04.05.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK / PERAKENDE
Inside Danışmanlık’ın ortaklarından Muzaffer Gülöz, “Doğu ve Güneydoğu, yakın zamana kadar yatırım yapılmaktan korkulan yerler iken artık çok daha tercih edilen bölgeler oldu” dedi.
Bu anlamda Doğu ve Güneydoğu Anadolu’nun gerçekten yatırımlara açık ve verimli pazarlar olduğunu kaydeden Gülöz, “Son dönemde o bölgelerde planlanan yatırım projesi sayısındaki artış da bunu destekliyor zaten” diye konuştu.
Anadolu’nun AVM yatırımları açısından halen İstanbul ve Ankara’nın gerisinde olduğunu belirten Gülöz, “Bu bölgelerde tüketicinin alışveriş alışkanlıklarını değiştirmek, caddelerden AVM’lere taşımak belli bir süreç gerektiriyor. Bu arada ulusal markalar kadar uluslararası markaların da Anadolu’ya açılımını görmek gerçekten çok keyif verici” dedi.
Paket kiralama
Mağaza kiralamalarının eskiye göre çok daha fazla hesap kitap istediğini söyleyen Gülöz, şu bilgileri verdi: “Markalar, yatırım maliyetinden sabit giderlere, ciro tahminlerinden, ileriki dönemlerdeki ciro artış veya düşüşlerine kadar her konuda detaylı hesaplamalarla teklif oluşturuyor. Yatırımcı, lokasyon ve doğru büyüklük bu konuda projenin şansını arttırıyor.
Kiralamada cirosal bazlı anlaşmaların öne çıkması, kimi projelerde dekor destekleri verilmesi ve bazı gruplar tarafından uygulanan paket kiralama son dönemde kiralamadaki enstrümanlardan bazıları.”
‘AVM’ler liglere ayrılıyor’
Her alışveriş merkezi projesinin kendi konsepti ve hizmet edeceği müşteri kitlesine göre liglere ayrıldığını söyleyen Muzaffer Gülöz, “Bu bir diğerinin önünde veya arkasında olması demek değil ama kesinlikle. Bazı projeler bulundukları bölge, hedef kitlesi ve kiralanabilir alanı ile daha niş, daha özel kurgulanabiliyor. Bu nedenle perakendeciler açısından da artık her projede olmak gibi bir zorunluluk yok. Kendi markaları ile örtüşeceğine inandıkları projelerde olmayı tercih etmeliler.”
‘İran ve Irak’ta konsept geliştiriyoruz’
Inside Danışmanlık’ın 2010 Ekim ayında kurulduğunu söyleyen şirket ortaklarından Sitare Algan ise, “20 yıla yaklaşan sektör tecrübelerimizi daha özel, daha butik bir hizmet anlayışıyla sunmak için yola çıktık” dedi. Algan, şu bilgileri verdi:
“Inside öncesi profosyonel hayatımızda Türkiye’nin pek çok ilinde 50’nin üzerinde AVM projesinde ve 1 milyon metrekareye yakın kiralanabilir alanın kiralanmasında bire bir ve aktif olarak çalışma şansımız oldu. Inside olarak 2010’dan bu yana 6 AVM projesini hayata geçirdik. Toplam 250 bin metrekare kiralanabilir alanda çalışma şansı bulduk. Prime Mall/ Antakya, Ninova Park/ Diyarbakır, Mova Park/ Mardin, Lovelet /Samsun bunlardan bazıları.”
Yurtdışında ise İran ve Irak’ta 2 projeyle ilgili konsept geliştirme konularında hizmet verdiklerini belirten Algan, “Şu anda aktif olarak 4 projeye yönetim danışmanlığı, bir projeye de yeniden kiralama anlamında danışmanlık veriyoruz. Palmarina Bodrum, Koru Florya, Rings İstanbul ve Prime Mall Gaziantep bu yıl sonuna kadar faaliyete geçireceğimiz projelerimiz” dedi.
e-perakende
20 sitenin kampanyasına tek adresten ulaşma imkânı
E-ticaret sektörü, dünyada ve Türkiye’de hızlı büyümesini sürdürüyor. Geçen yılı 30.6 milyar TL’lik hacimle kapatan sektöre her geçen gün yeni bir girişim ekleniyor.
Bunlardan birisi de ModaSor.com... Dört genç girişimcinin kurduğu ModaSor.com, giyim, ayakkabı, çanta, kozmetik ve aksesuar kategorilerindeki çok sayıda e-ticaret sitesini aynı çatı altında topluyor. Barış Aygören, Çağsun Acemoğlu, Deniz Ulus ve Halil Alper Öner tarafından kurulan site, 20 online alışveriş sitesine ait kampanyalara tek adresten ulaşma imkanı sunuyor.
Sitenin Genel Müdürü Deniz Ulus, ModaSor.com’un kuruluşunu, “O dönemde, Mercedes’te çalışıyordum. Internette aradığım siyah elbise için birçok site gezdim, ama istediğimi bulamadım. Ve böylece bu fikir aklıma geldi. ModaSor.com’u kurmak için işimden ayrıldım” diyerek anlatıyor.
Ekstra filtreleme özelliği
Şu ana kadar aylık 40 bin tekil ziyaretçi rakamına ulaşan ModaSor.com, bu yıl, aylık 1 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor.
Trendyol, Markafoni, 1v1y, Daybuyday, Lidyana, Zizigo, Butigo gibi 20 kadar online alışveriş mağazasına ait kampanyalara tek adresten ulaşma imkanı veren ModaSor.com’dan, her gün 25 bin yeni ürüne erişim sağlanıyor.
Öte yandan, kullanıcılar, sitenin sunduğu ekstra filtreleme özelliği sayesinde sitede detaylı arama yaparak istedikleri tür ürüne rahatça ulaşabiliyor. Ulus, ayrıca sitede en çok ayakkabı, elbise ve takı ürünlerinin satıldığını belirtiyor.
ANNELER GÜNÜ
SwarovskI’li bakım
Arçelik, Anneler Günü yaklaşırken nasıl bir hediye alacağına karar veremeyenler için için Swarovski kristalleriyle süslenmiş Fashionline Saç Bakım Serisi’ni sunuyor. Annelerin kendi saçlarını evde kolayca yapmalarına olanak tanıyan Fashionline Serisi, saç kurutma makinesi, saç düzleştirici ve saç fırçasından oluşuyor.
‘Benim annem’ yarışması
Büyük beden giyim alanında faaliyet gösteren Faik Sönmez ‘Anneler Günü’ temalı Facebook yarışması başlattı. Yarışma kapsamında, tüm katılımcılar “Benim annem...” ile başlayan şekilde 140 karakter içinde, annelerine olan sevgilerini anlatacaklar. Yarışma sonunda en çok puan toplayan 3 yazı sahibi ödül kazanacak.
Kırışıklıklara karşı
Fransız dermokozmetik markası Nuxe, Anneler Günü için özel hediye alternatifleri sunuyor. Bunlardan birisi de ‘Nuxellence’. Marka yetkilileri, “İçeriğindeki Souci bitkisinin taç yaprakları, Araucaria tohumları, doğal hiyalüronik asit, Galanga yaprakları kırışıklılar ve küçük çizgilerle mücadele ediyor” diyor.
Kelebek adımlar
Twigy, Anneler Günü için, kısa zaman önce ikinci çocuğunu dünyaya getiren Gisele Bündchen’in birbirinden renkli Ipanema Sunset koleksiyonunu sunuyor. Özellikle kelebek figürlü modelleriyle dikkat çeken Gisele Bündhen Ipanema Sunset koleksiyonunda pembeden maviye, bejden siyaha çeşitli renk seçenekleri mevcut.
Sadece hayal et
Avon, Anneler Günü için Only Imagine parfümüyle özel bir hediye seçeneği sunuyor. Only Imagine parfüm, menekşe tomurcuğu ve yumuşak misk kokusuna sahip. Ayrıca içeriğinde yeşil elma kokusu da bulunna parfüm, 17 Mayıs tarihine kadan 31 TL’den satışa sunuluyor. Ayrıca beraberinde Only Imagine Antiperspirant Roll On Deodorant hediye ediliyor.
Bu yıl 9 milyon ziyaretçi hedefliyoruz
ArenaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi Genel Müdürü Muhsin Erkoç, 2012 yılında 7.6 milyon olan ziyaretçi sayılarını bu yıl 9 milyona taşımayı hedeflediklerini söyledi.
Erkoç, “Ziyaretçi sayımızdaki artışa paralel olarak bu yıl cirosal anlamda da yüzde 20 oranında bir büyüme öngörüyoruz” dedi.
Halkalı Atakent’in tek alışveriş merkezi olan ArenaPark’ın bünyesinde 100 mağaza bulunduğunu kaydeden Erkoç, “Açık hava konseptiyle ziyaretçilerimize farklı alışveriş deneyimi sunuyoruz. 52 dönüm alan üzerine kurulan ArenaPark’ın, 40 bin metrekare kiralanabilir alanı bulunuyor” diye konuştu.
ArenaPark’ın hafta içi günlük ziyaretçi sayısının 20-22 bin olduğunu ifade eden Erkoç, “Haftasonu ise bu rakam 30-35 bin kişiye çıkıyor” dedi.
1.5 yaşında
ArenaPark’ın 1.5 yıl önce faaliyete başladığını hatırlatan Erkoç, şu bilgileri verdi: “Önümüzdeki dönemdeki en büyük hedefimiz bu kısa süre içinde oluşturduğumuz müşteri bağlılığı ve memnuniyetini artırarak devam ettirebilmek. Bu memnuniyeti korumak ve daha ileriye taşımak için sürekli anket yapıyoruz. Böylece ziyaretçilerimizin öneri ve isteklerini değerlendirip, 24 saat içerisinde geri dönüş yapabiliyoruz.”
Erkoç, sözkonusu müşteri memnuniyetinin, dengeli ve ihtiyacı karşılayacak bir marka karması, temiz ve güvenli bir alışveriş ortamı ve kalitesine göre uygun fiyatlı ürünler bulunduran mağazaları anlamına geldiğini belirtti.
‘Ailemize yeni markalar geliyor’
Marka karmalarını ziyaretçi profili, markanın Türkiye perakendesindeki konumu ve hizmet kalitesi gibi kriterleri göz önünde bulundurarak oluşturduklarını söyleyen Muhsin Erkoç, son dönemde ArenaPark ailesine yeni markaların katıldığını belirtti. Erkoç, “Bunlar arasında Benzin Cafe, LTB, Dagi ve BRN Yatak gibi markalar bulunuyor. Şu anda dekorasyonları devam eden markalarımız arasında da çöpşiş restoranı Çöpçü ve İstan’bull Steakhouse var” dedi.
‘Doğru marka ve farklılaşma gerek’
Mevcut ekonomik durum, satın alma gücü ve kişi başına düşen kiralanabilir açısından bakılacak olursa organize perakendenin Türkiye’de daha alacağı çok yol olduğunu söyleyen Muhsin Erkoç, şöyle devam etti: “Hem AVM yatırımcıları hem de perakende markaları doğru adım attığı müddetçe başarı kaçınılmaz. AVM’ler kalıcı olmak adına doğru lokasyon ve marka seçimi yapmalı. Bunlara ilaveten farklılaşarak yola devam etmeleri gerek.”
H&M’in yeni mağazası ANKAmall’da açılıyor
H&M, Ankara’daki genişleme planına, ANKAmall ile devam ediyor. H&M Türkiye Ülke Müdürü Thomas Coellner, ANKAmall’deki mağaza açılışıyla ilgili olarak, “Ankara’daki dördüncü mağazamızı açıyor olmak bizleri çok heyecanlandırıyor. Ankaralı moda severlerin markamıza olan yoğun ilgisinden dolayı büyük mutluluk duyuyoruz” dedi. Coellner, “Hem Ankara hem de tüm Türkiye’de mağaza sayımızı artırarak moda ve kaliteyi en iyi fiyatla daha çok moda severe ulaştıracağız” diye konuştu. H&M’in bugün açılacak yeni mağazası, 1600 metrekare alanda kurulu ve tek kattan oluşuyor.
Teknosa 77 ilde 292 mağazaya ulaştı
Teknoloji perakendeciliği alanında faaliyet gösteren Teknosa, bir günde iki mağaza birden açtı. Teknosa, Kahramanmaraş Piazza AVM ve İzmir Aliağa’da açtığı yeni mağazaları ile Türkiye genelinde 77 ilde toplam 292 mağazaya ulaşmış oldu. Teknosa’nın Kahramanmaraş Piazza AVM’deki Extra konseptli mağazası 848 metrekare teşhir alanı olmak üzere toplamda 1000 metrekare, İzmir Aliağa mağazası ise iki kat üzerinde toplam 264 metrekarelik alana sahip. Teknosa, bu yıl mevcut satış alanına 30 bin metrekare daha eklemeyi hedefliyor.
Flormar’dan elmas tozu içeren ruj
Flormar, lipstick ve maskaradan oluşan Revolution serisini piyasaya sundu. Revolution’da, 16 yaz renginden oluşan ruj serisi ve iki farklı fırça yapısından oluşan volume ve uzatma etkili maskaralar bulunuyor. Marka yetkilileri, “İçeriğinde bulunan argan yağı kirpikleri besliyor. Keratin sentezi ve pamuk çiçeği ise kirpikleri güçlendiriyor. Bambu kök tozu ise hacim sağlıyor. Maskaralar çift yönlü enjeksiyon teknolojisi ile üretildi. Revolution Lipstick’lerin formülasyonunda ise elmas tozu bulunuyor. İçeriğindeki orkide kompleksi, shea, kakao, şeftali ve zeytinyağı ise dudakları besliyor” diyor.