EkonomiÇanakkale’de hedef turizm zaferi

Çanakkale’de hedef turizm zaferi

05.03.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Çanakkale’nin yerli ve yabancı turistlerin yıllık tatilleri için tercih ettiği bir turizm destinasyonu olması amaçlanıyor. Tarih, doğa ve lezzet açısından kriterleri fazlasıyla karşılayan şehrin tanıtımına hız verildi

Çanakkale’de hedef turizm zaferi

Sonuncusu bundan 104 yıl önce olmak üzere tarihin farklı dönemeçlerinde kıran kırana savaşlara sahne olan Çanakkale, bugün gücünü barıştan alan bir zaferi hedefliyor: Turizm. Çanakkale Savaşı’nın hatırasının hâlâ capcanlı olduğu Gelibolu’yu geçen yıl 2.5 milyon kişi ziyaret etti. Tarihin bilinen ilk dünya savaşının yaşandığı ve Anadolu’daki tüm medeniyetlerin topraklarını Batı’dan gelen işgalcilere karşı savunduğu Troya antik kentini ise sadece bu yılın ocak ayında 32 bin kişi gezdi.

Haberin Devamı

5 milyon turist

Ancak şehrin potansiyeli bu rakamların çok üstünde. Çanakkale Valiliği de, Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı da (ÇATAB) bu potansiyelin farkında, hedeflerini ve projelerini buna göre belirliyorlar.

İlk hedefleri kente gelen yerli yabancı turist sayısını 5 milyonun üstüne taşımak. Bundan daha fazla üzerinde durdukları konu ise bu turistlerin kentte kalış süresini uzatmak ve Çanakkale’nin ülkenin önde gelen turizm destinasyonları arasına girmesini sağlamak. Elbette turizmi 12 aya yaymak da amaçları arasında. ÇATAB Başkanı İsmail Kaşdemir, “Çanakkale Zaferi’nin etkisini tüm yıla yaymak istiyoruz. Ulusal tanıtımın yanı sıra İngiltere, Yunanistan, Avustralya, Yeni Zelanda’da fuarlara katılıyoruz, Almanya ve Azerbaycan’da da organizasyonlara dahil olacağız” diyor.

Haberin Devamı

Şehrin doğal ve tarihi vasıflarının yanında fiziki koşullarının da turizm destinasyonu olmak için yeterli olduğu görüşündeler. Çanakkale Valisi Orhan Tavlı, “Yatak kapasitemiz 27 bin. Kapadokya’da bu sayı 22 bin” bilgisini veriyor.

18 Mart’ta büyük buluşma

18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi, ÇATAB’ın ev sahipliğinde her yıl farklı bir tema ile kutlanıyor. ÇATAB Başkanı Kaşdemir, bu yılın temasını, Mustafa Kemal Atatürk’ün 1919’da Samsun’a çıkarak milli mücadeleyi başlatmasının 100’üncü yılı olması nedeniyle “Bir Duruştur Çanakkale” olarak belirlediklerini söylüyor. Kaşdemir, “Cumhuriyetimizin önsözünün yazıldığı Çanakkale Muharebeleri ile milli mücadele ve Kurtuluş Savaşı’nı eşleştirdik. Kamu spotlarının yanı sıra, görsel ve içerikler #birduruşturçanakkale etiketi ile sosyal medyadan paylaşılacak” diyor. Zaferin 104’üncü yıldönümü olan 18 Mart’ta tarihi alanda resmi tören yapılacak. Halka açık düzenlenen ve geçen yıl 20 bin kişinin katıldığı törenlere ise bu yıl yine yurdun dört bir yanından geniş katılım bekleniyor.

Çanakkale’de hedef turizm zaferi

Çanakkale’de hedef turizm zaferi
MajestIc dalış merkezi oluyor

ÇATAB bugünlerde ‘denize girmeye’ hazırlanıyor. 16 ayda tamamlanması planlanan proje Mehmetçik Feneri açığındaki Majestic gemisinin batığının dalış merkezi, fenerin de deniz müzesi olmasını içeriyor. Güney Marmara Kalkınma Ajansı’nın da desteklediği projeyle köylüler de ev pansiyonculuğu yapacak. Uçakla gelecek olan dalgıçların basınç dengesi için dalıştan önce ve sonra en az 12’şer saati karada geçirmesi gerek. Bu da turistlerin kalış süresini uzatacak. Türkiye’de turist başına gelirin 650 dolar civarında, dalış turistleri ise kişi başına en az 1500 dolar gelir getiriyor. 4.7 milyon liraya mal olacak dalış merkezi ile yılda 50 milyon lira gelir hedefleniyor.

Haberin Devamı

Antik Troya’ya modern müze

Çanakkale’nin turizm destinasyonu olmasını sağlayacak en önemli etkenlerden biri de kuşkusuz Troya antik kenti. 2018’in Troya yılı olduğunu hatırlatan Vali Tavlı, “Bu, tanıtım açısından çok faydalı oldu. Ancak biz bu etkinin sürmesini istiyoruz. O nedenle 2018’in 8’ini yatırıp sonsuz yaptık” diyor.

Troya yılında ziyarete açılan Troya Müzesi tam da bu amaca hizmet edecek nitelikte. Tıpkı Troya antik kenti gibi kat kat tasarıma sahip olan bu müzede kat geçişleri merdivenle değil rampa ile sağlanıyor. Müzede antik kentten çıkarılan eserlerin yanı sıra teknolojik imkanlar da kullanılarak dönemin özellikleri ziyaretçilere anlatılıyor. Ve elbette Troya’da yurtdışına kaçırılan eserler... Bunların görüntüleri bir duvara yansıtılmış. Duvarın önünde tel örgü efekti var. Eserler bu tel örgünün arasından ya da uzaklık duygusu veren konilerin ucunda görünüyor.

Haberin Devamı

Çanakkale’de hedef turizm zaferi

Tarih, doğa ve lezzet yarışıyor

Bir turizm destinasyonu olabilmek için, ziyaretçilerin pek çok konuda beklentilerinin karşılanması gerekiyor. Peki Çanakkale’de bu mümkün mü? Bu yaz ailece Çanakkale’ye tatile gitsek neler yaparız?

- Gelibolu tarihi alanda bir gün dolu dolu geçer. Tarihi alan müzesi, 57’nci Alay Şehitliği, Tabyalar, Bigalı Atatürk Evi, Kilitbahir ve Seddülbahir kaleleri ve elbette Şehitler Abidesi başlıca görülecek yerler.

- Troya antik kenti ve Troya Müzesi ile bu müzenin yakınındaki Arkeo Köy için de en az bir gün ayırmak gerekir.

- Gezdik, yorulduk... Gökçeada ve Bozcaada’da birer gün deniz molası...

Haberin Devamı

- Güneye, Behramkale’ye iniyoruz. Burada en az iki gün boyunca hem doğanın, denizin tadını çıkaracağız hem de Assos antik kentini gezeceğiz.

- Hediyelik alışverişi için rotamız türküdeki Aynalı Çarşı. Çanakkale Deniz Müzesi ve Hamidiye Tabyalarını da aynı gün görebiliriz.

- Tarihe ve doğaya doyduğumuz bu tatilimizde damağımızı şenlendirecek lezzetler de bizi bekliyor. Çanakkale’nin peyniri (Ezine) ve peynir helvası meşhur. Özel tariflerle sunulan sardalyaya doymak mümkün değil. Bu tariflerden biri asma yaprağı arasında ızgara sardalya. E asma yaprağı varsa bağ da vardır! Evet, hem de alası var. Üzümden yapılmış her türlü içecek ve yiyecek gerçekten baş döndürüyor. Zeytin ve zeytinyağının nefasetini anlatmaya ise kelimeler yetmez!

Çanakkale’de hedef turizm zaferi

Rehberimiz teknoloji

Özel kanunla kurulan ve belirlenen alanda imar planı yapmak da dahil tüm yetkilere sahip olan ÇATAB’ın yönetimindeki tarihi alanda ziyaretçilere cep telefonlarına indirilen harita uygulaması rehberlik ediyor. ÇATAB Başkanı İsmail Kaşdemir, “Uygulamayı sürekli geliştiriyoruz. Bu sayede ziyaretçilerimiz, güvenli ve sağlıklı gezi için erken uyarı ve anlık bilgilendirmelere basitçe ulaşabiliyor” dedi.

Çanakkale’de hedef turizm zaferi