04.11.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylen Türk
Multi Development CEO’su Hulusi Belgü, 2011 yılının kendileri için oldukça olumlu bir yıl olduğunu söyleyerek, “Şu anda bünyemizde 9 AVM var. Ortalama doluluk oranımız yüzde 98” dedi. 2011’in ilk altı ayında geçen yılın aynı döneminde göre ciroda yüzde 37, ziyaretçi sayısında da yüzde 23 artış yaşadıklarını belirten Belgü, her yıl 110 milyon ziyaretçi ağırladıklarını kaydetti.
Multi Corporation’ın yüzde 100 iştiraki olan Multi Development Türkiye’nin, alışveriş merkezleri, ofis ve konutu da içeren çok amaçlı projeler geliştirdiğini söyleyen Belgü, 2004 yılından bu yana Türkiye’de yaptığımız yarıtırımların tutarı 3.2 milyar euro. Sahibi olduğumuz Forum Alışveriş Merkezleri’inde 25.000 kişiye istihdam sağlıyoruz” diye konuştu.
‘Diyarbakır’a inanıyoruz’
Önümüzdeki yıla ilişkin beklentilerini paylaşan Hulusi Belgü, “2012 beklentim perakende için iyi bir yıl olacağı yönünde. Türkiye’nin satınalma gücü giderek artıyor. Ve bunun devam edeceği öngörülüyor” dedi. Bütün çalışmalarını bir program dahilinde yürüttüklerini belirten Belgü, şöyle devam etti: “2011 yılının son günlerinde Forum Kayseri’nin açılışını gerçekleştireceğiz. Önümüzdeki yıl 6 AVM yatırımı planlıyoruz. Forum Gaziantep için kollarımızı sıvadık. Ardından Adana ve Diyarbakır gelecek. Çorum, Çanakkale ve Elazığ üzerinde de çalışıyoruz. Üçüne de yatırım yapabiliriz” diye konuştu. Diyarbakır’da çok fazla yatırım bulunmadığına dikkat çeken Belgü, “Yabancı sermayeli bir şirket olarak Diyarbakır’a çok inanıyoruz. Perakende firmalarının bu yönde bir talepleri var. Diyarbakır’a 55 bin metrekarelik bir alanda AVM açacağız” diye konuştu.
Halka açılmayı da hedeflediklerini söyleyen Belgü, “Eğer beklediğimiz koşulları bulursak 2013’te halka açılma hedefimiz var” dedi.
‘Kredi süresi uzatıldı’
Hulusi Belgü, Multi Development Türkiye’nin bağlı olduğu Multi Corporation’ın mali durumuyla ilgili olarak da şunları söyledi:
“180’den fazla alışveriş merkezi bulunan Multi Corporation, finansal yapısını yeniden yapılandırdı. Gelecek faaliyetlerine ve stratejilerine güç kazandırmak amacıyla, Hollanda NIBC Bankasının liderliğindeki 11 üye banka, 850 milyon euro tutarındaki kredi süresini dört yıl uzatma kararı verdi. Multi Corporation, 11 bankadan aldığı bu güvenoyu ile Türkiye ve Avrupa’daki yatırımlarına hız kesmeden devam edecek.”
Rakamlarla Multi Development Türkiye
- Bünyesinde 9 Forum AVM bulunuyor
- 2012’de 6 yeni AVM yatırımı planlanıyor
- Şirketin bugüne kadar yaptığı yatırım miktarı 3.2 milyar euro
- 721 bin m2 kiralanabilir alana sahip
- Kiralanabilir alanın yüzde 15.4’ünü elinde bulunduruyor
- 2011 yılının ilk 6 aylık döneminde ziyaretçi artış oranı yüzde 23
- 2011 yılının ilk 6 aylık döneminde ciro artış oranı ise yüzde 37
- Tüm Forum alışveriş merkezlerinde 25 bin kişi istihdam ediliyor
‘Yatırım yapmadan önce elektronikteki harcamaya bakıyoruz’
Alışveriş merkezi yatırımı yapmadan önce o şehirdeki elektronik marketlerden yapılan alışverişlere baktıklarını söyleyen Hulusi Belgü, “Elektronik tüketimi bizim için çok önemli. Bu tüketim, o şehirdeki tüketicinin harcayabileceği gelirlerin yüksek olduğunu gösteriyor. Bu nedenle kişi başı elektronik harcamalarını dikkate alıyoruz” dedi.
Anadolu’daki marka miksine yabancı markaların da katılmaya başladığını söyleyen Belgü, “Mango, Tommy Hilfiger, Diesel, Timberland gibi markalar da Anadolu’daki AVM’lerde yer almaya başladı” dedi.
‘Mağaza kiralarında kuru sabitlemek için talepler alıyoruz’
Kiralarda kuru sabitlemek için perakendeciler tarafından çeşitli talepler geldiğini belirten Hulusi Belgü, konuyla ilgili olarak şunları söyledi:
“Türkiye’de hep anlık tepki veriyoruz. Perakendecilerin rahatsız olduğu döviz artışı son dönemdeki hızlı artış aslında TEFE- TÜFE oranıyla birbirini dengeliyor. Her zaman euro ile veya dolarla kiralamak perakendecinin avantajına gelişmiş. Bundan sonra da bu şekilde devam edecek sanırım. Sakin olup beklemek lazım. Ülkemizde her zaman dövizde sıçramalara şahit olduk. Perakendecilerin üzerinde yükler var. Özellikle ithal tekstil ürünleri satanların üzerinde son dönemlerde yükler var. Döviz böyle yukarı doğru giderken ticaret hacmi ve ziyaretçi sayısında artış da söz konusu.”
Mavi, ‘2011 Avrupa İş Ödülleri’ finaline kaldı
Mavi, European Business Awards 2011’de (2011 Avrupa İş Ödülleri) The Ruban d’honneur’e (Onur Kurdelesi’ne) layık görüldü ve finalde Türkiye’yi temsil etmeye hak kazandı.
10 şirket arasında tek hazır giyim markası olarak yerini alan Mavi, Genel Müdür Cüneyt Yavuz’un temsilciliğinde büyük ödül için yarışıyor. Aday şirketler, 11 kategoride mükemmeliyet, en iyi uygulamalar ve yenilikçilik kriterleri çerçevesinde seçkin isimlerin yer aldığı jüri tarafından değerlendiriliyor.
Adil Işık, zincirine 10 mağaza daha ekledi
Adil Işık Grup, ışıltılı kadının markası olarak nitelendirdiği adL, iddialı ve enerjik gençlerin markası olarak konumlandırdığı Codentry ve artı beden kadınlara yönelik markası Love My Body ile büyümeye devam ediyor.
Dünya genelinde yaklaşık 300 satış noktası bulunan Grup, kendine ait 100’üncü mağazasını nisanda Cevahir’de açarken, son dönemde 10 mağazayı daha zincirine ekledi.
GÜZELLİK NOKTASI
Kaşlar için serum üretti
M2BEAUTE markası, kirpiklere yönelik sunduğu M2LASHES Eyelash Activating Serum’ dan sonra, kaşlar için M2BROWS Eyebrow Renewing Serumu üretti. Kaşların şekillenmesine yardımcı olan serum, kolay uygulanabilir özelliğe sahip.
Güneş korumasıyla zenginleştirildi
Neutrogena dudak nemlendiricisi, SPF 20 güneş koruma faktörüyle zenginleştirilmiş.
Marka yetkilileri ürünün, nemlendirici formülüyle kurumuş ve çatlamış dudakları yumuşatıp, uzun süreli rahatlama sağladığını belirtiyor.
Sevilla’ya Estee Lauder onur ödülü
Kozmetik zinciri Sevil’in kurucularından Lüsi Sevilla’ya “Estee Lauder Prestij Kozmetik Onur Ödülü” verildi. Lüsi Sevilla, ödülünü Estee Lauder tarafından Swiss Otel’de organize edilen törende aldı.
Soğuklara karşı bal ve ayçiçeği
Fransız markası Nuxe’ün yenilenen bal özlü bakım serisi Rêve de Miel, NUXE Spa Oda Parfümü ve güzellik kiti hediyeli. Nuxe Rêve de Miel, sonbahar ve kış gibi mevsimlerde ciltte oluşan hasara karşı bal ve ayçiçeği gibi içeriklerle savaşıyor.
Erkeklere özel saç bakımı
Schwarzkopf Professional’ın yeni [3D]MENSION markası erkeklere özel çözümler sunuyor. [3D]MENSION, erkeklere saç, baş derisi ve saç köklerinde de etkili olan bir bakım serisiyle birlikte şekillendirme ve renklendirme ürünlerine sahip.
Mutfaklara elektronik aşçı geldi
Homend, müşterilerinin beklentilerine uygun ürün ve servis geliştirme hedefi doğrultusunda, Magicook 2501 Elektronik Aşçı’yı satışa çıkardı.
Konuyla ilgili düzenlenen toplantıda Şef Serkan Bozkurt yemeklerini, Magicook 2501 ile yaparak ürünün katılımcılarla birlikte test edilmesini sağladı.
Homend’in Genel Müdürü Hakan Koçer de toplantıda yaptığı konuşmada Magicook 2501’in, elektronik aşçı kılığına girmiş bir mutfak sihirbazı olduğunu söyleyerek, “Bu ürün pilavdan aşureye, makarnadan ekmeğe, güvece kadar birçok yemeği pişiriyor” dedi.
Dokuz farklı yemek
Ürünün dokuz farklı yemek pişirme programı bulunduğunu kaydeden Hakan Koçer, “Kullanıcısı tarafından tanımlandığı takdirde sayısı artırılabilen pişirme programlarına sahip ürün, yemekleri tek dokunuşla tam da olması gerektiği kıvamda pişiriyor” diye konuştu. Koçer, şöyle devam etti:
“Daha az veya daha çok pişirmek isteyenler için önceden programlanmış pişirme süreleri kolaylıkla değiştirilebiliyor. Magicook 2501’in buharlı pişirme ve ısıtma programları da mevcut.”
‘Elektrik sarfiyatını yüzde 40 azaltıyor’
Elektronik Aşçı’nın perakende satış fiyatının 287 TL olduğunu belirten Hakan Koçer, şu bilgileri verdi: “Bu ürün bütün yemekleri pişirmekle kalmıyor, 860 Watt’lık enerji tüketimiyle mutfaktaki elektrik sarfiyatını da yüzde 40 oranında azaltıyor. Ayrıca, kapağındaki özel mekanizma ile pişirilen yemeklerin taşmasına asla izin vermiyor.”
70 bin temsilciyle ‘doğrudan’ satış yapıyor
Türkiye’de giderek büyüyen doğrudan satış sektörü, özellikle kadınlar için dinamik bir iş kolu. Sektör, Türkiye’de 450 milyon dolar büyüklüğe sahip. Türkiye’de doğrudan satış sektöründe çalışan bağımsız girişimci sayısı ise 550 bin kişi civarında.
Doğrudan satış sektörünün oyuncularından biri olan Petra’nın Yönetici Ortağı Hakan Yedier, Petra’nın yerli sermayeli bir aile şirketi olduğunu söyleyerek, Perla, Ecolinn, Aquawell, Biorichi ve VMS olmak üzere 5 marka ve 200’ün üzerinde ürünle hizmet verdiğini kaydetti.
‘Her ay 2 bin kayıt’
Petra’nın 70 bin kayıtlı satış temsilcisi bulunduğunu kaydeden Yedier, “Önümüzdeki yıl bu sayının 100 bine çıkmasını heedfliyoruz. Şu anda 18 büromuz ve 81 ilde temsilcimiz var. Her ay 2 bin yeni kayıt yapıyoruz” dedi. Eğitim organizasyonlarına büyük önem verdiklerini belirten Yedier, “Türkiye’nin değişik noktalarında her ay 50-60 seminer düzenliyoruz” diye konuştu. Global bir marka olmayı hedeflediklerini anlatan Yedier, şöyle devam etti: “Kıbrıs ve Almanya’da da şirketlerimiz, Hollanda’da satış temsilcilerimiz var. 2013’te her ay 15 bin temsilcinin sipariş verdiği, toplamda 150 bin satış temsilcisi bulunan bir ağ yaratmayı hedefliyoruz.”
‘Yerli firmalar güçbirliği yapmalı’
Doğrudan satış sektörünün kadınları ekonomiye kazandırmak için çok önem taşıdığını söyleyen Hakan Yedier, “Sektöre ivme kazandıracak etkin bir yapıya ihtiyaç var. Yerli firmaların biraraya gelmesi gerek. Yapılacak güçbirliği ve kurulacak dernekle sektörün sesini daha iyi duyurabiliriz” dedi.
Karadeniz’in ilk outlet’i mayısta kapılarını açacak
Karadeniz Bölgesi’nin ticaret, turizm ve sanat merkezi Samsun’da inşası devam eden Lovelet alışveriş ve yaşam merkezi Mayıs 2012’de açılıyor.
Temeli mart ayında atılan ve yatırımını İdol İnşaat’ın yaptığı projenin 50 milyon euro’ya mal olduğunu söyleyen İdol İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Acıtaş, “Projemiz tamamlandığında Karadeniz’de alışveriş turizminin merkezi olması hedefleniyor” dedi.
Ayda 1 milyona yakın ziyaretçi beklediklerini belirten “Ziyaretçilerimizin yüzde 35’ini başta Rusya, Ukrayna ve Gürcistan olmak üzere Karadeniz ülkelerinden gelmesini hedefliyoruz” dedi.
Karadeniz Bölgesi’nin lojistik üssü sayılan Samsun’un turizmi, limanı, üniversiteleri, sanayisi, serbest bölge, organize sanayi bölgesi ve hızla artan enerji yatırımlarıyla bölgenin en güçlü ekonomik merkezi haline geldiğini hatırlatan Acıtaş, şöyle devam etti:
“2010’da Rusya ile Türkiye arasında vizelerin kaldırılması sonucu başlatılan feribot seferleriyle Samsun’a on binlerce turist gelmesinin de önü açıldı. Samsun’un lojistik avantajları sayesinde Lovelet’i Karadeniz’de alışveriş turizminin üssü yapacağız. Ziyaretçilerimizin yüzde 35’inin bu ülkelerden gelmesini hedefliyoruz.”
Balonla seyahat
Lovelet’te 200 mağazanın bulunacağını söyleyen Inside Danışmanlık’ın Kurucu Ortağı Muzaffer Gülöz, AVM’de balon, tırmanma duvarı, go kart, bungee jumping, pony kulüp gibi etkinlikler düzenleneceğini kaydetti. Gülöz, “Misafirlerimiz için saatte bir balon seyahati sunacağız. Kapadokya’daki bu etkinliği Karadeniz’e taşımış olacağız” dedi.
Lovelet’te şimdiden yüzde 70 doluluğa ulaştıklarını anlatan Gülöz, perakende sektöründen büyük ilgi gördüklerini ifade etti. Gülöz, mağaza açmayı planlayan markalar arasında Kiğılı, Derimod, Desa, Hatemoğlu, Koton, LCW Waikiki, Teknosa gibi markaların bulunduğunu belirtti.