Ekonomiİçecek tercihinde ibre “milli üretime” kaydı

İçecek tercihinde ibre “milli üretime” kaydı

29.10.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:

İsrail’in Gazze’ye saldırıları sonrası dünyanın farklı ülkelerinde İsrail ve bu ülkeye destek veren ülkelerin markalarına karşı yapılan boykot, beyaz eşyadan elektroniğe kadar birçok sektörde olduğu gibi Türk içecek sektörüne de olumlu katkı yaptı.

İçecek tercihinde ibre “milli üretime” kaydı

Meyve suyu, maden suyu, soğuk çay, soğuk kahve, enerji içeceği, gazoz, süt ve gazlı içecek sektörünün güçlü temsilcisi Oğuz Holding Genel Müdürü Osman Nuri Oğuz, 2024’ün içecek sektörü açısından oldukça başarılı geçtiğini, bu sektörün krizlerden etkilenmeyen ender sektörlerden biri haline geldiğini ifade etti. 

Haberin Devamı

İsrail’in Gazze’ye saldırıları sonrası dünyanın farklı ülkelerinde İsrail ve bu ülkeye destek veren ülkelerin markalarına karşı “cephane bizden değil” sloganıyla yoğun bir katılımla yapılan boykotun etkilerine vurgu yapan Osman Nuri Oğuz; Adana, Konya ve Sakarya’daki üretim tesislerinde 2024’te full kapasite çalıştıklarını bildirdi. 

Kapasite artacak 

Osman Nuri Oğuz, yeni yıla yüzde 100 büyüme ile girmeye hazırlandıklarını,  yılda 20 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını ancak iç piyasada milli ve yerli ürünlere rağbet nedeniyle 2024’te daha çok iç piyasaya yöneldiklerini ifade etti. Oğuz, “Önümüzdeki 2025 yılında yeni yatırımlarla üretim kapasitemizi yüzde 50 artıracağız” dedi. 

Oğuz, boykotla birlikte tüketicilerin yerli ve milli içecek markalarını tercih etmesinin yanı sıra küresel ısınmanın etkisiyle içecek tüketiminin tüm yıla yayılması, firmaların ürün yelpazesini genişletmesi ve Türk damak tadına uygun üretimin de sektörün büyümesine doping etkisi yaptığını bildirdi.

Haberin Devamı

Osman Nuri Oğuz, tüketicinin sadece içerecekte değil iğneden ipliğe tüm ürünlerde yerli ve milli ürünlere yönelme bilincinin oluşmasının ülke ekonomisi açısından büyük önem taşıdığını sözlerine ekledi.

2 bin 500 ton üretim 

“2024 yılı içecek sektörü için başarılı geçti” diyen Oğuz, şu anda günlük üretim kapasitelerinin 2 bin ile 2 bin 500 ton arasında olduğunu ifade ederek, “Adana, Sakarya ve Konya Ereğli’deki tesislerimizle üretime devam ediyoruz. Sıvı içecek olduğundan nakliye / lojistik önemli. Bu yüzden tüketiciye yakın bölgeleri üretim yeri olarak seçip nakliye avantajı sağlıyoruz” diye konuştu. 

100’den fazla ülkeye ihracat 

Tüm Avrupa ülkeleri, Çin, Japonya, Dubai, Suriye, Küba,  İran ve Irak’ın da aralarında bulunduğu 100’den fazla ülkeye  ihracat yaptıklarını belirten Osman Nuri Oğuz,  önümüzdeki yıl yüzde 50 kapasite artışı ile birlikte ihracatında artacağını belirterek, “2024 yılında iç talep fazla olduğu için ihracatımız 20 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti” dedi. 

Juss meyve suyunun yanı sıra kola, gazoz, portakal ve mandalina çeşitleriyle tüketicinin beğenisini kazanan Sarıyer ile enerji içeceği markaları olan Black Bruin için yatırımlar yaptıklarını ifade eden Oğuz, Bolu’daki maden suyu tesisleri için de yatırım planladıkları bilgisini paylaştı. 

Haberin Devamı

İlk tercih şeftali

Türk tüketicinin meyve suyundaki tercihlerine de dikkati çeken Osman Nuri Oğuz, şeftali, kayısı vişne, elma, çilek, armut ve havuçtan oluşan karışık meyveyi çeşitlerine dahil ettiklerini bildirdi.

Oğuz, “Meyve suyu tercihinde şeftali açık ara önde. Neredeyse yüzde 50’sini bu meyve ile üretiyoruz. Bunu vişne, kayısı ve karışık meyveler izliyor. Adana ve Gaziantep gibi illerimizde şeftali, Karadeniz’de vişne, Marmara’da ise tüm çeşitlere talip var. Dünyada kahvaltıda portakal suyu tercih edilirken, ülkemizde kahvaltıda çayın liderliği devam ediyor” dedi.

Fesleğen tohumlu meyve suyu

Oğuz, ARGE çalışmaları ile ürettikleri içecekleri daha sağlıklı hale getirme çabasında olduklarını belirterek, şöyle devam etti:
Son çalışmamız fesleğen tohumlu meyve suyumuz oldu. Hepimizin bildiği gibi fesleğen tohumu bağırsakların çalışmasına katkı sağlamanın yanı sıra vitamin ve mineraller açısından zenginliği ile biliniyor. Bundan dolayı bu ürünümüz bilinçli tüketiciden rağbet gördü.”

Haberin Devamı

Açai meyvesi

Oğuz, enerji içeceğini de çeşitlendirip, farklı müşteri tercihleri ve damak tatlarına hitap ettiklerini belirterek, “Açai de bir meyve. Enerji içeceğini buna katıp çeşitlendirdik. Bu meyve Uzak Doğu’da da çok biliniyor. Bu ürünümüz de iyi bir satış trendi yakaladı.”

Soğuk kahve yatırımı

Osman Nuri Oğuz, Konya Ereğli’de kurdukları süt tesislerinde önümüzdeki 2025 yılında Kuffo markasıyla soğuk kahveye ağırlık vermekle birlikte ARGE çalışmalarıyla ürün yelpazesini genişletmeye devam edeceklerini söyledi.