18.03.2016 - 17:07 | Son Güncellenme:
AA
Şirket tarafından yapılan yazılı açıklamada, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından Derince Limanı’nın özelleştirilmesine ilişkin yapılan ihaleden önce 20 Aralık 2013 tarih, 2013/210 sayılı Özelleştirme Yüksek Kurulu kararı ile "Liman Alanı, TCDD Alanı, Park, Otopark ve Yol" fonksiyonlarını belirleyen 1/5000 ölçekli nazım ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planı yayınlandığı anımsatıldı.
Açıklamada, Özelleştirme Yüksek Kurulunun 20 Aralık 2013 tarih ve 2013/210 sayılı kararıyla onaylanan imar planları oluşturulurken, Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından 18 ayrı kuruluş ve ilgili bakanlıklardan görüş talep edildiği, ilgili kurumların görüşleri dikkate alınarak imar planının onaylandığı aktarıldı.
Danıştay 6. Dairesi’nde görülmekte olan "2015/11584 esas sayılı" dava dosyasına şirketin taraf olmadığı belirtilen açıklamada şunlar kaydedildi:
"Sayın mahkeme tarafından, Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun 20.12.2013 tarih ve 2013/210 sayılı kararı ile onanan 1/5000 ölçekli nazım imar planı ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planında yer alan ulaşım sistemi açısından şehircilik ilkelerine, planlama esaslarına ve kamu yararına uygunluk bulunmadığından bahisle, imar planının 'ulaşım sistemleri ile ilgili hükümleri yönünden yürütülmesinin durdurulmasına' karar verilmiş olup, gelinen aşamada mahkeme tarafından verilen kararın şirketimizce yapılacak yatırımları engellemeyeceği değerlendirilmektedir.
Özellikle kararın şirketimizce imzalanan İşletme Hakkının Devrine İlişkin Sözleşme kapsamında yapılacak dolgu yatırımları da dahil olmak üzere gerçekleştirmekle yükümlü olduğumuz proje ve yatırımlara engel teşkil edecek bir karar olmadığını, yürütmenin durdurulmasına karar verilen bölümle ilgili olarak Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın gerekli çalışmayı yapmakta olduğunu ve Safi Port Derince Limanı’nın devletimizce de hedeflenen ticari kapasiteye ulaştırılabilmesi için gereken yatırımlara devam edeceğimizi kamuoyunun bilgisine sunarız."