05.07.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
HANİFE BAŞ- Kurban Bayramı için hazırlıklar sürerken, perakendede yaz tatilinin de birleşmesiyle 30 milyar TL’lik kartlı harcama bekleniyor. Birleşmiş Markalar Derneği(BMD) Başkanı Sinan Öncel, önceki yıllara bakıldığında dini bayramlarda alışveriş trafiğinin arife günlerinde yoğunlaştığını belirterek, “Arife günü zirve yapan alışveriş hareketliliği bayram boyunca ortalamanın yarısı düzeyinde seyrediyor. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verileri de gözlemlerimizi doğruluyor. Geçen yıl arife ve dört günlük bayram tatilinde yapılan toplam 14,5 milyar TL’lik kartlı harcamanın 5,2 milyar TL’lik kısmı, yani üçte birinden fazlası arife günü gerçekleşti. Bu yıl 8 Temmuz’a denk gelen arife günü yine benzer bir alışveriş hareketliliği olacağını tahmin ediyorum. Bu yıl turist harcamalarının da katkısıyla bayram için 28-30 milyar TL düzeyinde bir kartlı harcama yapılacağını öngörüyoruz” dedi.
PLAJ ÜRÜNLERİNE TALEP
MERT KARAİBRAHİMOĞLU
Penti CEO’su Mert Karaibrahimoğlu, pandemi sonrası ‘özgür tatil’in başladığını belirterek, şunları söyledi:
“Plaj ürünlerine talep çok iyi. Pandemi tüketici tercihlerinde bazı değişikliklere yol açtı. Yaz sezonunun açılışında siyah ürünler tercih edilirdi ancak bu sefer renklilerin satış oranı yükseldi. Bu insanların değişmeye başlayan ruh halini de gösteriyor. Canlı renkli bikiniler yoğun ilgiyi görüyor. Bu senenin plaj koleksiyonu çok canlı. En çok dikkat çeken ürünler, üçgen bikiniler, simli kumaş kullandığımız ve cut-out detayları olan modeller.”