Ekonomiİstanbul Moda Haftası’nda ayetli defile tanıtımı

İstanbul Moda Haftası’nda ayetli defile tanıtımı

09.09.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Istanbul Fashion Week etkinliğine, cennetin erkek hizmetkârları anlamına gelen Gılman konseptiyle katılacak olan modacı Hatice Gökçe, defilenin tanıtımı için hazırlanan davetiyede Tur Suresi’nin 24. ayetine yer verdi

İstanbul Moda Haftası’nda ayetli defile tanıtımı

Modacı Hatice Gökçe, bugün Istanbul Fashion Week’te ‘Gılman’ temalı bir defile düzenleyecek. Gökçe, defilenin tanıtımı için hazırlanan davetiyede Tur Suresi’nin 24. ayetine yer verdi. Ayet, “Hizmetlerine verilmiş, kabuğunda saklı inci gibi gençler etraflarında dönüp dolaşırlar” sözlerinden oluşuyor.
Davetiyede ayrıca koleksiyonla ilgili şu sözler yer alıyor: “Erkeğe dair bir güzelleme. Yepyeni bir erkek tanımı.”
Kavramlarla tasarım dünyasını genişlettiğini ve tasarladığı kıyafetlerinde kendine özgü anlam dünyasını yansıttığını söyleyen Gökçe, koleksiyonunu Gılman yani ‘cennetin erkek hizmetkârları’ üzerine neden kurguladığını ise, “Belki de sadece merak” diyerek açıkladı.
Gökçe, şöyle devam etti:
“Gılman koleksiyonumu oluştururken neden bu kadar esrarlı bir alana giriş yaptığımı açıklamak zor... Belki de sadece merak... Tıpkı şimdi koleksiyonu tasarlarken benim sorduğum soruların merak edilmesi gibi...”
Hatice Gökçe, Istanbul Fashion Week ile ilgili düşüncelerini ise şu şekilde ifade etti: “Türkiye’deki moda dünyası uluslararası platformlarda hakettiği yeri bulmaya başlıyor. Son 20 yıldır tasarımcıların sergilediği yoğun çabalar nihayet olumlu sonuçlar doğuruyor ve İstanbul modanın bilinen başkentlerinden farksız bir yer olduğunu tüm dünyaya kanıtlıyor. İstanbul Fashion Week’in bu doğrultuda tüm tasarımcıların kendini varedebildiği ve ‘Ben de buradayım’ diyerek öne çıkabildiği bir alan oluşturduğunu düşünüyorum.”

‘Yeni bir erkek tanımı’
Gılman Koleksiyonu’nda Swarovski Elements kristalleri ve Silver Plus ismindeki İpekiş’in akıllı yünlü kumaşının kullanıldığını söyleyen Hatice Gökçe, şunları söyledi: “Bu firmalar ve Perwoll yeni bir erkek tanımı yapmam için tasarımlarımda bana eşlik etti. 2012 Yaz Koleksiyonu’mdaki parçaların muhteşem fotoğraflarını Bennu Gerede çekti. Sanırım tüm bu bilgiler bile oldukça şaşırtıcı bir işle karşılaşılacağının anlaşılması için yeterli.

Haberin Devamı

İstanbul Moda Haftası’nda ayetli defile tanıtımı


Alışıldık kodları sorguluyor
Avangard ve deneysel moda tasarımları bulunan Hatice Gökçe, kendi adındaki tasarım atölyesini 1998 yılında kurduğunu belirti. Gökçe, özellikle erkek modasında alışıldık kodları sorgulayan deneysel bir tarz benimsediğini kaydetti. Avangard bir yaklaşımla ezber bozmaktan hoşlandığını söyleyen Hatice Gökçe, aynı zamanda Türkiye’nin önemli kuruluşlarında moda tasarım danışmanlığı görevini üstlendiğini ifade etti.

İdamlık damatlar kara kargalar

Moda Tasarımcıları Derneği’nin (MTD) kurucusu ve yönetim kurulu üyesi olan Hatice Gökçe, sivil toplum projelerinde aktif olarak yer alıyor. 2008 yılından beri Birleşmiş Milletler’in desteklediği sosyal sorumluluk projesi olan Argande’nin marka koordinatörlüğünü yapıyor. Gökçe, 1999 yılında Japonya’da düzenlenen yarışmada Unique Design (Özgün Tasarım) ödülünü, 1998 yılında Türkiye’de katıldığı yarışmada erkekler için hazırladığı koleksiyonu ile de En İyi Tasarım ödülünü ve pek çok mansiyon almış. 1999 yılından bugüne kadar koleksiyonlarını sergileyen tasarımcının, Öteki, Kara Karga, Jön Türkler, Diyojen, Merasim, İdamlık Damatlar gibi koleksiyonları bulunuyor.

İstanbul Moda Haftası’nda ayetli defile tanıtımı

Dövmeler deri cekete taşındı
Matraş, Fashion’s Night Out’a özel dövme etkinliği yapacak. Matraş, ilk örneğini Grammy ödüllü soul şarkıcısı Joss Stone’un deri ceketi için sergilediği çalışmanın bir benzerini, bir kez daha Fashion’s Night Out ziyaretçileri için gerçekleştirecek. Ünlü dövme sanatçısı Emrah Çakın, gece boyunca Matraş müşterilerinin deri aksesuarlarını, özel bir teknik kullanarak dövme motifleriyle süsleyecek. Böylece kişiye özel, deri tasarımları ortaya çıkacak.

Haberin Devamı

Yeni koleksiyonu için kışın rengini seçti
Eşarp üretici Aker, Sonbahar-Kış 2011-2012 Koleksiyonu’nda Kış’ın rengi olan beyazı kullanmış. Koleksiyonun çekimleri ise Tophane-i Amire’de moda fotoğrafçısı Tamer Yılmaz tarafından gerçekleştirilmiş. Aker mağazalarında satışa sunulan koleksiyon, nano teknoloji sayesinde su geçirmezlik ve leke tutmama özelliğine sahip.

E - TİCARET

Vİdeo’lu alışveriş dönemi
Private shopping hizmeti veren limango, yeni videolu kampanya uygulamasıyla, ürünleri detaylı inceleme fırsatı sunuyor. Üzerinde “video” yazan kampanyalarda geçerli olan uygulama, seçilen ürünün hareketli videosunu da izlemeyi sağlıyor. Ayrıca limango, görüntülerin yanında ürünle ilgili bilgiler de sunuyor.

markafoni Blog’ta dakika dakika Moda Haftası
Özel alışveriş kulübü markafoni, 10 Eylül’e kadar sürecek Istanbul Fashion Week’in online fashion sponsorluğunu üstlendi. Markafoni, defilelerden sahne arkasında yaşananlara kadar etkinlik alanında tüm yaşananları video ve fotoğraflarla dakika dakika blog.markafoni.com adresinde paylaşıyor.

Haberin Devamı

sahibinden.com tInypay.me ile Silikon Vadisi’nde
e-ticaret platformu sahibinden.com’un kurucusu Aksoy Group, Aksoy Internet Ventures (AIV), ile Türkiye ve yurtdışı yatırımlarına devam ediyor. AIV, geçen yıl Hollanda’da 120 ülkeden kullanıcıya ulaşan tinypay.me’ye 1 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdi. Tinypay.me, bu yatırımla dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinin yer aldığı Silikon Vadisi’ne taşındı.

Trendyol.com ABD basınında
Dünya devlerinden Perkins Caufield & Byers ve Tiger Global Company’nin Trendyol.com’a yapmış olduğu 26 milyon dolarlık yatırım haberi, ABD basınında yer buldu. Financial Times, Huffington Post, DowJones ve Wall Street Journal gibi yayınların haber yaptığı Trendyol.com’un kurucusu ve CEO’su Demet Mutlu, “Kısa sürede elde ettiğimiz bu büyük başarı istikrarlı bir ekip çalışması sonucunda ortaya çıktı” dedi.

Haberin Devamı
İstanbul Moda Haftası’nda ayetli defile tanıtımı


‘AVM’ler olmadan marka, marka olmadan AVM olmaz’

Capacity Genel?Müdürü Ekşib, AVM ve markaların birbirine bağlı olduğunu bu zincirin doğru oluşturulması halinde başarının geleceğini ifade etti

Yılda ortalama 22 milyon ziyaretçi ağırladıklarını ve Bakırköy’ün adeta buluşma noktası konumuna geldiklerini söyleyen Capacity Alışveriş ve Yaşam Merkezi Genel Müdürü Özcan Ekşib, alışveriş merkezleri (AVM) olmadan markaların, markalar olmadan da AVM’lerin olamayacağına dikkat çekti.
Birbirine bağlı bu zinciri doğru oluşturmanın asıl başarıyı getirdiğini belirten Özcan Ekşib, Capacity’nin 200’ün üzerinde marka karmasına sahip olduğunun altını çizdi.
Capacity’de şu anda hiç boş mağaza olmadığını ve 120 farklı markanın kiralama talebini değerlendirdiklerini söyleyen Ekşib, 100 mağazanın altında olan AVM’lerin açılmaması gerektiğini belirtti.
Ekşib, 100’ün üzerinde mağaza sayısında olan AVM’lerin ise lokasyonlarını değerlendirerek sektöre girmeleri gerektiğini kaydetti.

Lokasyon çok önemli’
Başarılı bir merkezin en önemli belirleyicisinin lokasyon olduğunu belirten Ekşib, doğru lokasyonda yer alan, yaya trafiğinin güçlü olduğu AVM’lerin beklentilerini doğru şekilde karşılayabildiğini anlattı.
Alışveriş ve Yaşam Merkezi kavramlarıyla sadece alışveriş odaklı olmayan aynı zamanda eğlence ve sosyal bir buluşma noktası haline gelen alışveriş merkezlerinin insan yaşamına çok ciddi rahatlık ve katkıları olduğunun altını çizen Ekşib, sadece tüketim odaklı olmayan merkezlerin müşteri memnuniyetini arttırdığını ve aynı zamanda sadakat yarattığını söyledi.
Sektördeki deneyimlerinin yaya trafiğinin olmadığı yerlerde alışveriş merkezi olmayacağı gerçeğini ispatladığını söyleyen Özcan Ekşib, İstanbul’un en iyi lokasyonlarından birinde yer alan Capacity’nin yakın bölgesinde birçok AVM olmasına rağmen bundan hiç bir zaman olumsuz etkilenmediklerini belirtti.
Yapılan yatırımlarda ilk iki yılın ziyaretçi alışkanlıklarını oluşturmak adına tüm AVM’ler açısından zor olduğunu ifade eden Ekşib, hedef kitleyi kadınların oluşturduğunun altını çizdi.

İnteraktif havuza sahip
İstanbul’un 3. Bölgesi olarak tanımlanan Bakırköy’de faaliyet gösteren Capacity, Uzman İnşaat, Keleşoğlu İnşaat, Kameroğlu İnşaat, Gül İnşaat, Beyaz İnşaat ve Zirve İnşaat ortaklığında Kasım 2007’de açıldı.
Proje müellifliğini ve mimari tasarımını mimar Muammer Bakır’ın üstlendiği ve İngiliz mimarlık ofisi Chapman Taylor’dan da danışmanlık alınan Capacity, her biri ayrı bir yaşam alanı olarak tasarlanmış olan katlara sahip.
İnteraktif havuza sahip olan Capacity’nin, farklı büyüklükte 200 mağazası ve 217 markası, 2 bin 500 araçlık otoparkı, 133 bin metrekarelik kapalı alanı ve toplam 1500 koltuk kapasiteli sineması bulunuyor.

Özgür Tort: Müşterinin sadece kendisi değil artık zihniyeti de mobil

Migros Genel Müdürü Tort, “Müşterinin zihniyeti de mobil. Bugün bir yerde, yarın başka bir şehirde. Gittiği yere alışkanlıklarını götürüyor” dedi.


Migros Genel Müdürü Özgür Tort, perakendenin insan yaşamını hızla ve büyük çapta değiştiren bir sektör olduğunu söyledi. Tort, bunun da yenilikçilikten beslenen dinamik yapısından kaynaklandığını açıkladı. Yenilik yapmak kadar bu yeniliğe erişimi yaygınlaştırmanın da önemine dikkat çeken Özgür Tort, şöyle devam etti:
“Migros’un en önemli farkı yeniliği her noktaya hızla taşıyabilmesi ve tüm müşterilerin bu farkı tatmalarını sağlaması. Bir noktadan başlayan yeniliklerimizi hızla Anadolu’daki mağazalarımıza taşıyoruz. Bu illerden aldığımız reaksiyon inanılmaz.”

Yenilikçi uygulamalarını paylaştı
İstanbul’dan yola çıkan Perakende Treni’nin ilk durağı olan Eskişehir’de ‘Yenilikçi Liderler Yola Çıkıyor’ projesi kapsamında Migros’un yenilikçi uygulamalarını paylaşan Özgür Tort, “Yenilikçilikten beslenmeyen perakendeci, treni kaçırır” dedi.
Migros’un, Tansaş ve 5M mağazalarının Edirne’den Kars’a 66 ilde olduğunu belirten Tort, yaygınlaşma ve tüketiciye yakınlaşma stratejilerinin Migros’u geniş kitlelerin markası yaptığını vurguladı. Tort, “Anadolu’dan aldığımız reaksiyon inanılmaz. Müşterinin sadece kendisi değil, artık zihniyeti de mobil. Bugün bir yerde, yarın başka bir şehirde. Gittiği her yere yaşam alışkanlıklarını götürüyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Minikler için ilhamı gökkuşağından aldı

Mothercare, yürümeye yeni başlayan minik hanımlar için hazırladığı koleksiyonda, gökkuşağının renklerini kullanmış. Koleksiyon turkuazın da yardımıyla enerjik havaya büründürülmüş. Minik beyler için hazırlanan koleksiyonda da yeşil, kırmızı ve mavi renkleri tercih edilmiş. 55 ülkede 1.116 mağazaya sahip Mothercare, bu yıl sonuna kadar Türkiye’de 42 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.

Türkiye’nin bakım haritası çıkacak
Bakımdan gelen güzellik misyonuyla hareket eden Dove, ‘Bakıma Yolculuk Treni’ ile Haydarpaşa’dan yola çıkarak 7 ildeki Anadolu garlarını ziyaret edecek. Kişisel bakım aşamalarının tüm kadınlara uygulamalı olarak aktarılacağı etkinlik için yola çıkan Dove, yapacağı testler ve araştırmalarla Türkiye’nin kişisel bakım haritasını çıkaracak. Bakıma Yolculuk Treni’ne gelen kadınlar aktiviteler süresince Nil Karaibrahimgil şarkılarıyla karaoke yapacak, uzman dermatologlarla sohbet edebilecek ve yüz yogası, pilates gibi etkinliklere katılabilecek.

KEŞFETYENİ
Bayhan'ın baba acısı! 'Ateş düştüğü yeri yakar'
Bayhan'ın baba acısı! 'Ateş düştüğü yeri yakar'

Cadde | 29.04.2025 - 07:27

Şarkıcı Bayhan Gürhan trafik kazasında hayatını kaybeden babası Sabahattin Gürhan ile ilgili konuştu. Ünlü şarkıcı, 'Ateş düştüğü yeri yakar' dedi.

Yazarlar