EkonomiAyaydın Grup'a İtalyan ortak

Ayaydın Grup'a İtalyan ortak

17.06.2008 - 14:17 | Son Güncellenme:

.

Ayaydın Grupa İtalyan ortak

İtalya’nın dünya tekstil sektöründeki önde gelen kuruluşu Miroglio, Türkiye’de İpekyol, Twist ve Machka markalarının sahibi Ayaydın Grup şirketlerine yüzde 50 ortak oldu. Ayaydın Grup, yeni ortaklık yapısıyla 2012 sonuna kadar 10 ülkede 320 mağazalık bir zincir oluşturmayı ve konsolide 230 milyon euro düzeyinde bir ciroya ulaşmayı hedeflediğini açıkladı.
Ayaydın Grup CEO’su Serdar Senemoğlu, Rekabet Kurulu’nun onayının ardından 29 Mayıs 2008 tarihi itibariyle hisse devirlerinin yapılması ile birlikte İtalyan Miroglio’nun tüm Ayaydın şirketlerine yüzde 50 ortaklığının resmiyet kazandığını söyledi. Senemoğlu, “Tekstil ve hazır giyim sektöründe dev bir İtalyan grubunun Türkiye’de hazır giyim ve perakendecilik alanında lider olan bir gruba genişleme ve yatırım amaçlı yatırım kendi alanında bir ilk olma özelliği taşıyor. Bu ortaklığın tekstil ve hazır giyimde bölgenin rekabet gücü en yüksek ülkelerinden olan Türkiye’ye ve sektörün bizzat kendisine momentum sağlayacağı ve birçok benzeri ortaklığa da model olacağı bir gerçektir" dedi.

Haberin Devamı

“ORTAKLIK İTALYANLARA 120 MİLYON EURO’YA MAL OLDU"

Ortaklık anlaşmasının kamuoyuna duyurumu dolayısıyla düzenlenen basın toplantısına Ayaydın Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın ile CEO Serdar Senemoğlu ve Miroglio Grup CEO’su Giuseppe Miroglio katıldı. Aydın Ayaydın, yüzde 50 hisse devrini öngören ortaklık anlaşmasının şirkete yapılacak yeni yatırımlar dahil toplam 120 milyon euro’luk bir bedel üzerinden yapıldığını açıkladı.
Miroglio’nun dünyanın çeşitli ülkelerinde bin 200’ü aşkın mağazası bulunduğunu belirten Ayaydın “2008 yılı sonbaharında Türkiye ve altı dış pazarda toplam 100 adetlik bir mağazalar zincirini yönetiyor duruma geleceğiz. 2008 sonunda Yunanistan, Romanya, Rusya, Ukrayna, Kazakistan, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs ve İngiltere’de toplam 25 mağazaya ulaşmış olacağız" dedi.

Haberin Devamı

YÜZDE 100 YERLİ KALMAKTANSA YÜZDE 50 ULUSLAR ARASI ORTAKLIĞI SEÇTİK


Ayaydın, 2007 yılında konsolide olarak 43 milyon Euro’luk ciro gerçekleştirdiklerini, 2008 ciro hedeflerinin de 65 milyon Euro olduğunu kaydederek, şöyle konuştu:
“Grubun ilk şirketi İpekyol’u 1986’da kurduğumda Türkiye, sonra sırasıyla bölge ve uluslar arası pazarların kadın giyiminde en iyi markası olmak vizyonum vardı. Bu vizyona ulaşmak için 22 yıldır çok yoğun disiplin ve tempo ile çalıştık. Ortaklık arayışı konusunda ise her zaman hızlı büyüyen ve dinamik kurumsallıkla çalışan bir şirketi hayal ettim. Küçük ve ulusal çaplı bir işin yüzde 100’üne sahip olmaktansa uluslararası ve büyük bir işin yüzde 50’sine ortak olmayı tercih ettik"
Ayaydın, yurtdışında hızlı bir büyüme politikası izleyeceklerini, 2009-2011 yılları arasında açılışı planlanan alışveriş merkezlerinde yer almak için bölge ülkelerinde görüşmeler yaptıklarını ifade etti. Ayaydın, “Hedefimiz olan tüm pazarlarda hem kendine ait hem de franchise mağazaları ile pazarda bulunan Miroglio Grubu ile ortaklığımız bize pazara giriş şartlarında kritik iyileşmelerin yanı sıra en hızlı dönüşü olacak projeleri de seçebilmemize olanak sağlayacak" dedi.

TÜRKİYE KİLİT ÜLKE"

Haberin Devamı

Toplantıda ortaklık anlaşması ile ilgili görüşlerini açıklayan Miroglio Grup CEO’su Giuseppe Miroglio, 1947 yılından bu yana tekstil sanayinde bulunduklarını, dünya çapında 44 noktada iş yapan, 11 bin çalışanı ve 1 milyar euro’nun üzerindeki cirosu ile sektörde yer alan lider kuruluşlardan biri olduğunu belirterek, şunları dile getirdi:
“Global düşün, yerel hareket et mantığı çerçevesinde dünyanın yüksek potansiyelli bölgelerinde uzun dönemli ve kalıcı bir yön oluşturacak şekilde uluslar arası bir gelişim stratejisi izliyoruz. Çin’in ardından bu stratejimiz şimdi bizi Türkiye’ye getirdi. Bu ülkeye büyük bir ilgi ile bakıyor ve her perakendecinin uluslararasılaşması sürecinde Türkiye’nin kilit bir aşama olduğunu düşünüyoruzö diye konuştu. Giuseppe Miroglio, bayan hazır giyiminde benzeri deneyimler nedeniyle ortaklık içinde yeni sinerjiler açığa çıkacağını vurgulayarak “ Her iki grubun arkasında da güçlü bir aile geleneği yatıyor. Ayaydın Grubu stratejik hedeflerimize ulaşmada ideal ortağımız olacak"

KEŞFETYENİ
Kanseri yenmişti! Ünlü şarkıcı son halini paylaştı
Kanseri yenmişti! Ünlü şarkıcı son halini paylaştı

Cadde | 24.04.2025 - 10:02

Kanserle mücadelesini kazanan şarkıcı Şimal, eski günlerine kavuşmak için gün sayıyor.

Yazarlar