16.11.2023 - 06:47 | Son Güncellenme:
MİTHAT YURDAKUL/ANKARA
MİTHAT YURDAKUL/ANKARA- Şikayetler üzerine harekete geçen Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, 14 Kasım’daki toplantısında e-ticaretteki indirim reklamlarını masaya yatırdı. Özellikle “önce zam, sonra indirim” gibi yöntemlerle tüketicileri aldatan firmalara ağır cezalar uygulanması bekleniyor. Cezaların belirlenmesinin ardından, para cezalarının bu hafta e-ticaret platformlarında ürünlerini satışa sunan firmalara tebliğ edilmesi öngörülüyor.
‘Stok belirtilmeli’
Ticaret Bakanlığı da geçtiğimiz günlerde e-ticaret sitelerine yaptığı uyarıda, indirim kampanyaları konusunda tüketicilere açık bilgi verilmesi gerektiğine dikkat çekerek şunları kaydetti:
“İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile indirimli olarak satışa sunulan mal veya hizmetin miktarı sınırlı ise bu miktar açık ve anlaşılır bir biçimde belirtilmeli. Hangi mal veya hizmetlerin indirimli satışa konu edileceği veya ne kadar indirim uygulanacağı hususlarında anlam karışıklığına yol açarak tüketicileri yanıltabilecek veya gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturacak ifade veya görüntülere yer verilmemeli. Yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken, indirimli satışa konu edilen mal veya hizmetlerin fiyatında indirimin uygulandığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyat esas alınmalı. Fiyatın geçerliliği ile ilgili bir süre veya stok sınırı var ise, bu süre ve stok miktarı reklamlarda açıkça belirtilmeli.”