Ekonomi‘Krizdeki Yunanistan’a göre Türkiye büyümek için fırsat’

‘Krizdeki Yunanistan’a göre Türkiye büyümek için fırsat’

16.02.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Yunan güzellik ve bakım markası Fresh Line’ın Türkiye distribütörü Gülşah Ertuğrul, “Fresh Line için Türkiye büyük bir pazar. Krizdeki Yunanistan’a göre Türkiye, büyümek için iyi bir fırsat” dedi

‘Krizdeki Yunanistan’a göre  Türkiye büyümek için fırsat’

Güzellik ve bakım markası Fresh Line, Türkiye pazarında büyümesini sürdürüyor. Yunan markanın Türkiye distribütörü Gülşah Ertuğrul, “Fresh Line için Türkiye büyük bir pazar. Krizdeki Yunanistan’a göre Türkiye, büyümek için iyi bir fırsat” dedi.
Türkiye’nin büyümeye devam eden ve nüfusu dinamik olan bir pazar olduğunu belirten Ertuğrul, “Amacımız zaten en kısa süre içinde büyükşehirlerdeki Fresh Line mağazalarının sayısını artırmak. Bu nedenle Türkiye’de olmaktan Fresh Line da memnun” diye konuştu.

Bakım alışkanlığı...
Yunanistan’da uzun süren krizin, lüks tüketim alışkanlıklarını etkilediğini kaydeden Ertuğrul, şöyle devam etti: “İnsanlar temel ihtiyaçlarını karşılamaya yöneldi. Atina’nın Nişantaşı’sı olarak bilinen ‘Kolonaki’ semtinde dünyaca ünlü markalar dükkanlarını kapattı. Pek çok marka, yerli partneri ile işbirliğine son verdi. Daha uygun fiyatlı ürünlere ve markalara yönelme oldu. Ama kadınlar bakım alışkanlıklarından asla vazgeçmiyor.”

Yunan kadınının, diğer Akdeniz ülkelerindeki kadınlar gibi her zaman bakımlı görünmeyi ve kendini iyi hissetmeyi sevdiğini dile getiren Ertuğrul, “Krize rağmen Yunan kadını her daim bakımlı. Fresh Line kendi mağazalarında saç, cilt ve vücut bakımı için farklı serilerde ekonomik ürünler de satıyor. Fresh Bar’larda beğendikleri seriyi daha küçük miktarlarda alabiliyorlar” dedi.

Haberin Devamı

Antik Yunan reçeteleri hazırlıyor

Gülşah Ertuğrul, markanın hikayesinin yüzyıl önce, doğal malzemelerden ve şifalı otlardan ilaç yapma sanatının nesilden nesile aktarıldığı Zakintos Adası’nda başladığını söylüyor. Ertuğrul “Fresh Line’ın kurucusu olan Mayra Vagioni-Stasinopoulou büyükannesinin geleneksel ve çoğu gizli Antik Yunan reçetelerini nesilden nesile aktarmak istemiş ve 1992 yılında Fresh Line’ı kurmuş. Franchise vererek büyümeye başlayan Fresh Line’nın Türkiye’de 5 mağazası-satış noktası bulunuyor” diyor.
Ertuğrul, “Fresh Line ürünlerinin her biri; bir Yunan prensesin güzellik sırrını taşıyor. Truva Kralı Priam’ın kızı Cassandra, vücut bakım serisini ilham verirken, Kyveli adlı ürün serisi adını, Frigya’nın güzellik tanrıçası Kibele’den almış” diye anlatıyor.

Haberin Devamı

‘Yıl sonunda 8 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz’

Fresh Line’nın Yunanistan ve Türkiye dışında Avrupa’da mağazalarının bulunduğunu anlatan Gülşah Ertuğrul, “Bu markayı Atina ziyaretimizde keşfettik. Türkiye’de olması gereken bir marka olduğunu düşündük. İlk mağazayı Ankara’da açtık. 2013 yıl sonunda toplamda 8 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
Fresh Line’ın ürünlerini geliştirirken hayvanlar üzerinde test yapmadığını ifade eden Ertuğrul, şu bilgileri verdi: “Ürün içeriklerinde mutfakta da kullanılabilen bitki, meyve ve sebzeleri kullanıyorlar. Türkiye’de saç bakımı ve sabunlarımız en hızlı satan ürün gruplarımız. Arkasından cilt bakım ürünleri geliyor. Bu markayı daha çok tüketici ile buluşturmak için franchise veriyoruz. Fresh Line markasına Ankara ve Eskişehir’de yaptığımız yatırımlardan sonra şimdiki hedefimiz İstanbul, İzmir, Adana, Antalya, Bursa ve Kayseri’de bu markayı tüketicilerle tanıştırmak.”

Üç yıl içinde beş yeni mağaza daha açacak

1972 yılında Monique ve Paul Salmon tarafından kurulan Fransız çocuk giyim markası Catimini, NHN Tekstil ile Türkiye’de büyüyecek. 0-16 arasındaki yaş grubuna hitap eden Catimini’nin Türkiye distribütörü NHN Tekstil’in sahibi Nihan Yılmazer, ilk mağazalarını Trump Towers’ta açtıklarını söyleyerek, 2013 yılında İstanbul’da iki AVM’de daha mağaza açacaklarını belirtti.
NHN Tekstil olarak yeni bir Fransız markasını da Türkiye’ye getirmeye hazırlandıklarını söyleyen Yılmazer, “Fransız çocuk ayakkabı markası GBB’nin Türkiye distribütörlüğünü aldık. Catimini mağazalarında ve farklı satış noktalarında GBB ayakkabılarını satışa sunacağız” dedi.

45 kişilik tasarım ekibi
Üç yıl içinde beş yeni mağaza açacaklarını kaydeden Yılmazer, çocuk giyim sektörünün büyümesiyle ilerleyen dönemlerde Türkiye’nin diğer illerinde de yer alacaklarını anlattı.
50 ülkede 1500 mağazası bulunan markanın 2000 yılında, Groupe Zannier ile birleştiğini hatırlatan Yılmazer, “Her sezon için 30 ayrı koleksiyon hazırlanan Catimini’nin, tasarım ekibi 45 kişiden oluşuyor. Group Zannier bünyesinde 15 çocuk ve 5 yetişkin olmak üzere 20 marka barından bir grup. Markaları arasında Levi’s, Kenzo, IKKS, Paul & Smith gibi markalar yer alıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘Krizdeki Yunanistan’a göre  Türkiye büyümek için fırsat’

Swarovski taşlı çocuk ayakkabısı

Haberin Devamı

Catimini’nin çocuk ayakkabı koleksiyonu ile yetişkinlerin ayakkabı modasını aratmadığını söyleyen Nihan Yılmazer, şu bilgileri verdi: “Doğal malzemelerden üretilen ayakkabılar, model çeşitliliği ile çocuklara farklı alternatifler sunuyor. Küçük detaylarda saklı olan swarovski taşlı ayakkabılar, kendi tarzını yansıtmak isteyen miniklere hitap ediyor.”

Yenİ projelerle 20 mİlyar dolar ihracat hedefi

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), 2023 projeksiyonunda ilk aşama olarak belirlenen 20 milyar dolarlık ihracat hedefini tutturacak projeleri uygulamaya soktu.
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, yönetim kurulu üyeleriyle birlikte düzenlediği basın toplantısında hazır giyimin son 25 yıl boyunca Türkiye ekonomisinin amiral gemisi olduğunu vurgulayarak, bu konumunu daha da güçlendirecek projelere start verdiklerini söyledi.
İHKİB olarak IFW, İTKİB OSAP, Style Turkish, İMA gibi uzun soluklu projelerle taş üstüne taş koyduklarını belirten Tanrıverdi, hazır giyim ekonomisinden, moda ekonomisine geçerek, global rekabette Türkiye’ye yeni bir kulvar açtıklarını ifade etti.

Moda ekonomisi
Hikmet Tanrıverdi, 2023 için belirlenen 52 milyar dolarlık hazır giyim ihracatında psikolojik sınırlardan ilki olan 20 milyar doları yakalamak ve geleceği bugünden kurgulamak için üzerinde uzun zamandır çalıştıkları yerel ve global projeleri hayata geçirdiklerini bildirdi.
Sektöre yeni bir yön çizmek istediklerini anlatan Tanrıverdi, “Rekabet koşullarının her geçen gün daha da zorlaştığı günümüzde hazır giyim ekonomisinden yüksek katma değerli moda ekonomisine geçişi hızlandırmamız gerekiyordu. Bunun adımlarını attık” dedi.

Haberin Devamı

İpekiş, yeni koleksiyonunu Paris’te tanıttı

İpekiş, 12-14 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirilen Paris Premiere Vision Tekstil Fuarı’na katıldı. İpekiş, 2014 İlkbahar-Yaz kolleksiyonunun yanı sıra Ultimate Collection adlı özel koleksiyonunun dünya tanıtımını da gerçekleştirdi. İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil, “Premiere Vision, dünya modasının nabzının attığı bir fuar olmanın yanı sıra sektör profesyonellerinin de buluşma noktası. AR-GE ve ÜR-GE’ye ciddi yatırım yapan İpekiş olarak dünya moda trendlerinde söz sahibi olmaya başladığımızı görüyor ve bundan hem markamız hem de Türkiye adına gurur duyuyoruz” dedi.

Tasarımlarında yazın dinamizmini taşıyor

NG Style, 2013 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu’nu Activated City, Garden Party, Scarlet Letter, Geometry Class ve Paradise Beach temalarıyla hazırladı. Yazın dinamizmini ve canlılığını yansıtan, turuncu, ekru, yeşil, lacivert, parliement, saks, mavi ve pudra gibi renk skalasına sahip markanın yeni koleksiyonu, dökümlü tulumlar, gömlek elbiseler, peplum ceket ve bluzlar, çan formlar ve trikolardan oluşuyor.

Kiğılı’dan Cevahir’e özel konseptli mağaza

Kiğılı ve Abdullah Kiğılı markalarını ilk kez tek çatı altında aynı mağazada birleştiren Kiğılı, özel konseptli 210. mağazasını markanın Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı’nın da katılımıyla Cevahir AVM’de açtı. Bu mağazayla müşterilerine keyifli ve kaliteli bir alışveriş deneyimi yaşatmak istediklerini söyleyen Abdullah Kiğılı, şöyle devam etti: “Avrupa’nın en büyük ve en prestijli alışveriş merkezinde 210. özel mağazamızla yer almak mutluluk verici. İki markamızı tek mağazada birleştirerek 600 metrekarelik en büyük mağazamızı açtık. Bu yıl da markamıza yaptığımız yatırımlar devam ediyor olacak.”

KOZMETİK

Nar yağının etkisi

İtalyan kozmetik markası Deborah Milano makyaj koleksiyonuna yeni bir ürün daha ekledi: Radiance Creator Fondöten. Kuru görünümlü ciltler için geliştirilen bu ürün, ‘Litchi özü’ ve aydınlatıcı pigmentlere sahip. Radiance Creator’ün içeriğinde nar yağı ve hyluronic asit var.

Vahşi doğanın izleri

Flormar, vahşi doğanın renklerini içeren Wild Collection serisinde 3 al 2 öde kampanyası uyguluyor. Özel tasarlanmış ambalaja ve bambu özlerinden oluşan içeriğe sahip seride allık’tan maskaraya, ruj’dan fara, oje’den pudra’ya kadar 23 farklı ürün bulunuyor.

24 çeşit renk seçeneği

Avon, Perfect Kiss ruj ile 24 farklı renk alternatifi sunuyor. Pembeler, kahve ve şeftali tonları, kırmızılar ve bordolar gibi seçenekleri bir araya getiren Perfect Kiss, 3’lü pürüzsüzleştirici kompleks ile doğal yağlar ve meyve enzimleri içeriyor.

Roket hızında bakışlar

Mikro uzantılı supersonic fırçaya sahip Volum’ Express Rocket Maskara, ünlü model Freja’nın da tercihleri arasında yer alıyor. Marka yetkilileri, “Ürün, kolay uygulanan formülüyle yumuşak ve pürüzsüz kirpikler sunuyor. Ayrıca topaklanma yapmayan özelliğe de sahip” diyor.

Dört farklı seri...

Fransız dermokozmetik markası Nuxe, 4 farklı anti-aging serisine sahip. Bu seriler şöyle: İlk mimik çizgileri için Nirvanesque, yerleşik mimik çizgileri için Merveillance, derin kırışıklıklar için Aroma Vaillance ve yaşlanma karşıtı Nuxuriance...

e-perakende

Yeni nesil online alışveriş deneyimi

KurusuKurusuna.com, müşterilerine kuruşların değerli olduğu yeni nesil online alışveriş deneyimi sunuyor. Sahip olduğu e-ticaret modeli ile Türkiye’de bir ilk olan Kuruşu Kuruşuna’da, popüler ürünler sıfır TL başlangıç fiyatıyla açık artırmaya çıkıyor. Açık artırmaya katılmak için siteye üye olmak ve tanesi 0.80 TL’den satılan SüperKuruş’lardan almak gerekiyor. Açık artırma süresi sona erdiğinde en son teklif veren kullanıcı, ürünü açık artırma fiyatından yüzde 99’a varan indirimlerle satın alma hakkına sahip oluyor. Artırmayı kazamayan kullanıcılar, harcadıkları SüperKuruş’ları 90 gün süreyle sitenin Vitrin bölümünden yapacakları alışverişlerde indirim olarak kullanabiliyor. Böylece açık artırmaya katılanlar da kazananlar da avantajlı alışveriş yapabiliyor.

5 milyon ziyaretçi hedefi
Sitenin yöneticisi ve fikir babası Kemal Oytun Yeniş, hayata geçirdikleri Kuruşu Kuruşuna’nın amacını, “Tüketicilere her koşulda kazandıracak bir alışveriş deneyimi yaşatmak ve bu sayede geniş bir aile haline gelmek” olarak özetliyor.
Yeniş, “Bunu sağlamak için üyelerimizin katılımıyla gerçekleştirilen açık artırmalar üzerine kurulu bir alışveriş modeli kurguladık. KurusuKurusuna.com olarak 5 yılda ziyaretçi sayımızı 5 milyona, ciromuzu ise 25 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Kuruşu Kuruşuna, adından da anlaşılacağı üzere kuruşların değer kazandığı bir dünya” diyor.