20.02.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
PERAKENDE - EYLEM TÜRK
‘İnternet satışında önemli artış oldu’
Süleyman Orakçıoğlu / Orka Group
“Özellikle kar yağışının çok yoğun olduğu saatlerde, ulaşım konusunda zorluk yaşanırken tabii ki bazı olumsuzluklar oldu, mağazalarda ayak basma sayısında azalma gözlemledik. Ama şubatı bütün olarak değerlendirdiğimizde geçen yıla kıyasla satışların çok iyi olduğunu söyleyebiliriz. Diğer yandan internet satışlarımızda önemli artış oldu. Uygun fiyatlardaki kışlık ürünlere rağbet var.
‘Kaban ve kazak satışlarımız arttı’
İhsan Ateş / DeFacto
“Kar yağışı dolayısıyla cadde mağazalarımız ve alışveriş merkezi mağazalarımız rutin kapanış saatinden daha erken kapandı. Buna rağmen, kaban ve kazak satışlarımız arttı. Tatil ise alışveriş merkezlerinin ziyaretlerini artırdı. Dolayısıyla bu durum AVM satışlarımızı olumlu etkiledi.”
‘Mağaza trafiğimiz küçük de olsa azaldı’
Yalçın Ayaydın / İpekyol
“Kar yağışı başta İstanbul olmak üzere Doğu, İç Ege ve Kuzey bölgelerinde etkili oluyor. Buna bağlı olarak bu bölgelerde mağaza trafiğimizde küçük de olsa bir azalma yaşandı. Ancak kar yağışının yoğun yaşandığı birkaç gündür özellikle evlerinde olan insanlar online satış sitelerimiz üzerinden alışverişe ağırlık verdi. Bu nedenle satış rakamlarında bir düşüş yaşamıyoruz.”
‘Bugün günlerden kardan adam’
Sinan Öncel / Twigy
“Mağaza trafiğinde yüzde 20-25’e yakın azalma var. Yoğun kar yağışı nedeniyle tüketici evinde oturmayı tercih etti. Ancak internet satışlarında hareket gözlemledik. Twigy olarak internet satışlarını artırmaya yönelik kampanya düzenledik. Bunlardan birisi de ‘Bugün Günlerden Kardan Adam’ kampanyası...”
‘AVM’ler tercih edildi’
Nazlı Gürer Aldıkaçtı / NG Style
“Hafta başından bu yana yaşanan ve tüm Türkiye’yi etkisi altına alan yoğun kar yağışının perakende sektörüne de etkisi oldu. Kar yağışı ile birlikte AVM mağazalarımızda satışlar artarken cadde mağazalarımızda hafif bir düşüş yaşandı. Bu durum tüketicilerin cadde mağazalarını gezmek yerine AVM’lere gitmeyi tercih ettiğini gösterdi.”
DAGİ, RUSYA VE ÇİN YOLCUSU
İç giyim alanında faaliyet gösteren Dagi’nin Genel Müdürü Şeniz Katgı, Yurtdışında 15 adet mağazaları bulunduğunu söyleyerek, “Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya ve Çin’de de mağaza açmayı planlıyoruz. Şu an için yurtdışında Moldova, Kazakistan, Arabistan, Azerbaycan, Irak, Mısır, Lübnan ve Kıbrıs’ta mağazalarımız bulunuyor. Bu ülkelerdeki yatırımcılardan da talepler oldukça fazla” dedi.
Pazarda erkek markası olarak tanındıklarını belirten Katgı, “Dagi, son dönemde kadın ve çocuk iç giyim, pijama ve mayo satış gruplarıyla güçlendi” diye konuştu.
Katgı, şöyle devam etti: “2014 yılında beklentilerimizi karşılayan bir satış performansı yakaladık. Geçen yıla göre satış büyümesi yakaladık. 2014 yılını, 2013 yılında yakaladığımız büyümeyi koruyup artırdığımız yatırımlarla altyapımızı güçlendirdiğimiz bir yıl olarak özetleyebiliriz.”
80 milyon TL ciro...
Bir süre önce satın aldıkları Eros markasıyla satış ağlarını genişlettiklerini kaydeden Katgı, “2015 yılında Dagi’nin mağaza sayısında ve bayii ağında genişleme, Eros’ta da iç piyasada hızla büyüme planlıyoruz. Dagi’nin mağazalaşmasıyla 46 yıllık bir marka olan Eros’u distribütör aracılığıyla iç piyasada toptan satışta daha da hareketlendireceğiz” dedi.
2015 yılı sonunda ise 80 milyon TL ciro hedeflediklerini kaydeden Katgı, 2014 yılında tüm ürün gruplarında toplam 2 milyon 523 bin adet ürün sattıklarını anlattı.
BAKIM - TEMİZLİK
Zorlu lekeler
OMO, anneler için sıvı deterjan öneriyor. Marka yetkillieri, “Kolayca taşınabilen, banyoda az yer kaplayan OMO sıvı deterjanın düşük ısıda ve kısa programda bile zorlu lekeleri yok ediyor” diyor.
Silindir başlık
Scholl, yeni ürünü Velvet Smooth Express Pedi piyasaya sundu. Ayak güzellik bakım ürünü Scholl Velvet Smooth Express Pedi, 360 derece dönebilen özel geliştirilmiş silindir başlığa sahip.
Yeni kokular
Persil, ColdZyme formüllü jel deterjanı Persil Jel’e iki yeni koku çeşidi ekledi. Yeni Persil Jel Bahar Ferahlığı ve Yeni Persil Jel Lavanta Ferahlığı, çiçek kokularını çamaşırlara taşıyor.