11.06.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Dünyaca ünlü hazır giyim markası Mexx’i iflastan kurtaran Eroğlu Holding, Türkiye’de mağazalaşma atağına kalktı. Firma, 2014 yılı sonunda iflas ettiğini açıklayan Hollanda merkezli moda devi Mexx’i, 2015 yılı ocak ayında satın almıştı. Bu süreçte sessizliğini koruyan Eroğlu Holding, haziran ayında Forum İstanbul’da yer alan Türkiye’de açtığı ilk Mexx mağazasıyla yeniden gündeme geldi.
Erdoğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, Loft ve Colin’s markalarının da bünyelerinde olduğunu anımsatarak, Mexx’i de yeni marka olarak bünyelerine eklediklerini ve üç marka için Türkiye’de 5 yılda 100 mağaza açarak 1 milyar TL ciro hedefi koyduklarını söyledi.
İkincisi İstiklal’de
Eroğlu, “Dünyanın önde gelen moda markalarından Mexx’i satın almanın, hem ülkemiz hem de uluslararası moda perakendeciliği alanında Eroğlu’nun iddiasını artırmak için çok önemli bir adım olduğunu biliyoruz. Mexx mağazalarını açmaya başladık. Devamını getirmek üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.
Forum İstanbul’dan sonra yeni Mexx mağazaları açmaya devam edeceklerini belirten Eroğlu, bir sonraki mağazalarını İstanbul Beyoğlu’nda İstiklal Caddesi’nde açmayı planladıklarını, sonrasında farklı alışveriş merkezlerinde yer alacaklarını aktardı.
Nurettin Eroğlu, “Yılsonuna kadar 10 mağaza açma hedefimiz var. Bu mağazaları kiraladık. 5 tanesinin dekorasyonu devam ediyor” bilgisini verdi.
Eroğlu Holding, Mexx için yıl sonunda büyük bir lansman yapmayı planlıyor. Mexx’in kadın ve çocuk koleksiyonunun Türk tüketicisinden ilgi göreceğine inanıyorlar.
Eroğlu, Mexx’i eski günlerine döndürmek için yapacaklarını ise, “Mexx’in bugüne kadar oluşturduğu birikimi korumak ve markanın özüne sadık kalarak büyümesini ve gelişmesini sağlamak en büyük hedefimiz. Mexx’in uluslararası moda sektöründeki varlığına güç katacak deneyime ve birikime sahip bir grubuz” şeklinde aktardı.
İç pazara da katkı
Mexx’in şu anda 56 ülkede 500 mağaza ve 5 bin satış noktası var. 6 bin çalışanı ve 1.2 milyar euro cirosu bulunuyor. Eroğlu, Mexx’in sadece uluslararası pazardaki operasyonlarını güçlendirmekle kalmayacağını dile getirerek, “Loft ve Colin’s’le faaliyet gösterdiğimiz Türk moda pazarındaki varlığımızı da derinleştirecek” diye konuştu.
‘Tekstilde iddialıyız’
Türkiye’nin tekstilde küresel oyuncularından biri olduklarına da işaret eden Eroğlu, “Konfeksiyonda büyük dünya markalarına üretim yapıyoruz. Kumaşla beraber pamuktan perakendeye kadar bir zincir oluşturduk. Bu nedenle tekstilde iddialıyız, hem kumaş hem konfeksiyon hem de markada yüzde 20 büyüyoruz. Türkiye’nin de tekstilde dünyada önemli bir yerde bulunacağını iddia ediyoruz” dedi.
Üretim hacmi 20 milyon adet
Eroğlu Holding, grup olarak yurtiçinde ve yurtdışında Türkiye dahil 40 ülkede toplam 700’ü aşkın mağaza ve 5 üretim tesisiyle faaliyet gösteriyor. Yıllık üretim hacimlerinin 20 milyon adetin üzerinde olduğunu belirten Nurettin Eroğlu, “Kendi markalarımız Colin’s ve Loft dışında Marks & Spencer, GAP, H&M, Tomy Hillfiger, Zara, Massimo Dutti ve Bershka gibi çok sayıda dünya markasına üretim yapıyoruz. Colin’s’in kendi önünde bir hedefi var. Her yıl yüzde 20 büyümek ve bulunduğumuz bölgelere ve yeni gelişen Uzakdoğu ve Afrika gibi pazarlara yayılmak. Loft bizim 1996’da satın aldığımız bir marka. Bazı dönemlerde Colin’s’le birleştirmiştik ama şu anda tamamen ayrı bir organizasyon. Ciddi bir yapılanma sürecine girdik ve bunu yurtdışına taşıyoruz” dedi.