EkonomiCivic’le hem vardiya hem üretimi katlayacak

Civic’le hem vardiya hem üretimi katlayacak

18.04.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Honda Türkiye, yeni nesil Civic’le vardiyayı ikiye çıkarmaya hazırlanırken, üretimini de önce ikiye, sonra üçe katlayacak. Halen 40 civarında olan pazar sayısının ise, Batı Avrupa ile birlikte artması bekleniyor...

Civic’le hem vardiya  hem üretimi katlayacak

Bu yılın son çeyreğinde seri üretimine başlayacağı 10. nesil Civic Sedan için hazırlıklarını sürdüren Honda Türkiye, bu modelle birlikte uzunca bir süredir beklediği atılımı yapacak. Önce ikinci vardiyaya geçecek olan Honda Türkiye, ardından da önce 35 bin sonra da 50 binlik kapasiteye ulaşmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

Gebze’de bulunan Honda Türkiye fabrikasında güncel Civic Sedan’ın üretimi sürerken, yeni nesil Civic’in hazırlıkları da devam ediyor. 10. nesil Civic Sedan’ın Japonya dışında üretileceği birkaç tesisten biri olacak Honda Türkiye fabrikasında ilk deneme üretimleri yapılırken, yılın son çeyreğine kadar “mükemmel kalite”yi tutturmak amacıyla bu üretimlerin süreceği belirtiliyor. Seri üretimin düğmesine ise eylül-ekim gibi başlanması öngörülüyor.

Civic’le hem vardiya  hem üretimi katlayacak
Kademeli artış
123 milyon TL’lik yatırımla üretime alınacak yeni nesil Civic ile birlikte, vardiyanın ikiye çıkarılacağını belirten Honda Türkiye Başkanı Hideto Yamasaki, istihdamın da kademeli olarak 800’den 1.200 çalışana ulaşacağını ifade etti.

Mevcutta 50 bin adetlik üretim kapasitesine sahip olan fabrikanın, geçtiğimiz yıl sadece 12 bin 600 adet aracı bantlarından indirdiğini hatırlatan Yamasaki, yeni nesil Civic’in devreye girmesinden sonra gelecek yıl 35 bin adetlik üretim gerçekleştirmeyi hedeflediklerini kaydetti. Yeni Honda Civic Sedan’ın Orta Doğu’ya da ihraç edileceğini, böylelikle ihracat rakamlarının artacağına değinen Yamasaki, Avrupa’dan da talep gelmesi halinde kapasite maksimizasyonuna gitmeyi ve yıllık 50 bine ulaşılmayı arzu ettiklerini de vurguladı.

Haberin Devamı

‘Geri dönüyoruz!’
Türkiye’de pazara sundukları yeni CR-V, Civic HB ve Jazz modelleriyle satışlarını yüzde 18 artırdıklarını, böylelikle uzun aradan sonra satışlarda da yükselişe geçtiklerini anlatan Honda Türkiye Başkanı Yamasaki, 2016’da devreye girecek yeniliklerle de 20 bin adetlik satışa ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

Özellikle 1.6 lt dizel motorlu ve otomatik CR-V’nin, SUV pazarında önemli yer tuttuğunu, yakın zamanda satışa sunacakları yeni nesil HR-V ile de bu sınıfta önemli bir pay alacaklarını ifade eden Yamasaki, “Rekabete geri döneceğimizi söylemiştik. Geçen yıl yeni modellerle satışlarımızı artırdık ve hızla dönüşe geçtik. Bu yıl da yeni modellerle birlikte 20 bin adetlere gelmeyi, böylelikle pazar payımızı da yüzde 23 artırmayı hedefliyoruz” dedi.

Yıl sonuna doğru Türkiye’de...

Toyota’nın model yelpazesine katılacak yeni hafif ticari aracı “Proace Van”, yılın son çeyreğinde Türkiye’de de satışa çıkacak. Dünya lansmanı bu ay sonunda Birmingham Ticari Araç Fuarı’nda gerçekleşecek araç, Panelvan ve Kombi Van gövde tiplerine sahip olacak.

Haberin Devamı

PSA Peugeot Citroen Grubu ile yapılan işbirliği sonucu geliştirilip, üretilmeye başlanan Proace, 2.9 ve 3.2 m dingil mesafelerine sahip. “Kompakt”, “Orta” ve “Uzun” olmak üzere 3 farklı boyda üretilecek aracın uzunluğu 4.6 m ile 5.3 m arasında değişebiliyor. Proace’in 4.6 metrelik versiyonu kompakt sınıfta olmasına rağmen sunduğu yükleme kapasitesiyle orta sınıf seviyesinde performans sağlıyor.

Aracın pratik özellikleri arasında, otomatik açılan sağ ve sol sürgülü kapıları, otomatik şanzıman, önde üçlü koltuk konfigürasyonu, ön yolcu koltuğunun katlanmasıyla maksimum yükleme uzunluğunu ve kapasitesini daha da artıran yeni “Smart Cargo” sistemi yer alıyor. Araçta 95 HP’den 180 HP’ye kadar 5 farklı dizel motor, manuel, Multimode ve otomatik şanzıman seçenekleri sunulacak. Motor seçenekleri arasında 1.6 lt ve 2.0 lt dizel üniteler yer alırken, bu motorlarda “Stop&Start” sistemleri de olacak.

Gençleşen Fiorino yollarda!

Fiat’ın küçük ticarisi Fiat Fiorino, makyaj ve yeni donanımlarla birlikte gençleşirken, Tofaş, yakın zamanda Minicargo projesinde “1 milyon” barajını aşmaya hazırlanıyor. Bu ay içinde piyasaya sunulan makyajlı Fiorino’nun, yenilikleriyle birlikte markanın ticari araçtaki payını korumasına yardımcı olacak.

Haberin Devamı

Civic’le hem vardiya  hem üretimi katlayacak
Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, 2007’de üretimine başlanan Fiorino’nun, kendilerini ticari araç sınıfında liderliğe taşıdığını hatırlatırken, “Neredeyse 10 yaşına yaklaştı ve pazarda kendini başarıyla kabul ettiren bir model olarak ağırlığını koruyor. Yaz aylarında Minicargo projesinde 1 milyonuncu aracı üreteceğiz. 2007’den bu yana iç pazarda 200 bin Fiorino sattık. Yine aynı dönemde 800 bin adet aracı da (Fiat Fiorino-Peugeot Bipper-Citroen Nemo) ihraç etmiş olacağız” dedi.

Zevkli problem!
Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu da, Minicargo projesinde Fiat dışındaki markalarla ilk anlaşmalarının 2015 yılında bittiğini hatırlatırken, “2 yıl daha karşılıklı uzattık. Yani 2017 yılına kadar daha Peugeot ve Citroen için de üretim yapmaya devam edeceğiz. PSA Grubu, Fiorino’da yaptığımız yenileme operasyonuna dahil olmadı. Bu nedenle de sadece Fiorino yenilendi. Biz ürettiğimizi sattığımız için Tofaş olarak bizim bir kaybımız söz konusu değil” ifadesini kullandı.

Eroldu, Minicargo, Egea ailesi ve Linea’nın aynı hatta üretildiğini, bu yüzden talebe yetişmek için tüm güçleriyle çalıştıklarını söylerken, “Tofaş artık ‘Yerim dar dediği’ bir dönemde. Hep söylüyorum, bizim yerimiz dar. Biz 5 yıl sonra ne yapacağız onu düşünüyoruz. Bu zevkli bir problem!” diye konuştu.

Haberin Devamı

Yeni yüz, zengin donanım paketi

Dış tasarımında yeni ön ızgara ve ön tamponla daha dinamik yüz hatlarına kavuşan Fiorino, yeni arka kapı tasarımıyla da dikkat çekiyor. Üç yeni renk seçeneğinin daha eklendiği Fiorino’nun iç mekanında da yeni koltuk kumaşları ve kapı panellerinin yanı sıra direksiyon, gösterge paneli ve orta konsol dikkat çekiyor.

Civic’le hem vardiya  hem üretimi katlayacak

Hız Sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar, standart USB şarj girişi, 5 inç dokunmatik ekran ve entegre navigasyon sistemi gibi donanımların da eklendiği Fiorino, yine “Cargo” ve “Combi” gövde tipleriyle satılıyor. Araçta 1.3 lt (75 HP ve 95 HP) dizel motor, otomatik vites alternatifi ve 4 farklı donanım seçeneği sunuluyor. Fiorino’nun Cargo versiyonları 39 bin 400 TL, Combi versiyonları ise 45 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.

Giulietta ile hedefler de büyüdü

İtalyan Alfa Romeo’nun orta sınıftaki modeli Giulietta, yeni bir gençleşme operasyonunun ardından Türkiye’de satışa sunuldu. 95 bin TL’den başlayacak makyajlı Giulietta’nın en önemli kozu TCT otomatik şanzımanlı yeni 1.6 lt (120 HP) dizel motor olurken, markanın satış hedefleri de arttı.

Civic’le hem vardiya  hem üretimi katlayacak

Alfa Romeo Marka Direktörü Türker Gürtekin, “2016 yılında yeni dizel otomatik kombinasyonlu Giulietta modelimizin etkisiyle 1500 adetlik satışa ulaşarak geçtiğimiz yıla göre yüzde 50’ye yakın büyüme hedefliyoruz. 2016 yılı hedefimize ulaştığımızda markanın Türkiye’de, son 10 yıldaki en iyi satış rakamına imza atmış olacağız” diye konuştu.

Küçük dokunuşlar
Makyaj operasyonunda Giulietta’nın ön tasarımında ufak dokunuşlar gerçekleştirilmiş. Bunlar arasında, bal peteği ızgara ve yonca şeklini anımsatan ön tampon gibi unsurlar var. Parlak farlar, yeni tampon eklemeleri, yeni jantlar ve eğimli egzoz çıkışları da bunlar arasında.ç, Türkiye’de 1.6 lt (120 HP) dizel-otomatiğin yanı sıra yine aynı otomatik vites kutusuna sahip 1.4 lt 170 HP’lik benzinli motor seçeneğiyle de satılıyor.

“Progression” ve “Super” adı verilen iki yeni donanım paketiyle satışa sunulan Giulietta’nın Progression paketinde Alfa Romeo D.N.A. Sistemi, VDC (ABS+ASR+Fren asistanı), Q2 elektronik diferansiyel, Hillholder, Start&Stop, elektrikli ve ısıtmalı gövde renginde yan aynalar, Uconnect sistemi (5 inçlik ekranlı CD/DVD/MP3 çalar radyo, Blu-me&USB AUX girişi, arka spoyler, çift yönlü otomatik klima, arka park sensörleri ve karartılmış far çerçeveleri gibi özellikler yer alıyor.