Geçen yıl 1.7 milyar TL ek yatırımla üretim kapasitesini iki katına yükselten, yeni nesil i10 ve i20 modelleriyle atağa kalkan Hyundai Assan, i20’nin 5 kapılı HB ve 3 kapılı Coupe’den sonra i20 Active versiyonunun da üretimine başladı. Hyundai Assan, böylelikle iki model ve 4 farklı versiyon üretir hale gelirken, bu yıl üretim ve ihracat rekorunu kıracak.
Hyundai Assan, İzmit’te ürettiği i20 ailesine üçüncü kardeşi de getirdi. i20’nin yerden yüksek, crossover özelliklerine sahip “i20 Active” üretimi, Alikahya’daki fabrikada başladı. İlk etapta sadece Avrupa pazarına gönderilmek üzere üretilmeye başlanan i20 Active’in, bantlardan ilk inen örneği, Almanya’ya ihraç edildi.
2015 yılı sonuna kadar i20 Active’den toplamda 1.000 adet üretilmesi planlanırken, 2016’da ise tam yılda, fabrikanın üretim kapasitesinin yaklaşık 12 bin adetlik bölümünün bu modele ayrılması hedefleniyor. Yeni i20 Active’in Türkiye pazarındaki satışına ise 2016 yılının başı itibariyle başlanacak. Aracın, 2016 yılı boyunca iç pazar satışının da 1.500 adedi bulması öngörülüyor.
Kapasite artacak
Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Frankfurt Fuarı’nda yaptığı açıklamada, i10 ve i20 modellerinin beklenin üzerinde ilgi gördüğü için araç yetiştiremediklerini, siparişte iki ay geriden geldiklerini anlatırken, bu yılın sonuna kadar fabrikanın kapasitesini 245 bine çıkarmayı hedeflediklerini söylemişti.
Amaçlarının kapasitelerini daha da artırmak, hatta yeni bir fabrika daha kurmak olduğunu diye getiren Kibar, Güney Kore’deki merkezle görüştüklerini, üçüncü bir modelin üretimini üstlenmek istediklerini de sözlerine eklemişti. Kibar, bu anlamda daha çok C sınıfı bir sedan üzerinde durduklarını vurgulamıştı.
Küçük crossover
Maceraperest ruha sahip, şehir içinde de farklı ve bir miktar yerden yüksek araç kullanmak isteyenler için geliştirilen i20 Active, bu amaçla crossover tipi araçlara has unsurlarla desteklenmiş. Hindistan’da da üretilen versiyondan, bazı detaylarla farklılaşan i20 Acvite, i20 Coupe modelindeki gibi ters altıgen ızgara, artırılan yerden yüksekliği, tavan rayları, yan ve ön-arka korumalarıyla dikkat çekiyor. 120 beygirlik 1.0 lt turbo beslemeli benzinli motor seçeneğiyse, önden çekişli aracın en iddialı kozlarından.
Bu yıl rekorunu kıracak
Yeni i20 Active ile ürettiği model ve versiyonların sayısını artıran Hyundai Assan, aynı zamanda bu yıl sonunda gerek üretim gerekse de ihracat alanlarında kendi rekorunu kırmaya hazırlanıyor.
Avrupa’da i10 ve i20 modellerine olan talepte artış yaşanması sayesinde, Hyundai Assan bu yıl sonunda toplam 226 bin adetlik üretim gerçekleştirmiş olacak. Bununla birlikte ihracatı da, tıpkı üretim gibi hedeflenen rakamdan daha yüksek gerçekleşerek, 201 bin adede ulaşacak. Yani Hyundai Assan, böylelikle, yılın başlarında yaptığı planlamaların
yüzde 5 üstünde ihracat gerçekleştirecek. Tesis, 40 dolayında ülkeye ihracat yapıyor. Hyundai Assan, 2014 yılında 203 bin 157 adetlik üretim ve 30’dan fazla ülkeye toplamda 179 bin 793 adet araç ihraç etmişti.
Renault üst sınıftaki adımını şubatta atacak
Fransız üretici Rena-ult’nun, lüks sınıfta yerini almak için geliştirdiği, kalite ve diğer detaylarda uzun zamandır işbirliği yaptığı Daimler Grubu’ndan destek aldığı Talisman, şubat ayından itibaren Türkiye’de de satılmaya başlanacak. Ancak fiyatı henüz belli değil.
Ciddi yatırımla, Laguna ile Latitude modellerinin yerini alacak şekilde geliştirilen, ayrıca tamamen farklı ve etkileyici bir tasarımla şekillenen Talisman’da, Renault’nun pek çok projede ortaklık yaptığı “Daimler”in de desteği var.
Adı konseptten
Ancak ortak parça değil, “kalite mükemmelliği”ni sağlama konusunda işbirliği yapılmış.
Adını, Renault’nun 2001 yılında sergilediği ve bir dönem üretilen Vel Satis’in öncüsü olan konsept araçtan alan Talisman, 4850 mm uzunluğa, 1460 mm yüksekliğe ve 1870 mm genişliğe sahip.
Farklı kişiselleştirme seçenekleri sunacak Talisman’da, orta konsolda yer alan 7 inçlik dijital gösterge ekranı, 4.2 inç’lik multimedya ekranı (8.7 inçlik dokunmatik ekran opsiyonel), R-Link 2.0, renkli Head-up display, BOSE ses sistemi gibi unsurları bulmak mümkün. Bagaj kapağı ise dokunmatik olarak açılabiliyor.
Talisman’ın, Türkiye’de 110 HP’lik 1.5 lt dCi, 130 HP ve 160 HP’lik 1.6 lt dCi dizel motor seçenekleriyle satılacak. 1.5 ve 130 HP’lik 1.6 lt motorlarda manuel vites kutusu seçeneği de bulunurken, üç motorda da EDC otomatik şanzıman olacak.
Peugeot’dan ‘hibrit’ canavar
Fransız Peugeot’nun “Sport” bölümü, 308 ve hibrit teknolojisini kullanarak ortaya tam bir “canavar” çıkardı. Peugeot “308 R HYbrid”, 500 HP’lik bir güç sunarken, 730 Nm tork değeriyle pistlere layık.
Peugeot Sport bölümünün geliştirdiği 308 R HYbrid, standart 308’e göre daha fazla iz açıklığına, alçaltılmış gövdeye, ekstra aerodinamik parçalara ve geliştirilmiş sürüş özelliklerine sahip. 235/35 R19 lastiklerle yere adeta yapışan Peugeot 308 R Hybrid, üç farklı sürüş modunda (ZEV yani tamamen elektrikli, HYbrid, HYbrid
Spor) kullanılabiliyor. Sadece elektrik motorunun gücü ise 115 HP. Benzinli motoru, 1.6 lt turbo beslemeli ve 2070 HP gücünde. Araçta ekonomi için “Start&Stop”, performanslı kalkışlar içinse “Launch Control” sistemi bulunuyor.
Dört tekerlekten çekişli ve azami hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılan 308 R Hybrid, 0 - 100 km/s hızlanmasını 4.0 saniyede tamamlıyor.
ALJ Finans artık bir ‘tık’ daha yakın
Toyota Finans çatısı altındaki ALJ Finans, “www.aljfinans.com.tr” adresinde müşterileri için “online işlemler” uygulamasını başlattı. Böylece müşteriler, araç kredisine ön başvurunun yanında, başvurunun onaylanması halinde krediyi istenilen Toyota bayisinden kullanma gibi işlemleri daha kolay gerçekleştirebilecek. Kredi bilgisi, sözleşme ve ödeme planı görüntülemesi, ödeme günü ve vade değişikliği talebi işlemleri de bu uygulama üzerinden yapılabilecek.
Yeni Prius’un ilhamı Lady Gaga’dan
Dünyanın ilk seri üretim “hibrit” otomobili olan Toyota Prius’un 4. nesli, geçtiğimiz haftalarda Frankfurt Fuarı’nda tanıtılmıştı. Aracın tasarımı, yine her zamanki gibi “radikal” dururken, özellikle Avrupa otomotiv basınında bu radikalliğin “biraz fazla” olduğu konusunda görüşler vardı.
İşte bu radikalliğin kaynağı, bizzat aracın tasarım şefi tarafından açıklandı: Lady Gaga...
Beklenti büyüktü
Shunsaku Kodama, “Yeni nesil Prius için çok büyük beklentiler vardı. Bu yüzden biz de konsept olarak Lady Gaga’yı düşündük. Tasarımlarımızı da, onun gibi ‘uçlarda’ yapmaya çalıştık” dedi.
İlk tasarımlarının, yönetim tarafından çok “yumuşak ve organik” bulunduğunu, teknolojisini fazla yansıtmadığını düşündüklerini belirten Kodama, çizim masasına geri dönmüş ve bu kez çok radikal davranmış. Ayrıca Toyota’nın Prius hakkında kendi içinde yaptığı klinik çalışmaları da gözden geçirmiş. Bu araştırmalara göre, 1997’den sonra piyasaya sunulan her yeni nesil Prius’un, daha az kişi tarafından “yeni” kabul edildiği saptanmış. Yani tam bir değişim gerektiği ortadaymış.
Kodama, “Bu yüzden, araç konsept aşamasındayken Lady Gaga aklımıza geldi. Bu da bizi, tasarımda çok daha fazla uçlarda davranmaya itti. Böylece ortaya, yollarda pek de benzeri olmayan, kendine has tasarım dili olan bir otomobil çıktı” ifadesini kullanıyor.