu gördük. Biz de buradan yola çıkarak evleri hasar gören ve yakınlarında kalmak zorunda olanların yaşadığı zorlukları reklam filmlerimizde yansıtmayı hedefledik.
Misafirlik kavramının kültürümüzde, geleneklerimizde ve Anadolu medeniyetlerindeki öneminin farkında olarak ve bu değerlerimize saygıyla yaklaşarak ülkemiz için çok önemli olan depremleri hatırlatmayı ve halkımızı depreme karşı hazırlıklı olmaya teşvik etmeyi amaçladık.
İnsanların zorunlu deprem sigortası ile depreme karşı önlem aldıklarında ve almadıklarında neler yaşadıklarını karşılaştırmalı olarak aktarmaya çalıştık.”
ING Emeklilik’te yeni atama
ING Emeklilik’te, Finans ve Mali İşler Genel Müdür Yardımcılığı’na Emine Sebilcioğlu atandı. ING Emeklilik’te Finans ve Mali İşler Genel Müdür Yardımcılığı görevine atanan Emine Sebilcioğlu, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden 1994 yılında mezun olduktan sonra, kariyerine 1994 yılında PricewaterhouseCoopers Denetim ve Danışmanlık Hizmetleri Şirketi’nde başladı.
2013 yılı itibari ile yeni görevinde Sebilcioğlu, ING Emeklilik’in Türkiye’de hızla büyüyen operasyonlarında stratejinin hayata geçmesi aşamasında mali işler biriminin yönetim karar süreçlerine destek olacak şekilde yapılanmasından sorumlu olacak. Buna ilaveten genel merkez tarafından yönlendirilen projelerin Türkiye ve bölgede hayata geçmesi aşamasında aktif rol alacak.
Aegon Türkİye geleneksel acente toplantısı İstanbul’da yapıldı
AEGON Emeklilik ve Hayat’ın Türkiye genelindeki 125 acente 3 Ocak tarihinde The Marmara Taksim Oteli’nde biraraya geldi. Aegon acentelerinin 2013 yılında gerçekleşen hedefleri doğrultusunda en başarılı acenteye Aegon Türkiye Genel Müdürü Uğur Tozşekerli tarafından plaketi verildi.
Etkinliği değerlendiren Uğur Tozşekerli, acente kanalını Aegon Emeklilik ve Hayat olarak çok önemsediklerini belirterek yapılan toplantının son derece faydalı geçtiğini söyledi. Toplantı ardından akşam otelin balo salonunda yapılan gala yemeği ile Aegon Türkiye acenteleri yoğun iş temposundan kurtulup beraber eğlenme fırsatı buldu.
Mapfre küresel şirket olma yolunda
Mapfre Başkanı Antonio Huertas, Mapfre’nin global bir sigorta şirketi olmayı amaçladığını vurguladı. Huertas, Mapfre’nin çok uluslu bir şirket olmayı başardığını, hedeflerinin küresel bir sigorta şirketi noktasına gelmek olduğunu vurguladığı konuşmasında ayrıca İspanya dışı ülkelerde büyüme politikaları hakkında bilgi verdi.
Özellikle Türkiye’nin de aralarında bulunduğu stratejik ülkelerde yatırım yapacaklarını belirten Huertas “Son dokuz yılda Mapfre olarak toplam üretimimizi 13 katına çıkarttık. Hedefimiz; özellikle Türkiye, ABD, Meksika ve Brezilya gibi bizim için stratejik ülkelerde büyümemizi sürdürmek ve 2014’te sektörde önemli bir düzelme olacağını öngördüğümüz İspanya’da da liderliğimizi konsolide etmek” dedi.
Mapfre’nin ayrıca Güneydoğu Asya’da da kararlı bir proje yürüttüğünü söyleyen Huertas: “Geçtiğimiz aylarda Endonezya’da faaliyetlerini sürdüren ABDA’nın yüzde 20’lik hisselerini satın aldık. Bu satın alma da küresel bir şirket olma yolunda izlediğimiz planın önemli bir parçası.” dedi.
Sompo Japan: Doğru müşteriye iyi fiyat...
Sompo Japan Sigorta, müşterilerini ve sahip olduklarını güvence altına alırken en uygun fiyat seçeneklerini sunuyor. Sompo Japan’ın yeni reklam filmi bu yıl sigorta sektörünün ağırlık verdiği kasko ve trafik sigortasını konu alıyor.
Reklamda, farklı sigorta şirketlerinden kasko ve trafik sigortası yaptırdıktan sonra Sompo Japan’ın cazip koşullarını öğrenen tüketicilerin yaşadığı pişmanlık halleri yer alıyor. “Sompo Japan Sigorta’dan mutlaka teklif alın, sonra pişman olmayın” sloganıyla doğal, hayatın içinden alınmış kesitler kampanyanın ana temasını oluşturuyor.
“Doğru müşteriye iyi fiyat” öngörüsüyle hareket edilen reklam kampanyası şubat ayı sonuna kadar sürecek.