EkonomiGlobal büyüme hedefine Türkiye ile ulaşacak

Global büyüme hedefine Türkiye ile ulaşacak

11.01.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Dünyada acı, tatlı, ekşi ve tuzludan sonra 5. tat olarak kabul gören ‘umami’nin de buluşları arasında olduğu Ajinomoto Grubu, global büyümesine ‘rising stars’ (yükselen yıldızlar) bölgesinde tanımladığı Türkiye’de büyüyerek katkı sunacak.

Global büyüme hedefine Türkiye ile ulaşacak

Geçen nisan ayında Yıldız Holding’e ait Örgen Gıda’yı alan, ağustos ayında ise ‘Kemal Kükrer’ markasıyla bilinen Kükre Gıda’yı satın alan Ajinomoto, Türkiye stratejisinde mevcut işlerini büyütmeye odaklanacak. Satın almalarla birlikte bugüne kadar Türkiye’de 600 milyon liraya yakın yatırım yapan Ajinomoto, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Balkanlar ve Rusya’yı kapsayan bölgede Türkiye’yi merkez üs yapmak için de harekete geçti. Daha önce bölgedeki diğer ülkelerde de araştırma yaptıklarını anlatan Örgen Gıda ve Kükre Gıda İcra Kurulu Başkanı Sinan Altun, yatırım için en uygun adresin Türkiye olduğuna inandıklarını söyledi. Yapılan araştırmalarda gıda ve içecekte dünyanın 14. büyük markası olduklarını belirten Altun, 2020 global stratejilerinde bu alandaki ilk 10 markadan biri olmak istediklerini, bu hedefe, Türkiye’nin de bulunduğu Orta Doğu, Afrika, Hindistan, Pakistan’tan oluşan ‘rising stars’ bölgesinden aldıkları yüzde 2 ciro payını 4 katına çıkararak katkı sunacaklarını dile getirdi.

Haberin Devamı

Ar-Ge gücü var

10 milyar dolar ciroya ulaşan şirketin, çok güçlü araştırma-geliştirme altyapısı olduğunu anlatan Ajinomoto Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Toru Okazaki, tüm bu olanaklarından da faydalanarak Türkiye’de önemli bir gelişim sağlayacaklarını ifade etti. Türkiye’yle Japonya arasındaki dostluğun önemine dikkat çeken Okazaki, faaliyet gösterdikleri 45 ülkede Türkiye ve burada çalışanların çok daha üstün seviyede olduklarını düşündüğünü söyledi. 1700 Ar-Ge çalışanı olan şirketin, dünya çapında 4 bin 300 patenti var. Ayrıca dünyada 24 Ar-Ge merkezi olan şirket, bir Ar-Ge merkezini de gelecekte Türkiye’de açma fikrini de değerlendiriyor.

‘Umami’yi getirdi...

5. tat olarak dünyada yaygın kullanımı olan baharatlı-tuzlu bir tat ‘umami’nin Türkiye’de de satışı başladı. ‘Umami’nin İlk defa Ajinomoto ile Türkiye’ye geldiğini anlatan Sinan Altun, satışların başladığını, bu tadın kullanımının yaygınlaştırılması için de çalışmalar yapacakların söyledi. Altun, “Japonlar az ve öz yiyerek uzun ve sağlıklı yaşıyor. Umami de bu kültürden geliyor. Ajinomoto da kelime olarak ‘tadın özü’ demek” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Toru Okazaki ile Sinan Altun, Ajinomoto’nun Türkiye ve global hedeflerini düzenledikleri basın toplantısında anlattı.