EkonomiDijital dönüşüme 200 milyon euro

Dijital dönüşüme 200 milyon euro

20.04.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Henkel 2020’de, dijital dönüşüme hız kazandırmak amacıyla yatırımlarını 2019’a kıyasla yaklaşık 200 milyon euro artırdı. Henkel’in, dijital satışları yaklaşık yüzde 20 oranında artarken, tüketici iş birimlerinin de buna eklenmesiyle yüzde 60’tan fazla bir artış ortaya kondu. Henkel ayrıca hijyen, dezenfektan ve temizlik ürünleri için yaşanan güçlü talep artışına hızlı bir şekilde cevap verdi.

Dijital dönüşüme 200 milyon euro

 

Henkel CEO’su Carsten Knobel, “2020’de Kovid-19 salgını nedeniyle global ekonomide yaşanan keskin düşüşe karşın, tüm iş birimlerinde güçlü bir performans ortaya koyduk. Yılın tümü düşünüldüğünde, elde ettiğimiz sonuçlar hedeflerimizin üst sınırında idi. Satışlarımız 19,3 milyar euro seviyesinde gerçekleşirken, yüzde 13.4 seviyesindeki faiz ve vergi öncesi kar (EBIT) marjımız ile karlı bir yılı geride bıraktık. Aynı zamanda, 2.3 milyar euro’nun üzerinde ve bir önceki yıl gerçekleşen rekor seviyeye yakın olan oldukça güçlü bir serbest nakit akışı yarattık” şeklinde konuştu.