27.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü / Otokolik
Kuruluşunun 50. yılını geride bırakan, başka markalar adına yaptığı üretimlerin yanı sıra tamamen kendi geliştirdiği modellerle de dikkati çeken Karsan, elektrikli araçlar konusunda dünyanın önde gelen otomobil ve motosiklet üreticisi BMW Grubu işbirliğine gitti.
Söz konusu anlaşma ile yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda içten yanmalı versiyonlarıyla kendini ispat eden Karsan “Jest+”, BMW teknolojisiyle birleşerek elektriklenecek. Karsan Jest Electric, BMW’nin “i” modellerinde de kendisini ispatlamış elektrikli motor ve batarya sayesinde bu alanda iddialı konuma gelmeyi amaçlıyor. BMW Grubu’nun elektrikli çözümleriyle menzil ve çalışma saati bakımından da rakiplerinden ayrılmayı hedefleyen Karsan Jest Electric, Madrid Belediyesi ihalesine yönelik kapsamlı testlerde tek şarjla 180 kilometrelik menzile ve 18 saatlik çalışma süresine ulaşmayı başardı.
Bir adım öteye
Bugüne kadar 100 bin adetlik BMW i3 satışıyla (sınıfında dünyanın en çok satan elektrikli otomobili) lider lüks otomobil üreticisi olan BMW Grubu ile yapılan tedarik anlaşmanın, Karsan’ı daha da güçlendirmek adına atılmış çok önemli bir adım olduğunu belirten CEO Okan Baş, “Kendi ürünlerini sıfırdan tasarlayıp üreten ve pazara sunan yüzde 100 Türk markası olarak Avrupa ve ABD’de de önemli ihalelere giriyor, ticari araç alanında dünyaya çözümler sunmayı sürdürüyoruz. Duyurduğumuz anlaşmalar ve işbirlikleri, dünya markası olma hedefimizde nasıl sağlam adımlarla ilerlediğimizi gösteriyor” dedi. BMW ile işbirliğinin önemine de değinen Baş, “BMW ile yaptığımız tedarik anlaşması, müşterilerimiz tarafından takdir ve talep edilen özelliklerimizi elektrikli versiyonlarımızda da korumamıza, hatta bir adım öteye taşımamıza olanak sağlayacak. Karsan ve BMW arasındaki işbirliğinin ilerleyen günlerde diğer projelerde de süreceğini düşünüyoruz” diye konuştu.
Karsan JestElectric, BMW’nin 94 amper saat (Ah) veya 33 kilowatt saat (kWh) kapasiteli yüksek voltajlı lityum iyon pilleriyle güç alıyor.
Milyarlık yatırım
2010’dan itibaren tamamen elektrikli modeller geliştiren ve “i” markası altında toplamaya karar veren BMW, ilk modeli olan i3’ün üretimine 2013 yılında başlamıştı. Alman üretici BMW, elektrikli araçlar için 2.7 milyar dolarlık yatırım açıklamıştı. BMW, elektrik motorunu ve elektronik yazılımını tamamen kendi bünyesinde geliştiriyor.
Bir yıllık üretimini sattı...
İngiliz süper otomobil üreticisi Aston Martin, Vantage modelinin yeni neslini geçtiğimiz günlerde tanıtırken, 154 bin euro’dan başlayan fiyatlara sahip aracın gelecek yılki üretim kotasının neredeyse tamamının şimdiden satıldığı bildiriliyor.
Tamamen elde üretilen ve 2018 yılının ikinci yarısından itibaren teslimatlarına başlanması planlanan yeni nesil Vantage, eskisine göre yüzde 70 oranında yeni parçalar kullanılarak geliştirilmiş. Büyük ölçüde alüminyumun kullanıldığı bir temele sahip yeni Aston Martin Vantage, böylelikle önceki neslinden daha hafif hale gelmiş. Bununla birlikte 4.0 lt hacimli ve 510 PS güç üreten çift turbo beslemeli bir V8 motorla donatılacak Vantage, 8 ileri otomatik şanzımana sahip. Vantage, 0-100 km/s hızlanmasını da 3.5 saniyede tamamlıyor.
Tasarım açısından da hayli etkileyici duran yeni Vantage’da, James Bond’in “Spectre” filminde rol alan “DB10” ve markanın sadece pistler için ürettiği Vulcan “hiper” modelinden detaylar dikkati çekiyor.
Efsane Jeep’in yeniden yorumu
Jeep markasının efsanevi “Wrangler” modeli, tamamen yenilenmiş olarak gün ışığına çıktı. Bugüne kadar üretilen en yetenekli arazi aracı unvanına sahip Wrangler, yeni neslinde de ikonik tasarım özelliklerini korurken, yüksek verimliliğe sahip gelişmiş motor seçenekleri, teknolojik donanımları ve farklı karoser kombinasyonlarıyla ilk kez 29 Kasım’da Los Angeles Otomobil Fuarı’nda macera severlerin karşısına çıkacak.
SUV arenasının en güçlü ve iddialı markası Jeep’in tarihsel mirasını gelecek nesillere taşıyan Wrangler modeli, yeni nesliyle otomobil severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Tıpkı önceki nesillerinde olduğu gibi, ikonik tasarım öğelerini bünyesinde barından araç, 7 bölmeli radyatör ızgarası, sert tasarım hatları, sembolik yuvarlak farları ve kare stop grubuyla geçmişle bağlantısını ortaya koyuyor. Yeni nesil Wrangler, daha iyi aerodinamik özellikleri, yükseltilmiş malzeme kalitesi ve mükemmel işçilik seviyesiyle dikkat çekerken, karoser seçeneklerinde sunulan çeşitlilik de macera sever 4x4 tutkunlarını mutlu edeceğe benziyor. Katlanabilen ön camı, farklı kapı sayısına sahip karoser kombinasyonu ve tamamen açılabilen tavan yapısıyla açık hava özgürlüğünü en üst seviyeye çıkaran yeni Wrangler, 29 Kasım’da Los Angeles’ta boy gösterecek.
Skoda’nın yıldızı filoda da yükseldi
Skoda, yeni modelleriyle birlikte ürün atağına devam ederken, aynı zamanda operasyonel kiralama sektöründe de adından söz ettirmeye başladı. Filo satışlarında en çok tercih edilen markalar arasında yer aldıklarını ifade eden Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, “Skoda’nın genç ürün yelpazesi, bireysel ve şirket kullanıcılarının ilgisini çekiyor. Şirket içerisinde 4 yıl önce sadece filo satışlarına hizmet eden özel bölüm kurduk, Bu sayede her geçen yıl, istikrarlı şekilde artış gösteren filo satışları elde etmeyi başardık” dedi.
Filo pazarında faaliyet göstermeye başladığı 2014’ten bu yana satışlarını her geçen yıl artıran Skoda, ilk yıl 2 bin 67 adetlik filo satışı gerçekleştirirken, 2017’nin ilk 10 ayında bu sayıyı 5 bin 510 adede ulaştırdı. Skoda, operasyonel kiralama sektöründe en çok tercih edilen ilk 8 marka arasına girerek öne çıkarken, bu alanda yüzde 3.5’lik pazar payı elde etti. Skoda’nın filo pazarındaki satışlarının yüzde 48’ini Octavia, yüzde 49’unu Superb oluştururken geri kalan satışlar ise diğer modellerinden oluşmakta.
‘Yılın Pick-up’ı seçildi
Volkswagen Ticari Araç’ın Türkiye’de de beğeni toplayan Amarok modeli, “2018 Uluslararası Pick-up Ödülü”nü kazandı. 2010 yılında da aynı ödülü kazanan Amarok, bu sayede aynı ödüle iki kez layık görülen ilk pick-up oldu. Jüri, yaptığı değerlendirmede Amarok’u pick-up segmentinin “sıkı çalış, sıkı eğlen” felsefesinin cisimleşmiş hali olarak değerlendirirken, aracın tasarımına, sürüş zevkine ve kalitesine vurgu yaptı.
Yeni Amarok’un en dikkat çeken özelliği, son nesil V6 motoru. Türkiye pazarında kendi segmentinde ilk olan 3 litre hacimli turbo dizel V6 motor, 224 PS güç üretiyor. Amarok böylece, hem asfalt hem de off-road koşullarında yüksek performans, düşük yakıt tüketimi ve yüksek çekiş gücü sağlıyor. Amarok’ta ön konsol, hem malzeme kalitesinin yüksekliği hem de fonksiyonel tasarımıyla bir önceki nesle göre tamamen yenilendi.
Türkiye’ye Vitara ödülü
Türkiye, 2016-2017 yılları arasında Suzuki pazarları arasında Vitara modelinin satışlarını “en iyi artıran ülke” seçildi. Ödül, Paris’te gerçekleştirilen Avrupa Bölgesi distribütörler toplantısında Suzuki Türkiye Genel Müdürü Ümit Kararslan’a teslim edildi. Ocak-Ekim 2017 döneminde 2 bin 790 adetle Türkiye B-SUV pazarından yüzde 18 pay alan Suzuki Vitara, Türkiye’de 120 HP gücünde 1.6 lt ve 140 HP gücünde 1.4 lt turbo beslemeli benzinli motor seçenekleriyle satılıyor. Araç, “GL+” ve “GLX” iki farklı donanım paketiyle ithal ediliyor. Suzuki Türkiye Genel Müdürü Ümit Karaarslan, “Vitara, kullanım özellikleri, ergonomisi ve kompakt boyutlarının yanı sıra geniş yaşam alanı gibi özellikleriyle tüketicinin gönlünü kazanmayı başardı. Satışa sunulduğu pazarlarda olduğu gibi Türkiye’de de yoğun bir ilgi söz konusu. Ürünümüze gösterilen ilgiden son derece memnunuz” dedi.