Ekonomiİngiliz öpücüğü!

İngiliz öpücüğü!

11.07.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Markafoni, “İngiliz öpücüğü” ile yeniden hayata dönüyor. Kısa süre önce kapanan siteyi Türk yatırımcıya ait olan İngiliz giyim devi Select 15 milyon dolara aldı. Markafoni sitesi, cuma günü aktif hale gelecek

İngiliz öpücüğü

Yaklaşık bir ay önce kapanan Türk elektronik ticaret devi Markafoni’ye, İngiliz öpücüğü geldi. 30 Haziran’da faaliyetlerini durduran web sitesini 15 milyon dolara İngiliz moda devi Select satın aldı. 9 yıl önce kurulan Markafoni, 2014 yılında Güney Afrikalı Naspers Grubu’nca 270 milyon dolara satın alınmıştı. Select, İngiltere’de 250 mağazayla faaliyet gösteren bir Türk moda devi.

Haberin Devamı

Düzenlenen toplantıda konuşan Select Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Mahiroğlu, Naspers’dan satın aldıkları Markafoni’yi yeniden pazar lideri yapmak için çalışacaklarını söyledi. Mahiroğlu, “Markafoni’nin 15 milyon dolar gibi bir maliyetiaklaşık bir ay önce kapanan Türk elektronik ticaret devi Markafoni’ye, İngiliz öpücüğü geldi. 30 Haziran’da faaliyetlerini durduran web sitesini 15 milyon dolara İngiliz moda devi Select satın aldı. 9 yıl önce kurulan Markafoni, 2014 yılında Güney Afrikalı Naspers Grubu’nca 270 milyon dolara satın alınmıştı. Select, İngiltere’de 250 mağazayla faaliyet gösteren bir Türk moda devi.

oldu, 3 yılda 15 milyon dolarlık bir yatırım öngörüyoruz, yatırımlarla maliyet 30 milyon doları bulacak. Şu anda istihdam edilen kişi sayısı oldukça düşmüş durumda. Kısa süre içinde 600 kişinin istihdam edileceği bir yapıya dönüşeceğiz” dedi.

Haberin Devamı

Markafoni’nin doğru zamanda ortaya çıkmış, hikayesi bulunan, Türkiye’nin ilk online alışveriş sitelerinden biri olduğunu vurgulayan Mahiroğlu, böylesine önemli bir markanın yok olmaması gerektiğini vurguladı.

Avrupa’ya açacak

Mahiroğlu, Select’in İngiltere’nin en önemli hazır giyim markalarından biri olduğunu da anımsatarak, şunları söyledi: “Avrupa’nın her yerinde yatırım yapma potansiyeline sahibiz ama biz Türkiye’yi tercih ettik. Çünkü ülkemize hem vefa borcumuz var hem de Türkiye’nin geleceğine güveniyoruz. Markafoni gibi Türkiye’den çıkmış büyük bir markanın yok olmasına göz yumamazdık. Yıllar önce zordaki Select’i de alıp küllerinden yeniden doğmasını sağladık. Bugün 250 mağazayla İngiltere’nin en güçlü markalarından biri yaptık. Şimdi Markafoni ile çok daha büyük bir başarı öyküsünü ülkemizde yazmak için hazırlık yapıyoruz. Orta vadede Markafoni’yi bugün 31 milyar TL olan e-ticaret pazarının zirvesine taşımayı amaçlıyoruz.”

Şirketi kontrollü şekilde yukarı çekmeyi hedeflediklerini de dile getiren Cafer Mahiroğlu, büyümeyi kontrollü şekilde götüreceklerini kaydetti. Mahiroğlu, “Açtığımız günden itibaren ziyaretçilerin yüzde 80’ini yakalayacağımızı düşünüyorum. 2018 yılında Markafoni’yi, Avrupa’ya açacağız. Ana önceliğimiz Türkiye’deki konumunu sağlamlaştırmak. Bugüne kadar Avrupa’daki bir markayı Türkleştirdim, şimdi Türk bir markanın Avrupa’ya açılma zamanı geldi” açıklamasını yaptı.

Haberin Devamı

Bu cuma günü aktif

Web sitesini bu cuma günü 14 Temmuz’da aktif hale getireceklerini de bildiren Mahiroğlu, şirketin çalışma ve işleyiş stratejisinde birtakım değişikliklere gideceklerini de açıkladı. Mahiroğlu, “Müşteriye artı değerler sunacağız. Müşteri bugün aldığı ürünü ertesi gün teslim alacak, paket bölmeler olmayacak, bir aldığı ürünü 7 gün beklemeyecek, 5 ürün aldıysa 5 ayrı yerden 5 ayrı paket gelmeyecek, bunlar gibi yenilikler yapacağız” dedi.

‘Online ticaret üçe katlanacak’

Dünya e-ticaret pazarıyla ilgili de bilgi veren Cafer Mahiroğlu, 2016’da küresel online ticaretin 1.6 trilyon dolarlık hacme ulaştığını söyledi.

Bu rakamın 2020’de 2.9 trilyon dolara ulaşmasının beklendiğini de aktaran Mahiroğlu, “Dünya’da e-ticaretin toplam perakendedeki payı yüzde 8.5. Bunun 4-5 yıl içinde yüzde 15’lere çıkacağı tahmin ediliyor. 80 milyon nüfusu ve 46 milyon internet kullanıcısının bulunduğu Türkiye’de ise e-ticaretin 2016’da ulaştığı toplam hacim yaklaşık 31 milyar TL. Bu miktarın 17.5 milyar TL’lik bölümünü online ve çok kanallı perakende oluşturuyor. Sadece online perakendenin pazardan aldığı pay 11.3 milyar TL. Türkiye’de online ticaret dünya ortalaması olan yüzde 8.5’a çıktığında pazar büyüklüğü neredeyse üçe katlanacak ve yaklaşık 100 milyar TL’lik bir hacme ulaşacak” dedi.