09.09.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylem Türk / Perakende
Modacı Hatice Gökçe, bugün Istanbul Fashion Week’te ‘Gılman’ temalı bir defile düzenleyecek. Gökçe, defilenin tanıtımı için hazırlanan davetiyede Tur Suresi’nin 24. ayetine yer verdi. Ayet, “Hizmetlerine verilmiş, kabuğunda saklı inci gibi gençler etraflarında dönüp dolaşırlar” sözlerinden oluşuyor.
Davetiyede ayrıca koleksiyonla ilgili şu sözler yer alıyor: “Erkeğe dair bir güzelleme. Yepyeni bir erkek tanımı.”
Kavramlarla tasarım dünyasını genişlettiğini ve tasarladığı kıyafetlerinde kendine özgü anlam dünyasını yansıttığını söyleyen Gökçe, koleksiyonunu Gılman yani ‘cennetin erkek hizmetkârları’ üzerine neden kurguladığını ise, “Belki de sadece merak” diyerek açıkladı.
Gökçe, şöyle devam etti:
“Gılman koleksiyonumu oluştururken neden bu kadar esrarlı bir alana giriş yaptığımı açıklamak zor... Belki de sadece merak... Tıpkı şimdi koleksiyonu tasarlarken benim sorduğum soruların merak edilmesi gibi...”
Hatice Gökçe, Istanbul Fashion Week ile ilgili düşüncelerini ise şu şekilde ifade etti: “Türkiye’deki moda dünyası uluslararası platformlarda hakettiği yeri bulmaya başlıyor. Son 20 yıldır tasarımcıların sergilediği yoğun çabalar nihayet olumlu sonuçlar doğuruyor ve İstanbul modanın bilinen başkentlerinden farksız bir yer olduğunu tüm dünyaya kanıtlıyor. İstanbul Fashion Week’in bu doğrultuda tüm tasarımcıların kendini varedebildiği ve ‘Ben de buradayım’ diyerek öne çıkabildiği bir alan oluşturduğunu düşünüyorum.”
‘Yeni bir erkek tanımı’
Gılman Koleksiyonu’nda Swarovski Elements kristalleri ve Silver Plus ismindeki İpekiş’in akıllı yünlü kumaşının kullanıldığını söyleyen Hatice Gökçe, şunları söyledi: “Bu firmalar ve Perwoll yeni bir erkek tanımı yapmam için tasarımlarımda bana eşlik etti. 2012 Yaz Koleksiyonu’mdaki parçaların muhteşem fotoğraflarını Bennu Gerede çekti. Sanırım tüm bu bilgiler bile oldukça şaşırtıcı bir işle karşılaşılacağının anlaşılması için yeterli.
İdamlık damatlar kara kargalar
Moda Tasarımcıları Derneği’nin (MTD) kurucusu ve yönetim kurulu üyesi olan Hatice Gökçe, sivil toplum projelerinde aktif olarak yer alıyor. 2008 yılından beri Birleşmiş Milletler’in desteklediği sosyal sorumluluk projesi olan Argande’nin marka koordinatörlüğünü yapıyor. Gökçe, 1999 yılında Japonya’da düzenlenen yarışmada Unique Design (Özgün Tasarım) ödülünü, 1998 yılında Türkiye’de katıldığı yarışmada erkekler için hazırladığı koleksiyonu ile de En İyi Tasarım ödülünü ve pek çok mansiyon almış. 1999 yılından bugüne kadar koleksiyonlarını sergileyen tasarımcının, Öteki, Kara Karga, Jön Türkler, Diyojen, Merasim, İdamlık Damatlar gibi koleksiyonları bulunuyor.
Dövmeler deri cekete taşındı
Matraş, Fashion’s Night Out’a özel dövme etkinliği yapacak. Matraş, ilk örneğini Grammy ödüllü soul şarkıcısı Joss Stone’un deri ceketi için sergilediği çalışmanın bir benzerini, bir kez daha Fashion’s Night Out ziyaretçileri için gerçekleştirecek. Ünlü dövme sanatçısı Emrah Çakın, gece boyunca Matraş müşterilerinin deri aksesuarlarını, özel bir teknik kullanarak dövme motifleriyle süsleyecek. Böylece kişiye özel, deri tasarımları ortaya çıkacak.
Yeni koleksiyonu için kışın rengini seçti
Eşarp üretici Aker, Sonbahar-Kış 2011-2012 Koleksiyonu’nda Kış’ın rengi olan beyazı kullanmış. Koleksiyonun çekimleri ise Tophane-i Amire’de moda fotoğrafçısı Tamer Yılmaz tarafından gerçekleştirilmiş. Aker mağazalarında satışa sunulan koleksiyon, nano teknoloji sayesinde su geçirmezlik ve leke tutmama özelliğine sahip.
E - TİCARET
Vİdeo’lu alışveriş dönemi
Private shopping hizmeti veren limango, yeni videolu kampanya uygulamasıyla, ürünleri detaylı inceleme fırsatı sunuyor. Üzerinde “video” yazan kampanyalarda geçerli olan uygulama, seçilen ürünün hareketli videosunu da izlemeyi sağlıyor. Ayrıca limango, görüntülerin yanında ürünle ilgili bilgiler de sunuyor.
markafoni Blog’ta dakika dakika Moda Haftası
Özel alışveriş kulübü markafoni, 10 Eylül’e kadar sürecek Istanbul Fashion Week’in online fashion sponsorluğunu üstlendi. Markafoni, defilelerden sahne arkasında yaşananlara kadar etkinlik alanında tüm yaşananları video ve fotoğraflarla dakika dakika blog.markafoni.com adresinde paylaşıyor.
sahibinden.com tInypay.me ile Silikon Vadisi’nde
e-ticaret platformu sahibinden.com’un kurucusu Aksoy Group, Aksoy Internet Ventures (AIV), ile Türkiye ve yurtdışı yatırımlarına devam ediyor. AIV, geçen yıl Hollanda’da 120 ülkeden kullanıcıya ulaşan tinypay.me’ye 1 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdi. Tinypay.me, bu yatırımla dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinin yer aldığı Silikon Vadisi’ne taşındı.
Trendyol.com ABD basınında
Dünya devlerinden Perkins Caufield & Byers ve Tiger Global Company’nin Trendyol.com’a yapmış olduğu 26 milyon dolarlık yatırım haberi, ABD basınında yer buldu. Financial Times, Huffington Post, DowJones ve Wall Street Journal gibi yayınların haber yaptığı Trendyol.com’un kurucusu ve CEO’su Demet Mutlu, “Kısa sürede elde ettiğimiz bu büyük başarı istikrarlı bir ekip çalışması sonucunda ortaya çıktı” dedi.
İnteraktif havuza sahip
İstanbul’un 3. Bölgesi olarak tanımlanan Bakırköy’de faaliyet gösteren Capacity, Uzman İnşaat, Keleşoğlu İnşaat, Kameroğlu İnşaat, Gül İnşaat, Beyaz İnşaat ve Zirve İnşaat ortaklığında Kasım 2007’de açıldı.
Proje müellifliğini ve mimari tasarımını mimar Muammer Bakır’ın üstlendiği ve İngiliz mimarlık ofisi Chapman Taylor’dan da danışmanlık alınan Capacity, her biri ayrı bir yaşam alanı olarak tasarlanmış olan katlara sahip.
İnteraktif havuza sahip olan Capacity’nin, farklı büyüklükte 200 mağazası ve 217 markası, 2 bin 500 araçlık otoparkı, 133 bin metrekarelik kapalı alanı ve toplam 1500 koltuk kapasiteli sineması bulunuyor.
Özgür Tort: Müşterinin sadece kendisi değil artık zihniyeti de mobil
Migros Genel Müdürü Tort, “Müşterinin zihniyeti de mobil. Bugün bir yerde, yarın başka bir şehirde. Gittiği yere alışkanlıklarını götürüyor” dedi.
Migros Genel Müdürü Özgür Tort, perakendenin insan yaşamını hızla ve büyük çapta değiştiren bir sektör olduğunu söyledi. Tort, bunun da yenilikçilikten beslenen dinamik yapısından kaynaklandığını açıkladı. Yenilik yapmak kadar bu yeniliğe erişimi yaygınlaştırmanın da önemine dikkat çeken Özgür Tort, şöyle devam etti:
“Migros’un en önemli farkı yeniliği her noktaya hızla taşıyabilmesi ve tüm müşterilerin bu farkı tatmalarını sağlaması. Bir noktadan başlayan yeniliklerimizi hızla Anadolu’daki mağazalarımıza taşıyoruz. Bu illerden aldığımız reaksiyon inanılmaz.”
Yenilikçi uygulamalarını paylaştı
İstanbul’dan yola çıkan Perakende Treni’nin ilk durağı olan Eskişehir’de ‘Yenilikçi Liderler Yola Çıkıyor’ projesi kapsamında Migros’un yenilikçi uygulamalarını paylaşan Özgür Tort, “Yenilikçilikten beslenmeyen perakendeci, treni kaçırır” dedi.
Migros’un, Tansaş ve 5M mağazalarının Edirne’den Kars’a 66 ilde olduğunu belirten Tort, yaygınlaşma ve tüketiciye yakınlaşma stratejilerinin Migros’u geniş kitlelerin markası yaptığını vurguladı. Tort, “Anadolu’dan aldığımız reaksiyon inanılmaz. Müşterinin sadece kendisi değil, artık zihniyeti de mobil. Bugün bir yerde, yarın başka bir şehirde. Gittiği her yere yaşam alışkanlıklarını götürüyor” diye konuştu.
Minikler için ilhamı gökkuşağından aldı
Mothercare, yürümeye yeni başlayan minik hanımlar için hazırladığı koleksiyonda, gökkuşağının renklerini kullanmış. Koleksiyon turkuazın da yardımıyla enerjik havaya büründürülmüş. Minik beyler için hazırlanan koleksiyonda da yeşil, kırmızı ve mavi renkleri tercih edilmiş. 55 ülkede 1.116 mağazaya sahip Mothercare, bu yıl sonuna kadar Türkiye’de 42 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.
Türkiye’nin bakım haritası çıkacak
Bakımdan gelen güzellik misyonuyla hareket eden Dove, ‘Bakıma Yolculuk Treni’ ile Haydarpaşa’dan yola çıkarak 7 ildeki Anadolu garlarını ziyaret edecek. Kişisel bakım aşamalarının tüm kadınlara uygulamalı olarak aktarılacağı etkinlik için yola çıkan Dove, yapacağı testler ve araştırmalarla Türkiye’nin kişisel bakım haritasını çıkaracak. Bakıma Yolculuk Treni’ne gelen kadınlar aktiviteler süresince Nil Karaibrahimgil şarkılarıyla karaoke yapacak, uzman dermatologlarla sohbet edebilecek ve yüz yogası, pilates gibi etkinliklere katılabilecek.