01.01.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ - Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB), sektörün 2020 yılı ihracat şampiyonlarını açıkladı. Birliğin bünyesindeki alt sektörlerden oluşan 17 kategoride ilk üçe giren 51 firma gösterdikleri başarıdan dolayı plaketlerini aldılar. Buna göre bakım ve onarım hizmetleri sektöründe ilk sırayı Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. alırken, danışmanlık, müşavirlik ve destek hizmetleri sektöründe Destek Patent, eğitim hizmetleri sektöründe Bahçeşehir Üniversitesi, filmcilik, eğlence ve diğer kültür hizmetleri sektöründe Ay Sanat Prodüksiyon, finans, sigorta ve diğer mali hizmetler sektöründe de Türkiye Halk Bankası birinci oldular.
Yapılan ihracat rakamlarına göre sektör liderlerinin belirlendiği sıralamada inşaat, taahhüt ve müteahhitlik hizmetleri sektöründe Yapı Merkezi, liman işletmeciliği hizmetlerinde TAV Havalimanları Holding, mimari, mühendislik, bilimsel ve diğer teknik hizmetler sektöründe Ford Otomotiv, sağlık hizmetlerinde Acıbadem Sağlık, teknik müşavirlik ve kontrolörlük hizmetleri sektöründe N.K.Y. Mimarlık Mühendislik, telekomünikasyon hizmetlerinde Mayen Telokomünikasyon Hizmetleri, turizm ve konaklama hizmetlerinde ETS Group ilk sırayı aldı.
Yazılım ve bilişim hizmetlerinde TaleWorlds Entertaiment Yazılım Teknolojileri en fazla ihracat yapan firma olurken, yer hizmetleri sektöründe Çelebi Havacılık Holding, yolcu taşımacılığı hizmetlerinde Türk Hava Yolları, yük taşımacılığı ve lojistik hizmetlerinde ise Ekol Lojistik birinci oldu.
Dış ticaret fazlası
Gösterdikleri performans ile 2020 yılı hizmet ihracatı şampiyonu olan ihracatçıları tebrik eden HİB Başkanı İlker Aycı, “Türkiye’nin en genç ihracatçı birliği olmamıza rağmen, üye sayımızı kısa sürede 2 binin üzerine, Kovid-19 pandemisinin yıkıcı şartlarına rağmen ihracatımızı da 46.2 milyar dolar seviyelerine çıkarmayı başardık. Sektörümüz bu yıl aynı zamanda 21 milyar doların üzerinde bir dış ticaret fazlasına da imza atmış durumda” dedi.
‘Bacasız sanayii’ adıyla ülkemizin ‘yumuşak gücü’ olarak bilinen hizmetler sektörünü ‘stratejik güç’ olarak tanımlayan HİB Başkanı İlker Aycı, şöyle konuştu:
“Dünya çapında 170’ten fazla ülkede günlük 700 milyon izleyiciyle buluşan Türk dizileri sayesinde, tıpkı ülkemize gelen yabancı turistlerin sayısı gibi Türk ürünlerine olan ilgi ve talep de her geçen gün katlanıyor. Benzer şekilde Türkiye’de eğitim gören yabancı ülke vatandaşları da mezun olduktan sonrada ülkemize turistik amaçla geliyor, aynı zamanda kendi ülkesinde Türkiye’yi en iyi şekilde tanıtıyor ve iş yapmak için ülkemiz firmaları ile iletişime geçiyor. Kısacası hizmetler sektörümüz yakaladığı başarılar ve planlanacak dönüşümler sayesinde küresel markaya evrilerek ekonomik açıdan da tam bağımsızlık için güçlü kaynak teşkil edecek ve kısa vadede hedeflediğimiz 150 milyar dolar ihracat hedefine ulaşacağız.”