22.08.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
“Kadın Emeğiyle Güzelleşen Külahlar” satış noktaları, bu yıl itibarıyla Amasya, Antalya, Balıkesir, Bursa, Çorum, Denizli, Elâzığ, Erzurum, İstanbul, Kastamonu, Kütahya, Manisa, Muğla, Nevşehir, Ordu, Rize, Sakarya, Samsun, Şanlıurfa, Trabzon, Tunceli, Van, Yalova ve Zonguldak olmak üzere 24 şehirde, 86 noktada yer alıyor. Projeye katılan tüm kadınlar, iş sağlığı ve güvenliği, hijyen ve gıda güvenliği, kaşıkçılık ve sunum teknikleri, misafir memnuniyeti, menü planlama ve fiyatlandırma, bütçe planlaması gibi konuları içeren ve on modülden oluşan detaylı eğitimin ardından dondurma satış noktalarında iş başı yapıyor. Bu doğrultuda fiyat dengesi, gelir-gider tablosu yönetmek gibi muhasebesel işlemleri öğrenen kadınlar, aldıkları eğitimlerle tam donanımlı bir dondurmacı olmayı ve bir işletmeyi yönetmeyi öğreniyor.
Hedef 400 noktaya ulaşmak
Unilever Ev içi ve Açık Dondurma Kategorilerinden Sorumlu Pazarlama Direktörü Gül Lüş, projeye ilişkin şunları söyledi:
“Unilever olarak kadınların güçlenmesinin ve potansiyellerini ortaya çıkarmalarının; sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme sağlanması için çok önemli olduğuna inanıyoruz. Gerek şirketimiz bünyesinde gerek ekosistemimizde ve iş dünyasında kadının güçlenmesi konusunda uzun yıllardır kararlılıkla çalışmalar yapıyoruz. Kadın istihdamına desteğimizi Carte dOr’un anlamlı ‘Kadın Emeğiyle Güzelleşen Külahlar’ projesiyle sürdürüyoruz. Türkiye’de kadın istihdamı yüzde 28 seviyesinde. Dünyada pek çok farklı ülke ile kıyaslandığında düşük olan bu oran sebebiyle, Carte dOr olarak açık dondurma sektöründe kadın istihdamına nasıl katkıda bulunabiliriz diye paydaşlarımıza döndük ve açık dondurma satışı yapan noktalarımızı inceledik. Gördük ki açık dondurma satışı yapan noktalarımızdaki kadın çalışan oranı yüzde 1’in altında ve bu alanda kadın istihdamı bir çeşit tabu olarak görülmekte. Değişime buradan başlayabileceğimiz inancıyla kadın dondurmacılarımızın oranını planlı ve istikrarlı bir şekilde artırmak için kolları sıvadık. İlk olarak 2019 yılında Lüleburgaz’da pilot bir noktayla başlattığımız projemiz, bugün Türkiye’nin altı bölgesinde, 24 şehrinde, 86 noktada devam ediyor. Hedefimiz 2022 yılı sonunda yüz noktaya ulaşmak ve bu sayede açık dondurma işimizde çalışan kadın sayısını iki katına çıkartmak. Uzun vadede amacımız ise 2025 yılına kadar her yıl 150 yeni kadına ulaşarak Türkiye genelinde 500 kadına açık dondurma sektörü içinde istihdam sağlamış olmak. Kadın Emeğiyle Güzelleşen Külahlar projemizi ilk günden bu yana destekleyen, iş birliği içinde olduğumuz belediyelere ve tüm kooperatiflere teşekkür ederiz” dedi.
İş’te Eşit Kadın Sertifikası tekstil sektöründe büyüyor
İş hayatında kadınlara eşit haklar ve fırsatlar sunan kurumlar, Sürdürülebilirlik Akademisi ve İngiliz denetim şirketi Intertek işbirliği ile yapılan bağımsız bir denetim sonrası belgeleme için yeterli olan puanı elde ettiklerinde İş’te Eşit Kadın Sertifikası almaya hak kazanıyorlar.
Fırsat eşitliğine yönelik taahhüt ve söylemlerini eyleme geçirmiş olan kurumlar yönetim sistemi, işe alım ve çalıştırma, iş sağlığı ve güvenliği, tedarik zinciri ve sosyal etki ana başlıkları altındaki kriterlere göre denetleniyorlar. Belgeleme için denetimleri gerçekleştiren Intertek, yüzden fazla ülkede denetim, gözetim, test, kalite denetimi ve sertifikasyona kadar pek çok alanda farklı sektörlerde hizmet veriyor. Kurum itibarı, çalışan bağlılığı, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları uyumu, sürdürülebilir yönetim sistemi oluşturma gibi pek çok alanda kurumlara katkısı olan İş’te Eşit Kadın Sertifikası aynı zamanda toplumsal cinsiyet eşitliği için yapılan çalışmaların önemli örneklerinden biri. 1995 yılından beri Denizli’de tekstil alanında faaliyet gösteren Aslıteks de şirket genel merkezi ve iki üretim tesisinde Intertek tarafından gerçekleştirilen denetimleri başarı ile tamamlayarak İş’te Eşit Kadın Sertifikası almaya hak kazandı. Aslıteks Yönetim Kurulu üyesi Aslı Kasapoğlu, “Sürdürülebilir ve eşit yarınlara inanan herkesi ‘Eşit yarınlar için değişim’ sloganıyla birlikte hareket etmeye davet ediyoruz” dedi.
“Turkish Coffee Lady” 2022 Başarı Hikayesi seçildi
ABD’de kadın girişimciliğini destekleyen ilk otantik Türk kahvesi zincirini başlatan “Turkish Coffee Lady” markası, kuruluşunun beşinci yılında Virginia eyaletinin “2022 Başarı Hikayesi” olarak seçildi. Küçük İşletmeleri Destekleme Kurumu (SBDC) tarafından bu başarıya layık görülen markanın kurucusu Gizem Salcıgil White, 2009 yılından beri Türk ve yabancı toplumlar arasında kültürel köprüler kurmak için dünyayı şehir şehir dolaşıyor.
Bilkent Bankacılık Finans mezunu White olan White, 2008 yılında Boston Emerson Koleji’nden Küresel İletişim Pazarlama alanında yüksek lisansını aldıktan sonra ülke markalaşma konsepti ile tanışıyor. Başta Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere, yurtdışında Türk kahve kültürünün bilinirliğinin artırılması için uluslararası çalışmalar yürüten girişimci, 2015 yılında JCI International tarafından kültür dalında Türkiye’nin “En Başarılı Genci” seçildi. White, 2017 yılında Turk of America dergisi tarafından da “ABD’nin (40 yaş altı) En Etkin 40 Türk Amerikalı Genci” ödülüne layık görüldü.
Aldıkları bu ödülden dolayı tüm ekibi ve misyonu destekleyen herkes adına büyük gurur duyduğunu belirten Gizem Salcıgil White, “Turkish Coffee Lady girişimimizin öncelikli hedefi; 500 yıllık mirasımız olan Türk kahvesi kültürünün gastronomik değerinin artırılması, etkili tanıtımının yapılarak kahve denilince akıllarda Türkiye çağrışımı yapması ve ülkemizin marka değerine katkıda bulunmak. Tanıtımlarımızda yabancı toplumlarla kültürel köprüler kurarak kahvemizin dünyanın ilk kahve pişirme metodu olduğunu ve tarihi değiştirmiş çok önemli bir kültürel miras olduğunu vurguluyoruz. Ayrıca, önemli mercilere şu anda günümüzde 100 milyar dolar değerindeki kahve sektörünün başlangıcına Türk kahvesi kültürünün vesile olduğunu da aktarıyoruz” diye konuştu.
HAZIRLAYAN: PINAR AKTAŞ pinar.aktas@milliyet.com.tr