EkonomiAVM’ler ‘Güven Timleri’ne emanet

AVM’ler ‘Güven Timleri’ne emanet

09.08.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Sivil polislerden oluşan Güven Timleri’nin son durağı AVM’ler oldu. Kapkaç, hırsızlık gibi konularda AVM yönetimlerine destek veren bu ekipler, tebdili kıyafet dolaşıp bazen müşteri bazen kasiyer oluyor

AVM’ler ‘Güven  Timleri’ne emanet

Kapkaç, hırsızlık gibi suçlarla mücadele etmek için kurulan ve sivil polislerden oluşan Güven Timleri’nin son durağı alışveriş merkezleri (AVM) oldu.
AVM’lerin güvenliğine destek sağlayan bu ekipler, tebdili kıyafet dolaşarak bazen müşteri bazen ise mağaza kasiyeri oluyorlar.
Buyaka Alışveriş Merkezi Müdürü Onur Akyol, alışveriş merkezinin güvenliği için Güven Timleri ile dirsek temasında olduklarını söyleyerek, “Sürekli değil ama periyodik olarak alışveriş merkezimize geliyorlar. Güvenlik konusunda bize önemli bir destek sağlıyorlar” dedi.

Mayısta önemli artış
Kalabalık, insan sirkülasyonunun yoğun olduğu noktalardaki güvenliğin önemine dikkat çeken Akyol, “Aylık ortalama 650 bin ziyaretçi ağırlıyoruz” dedi.
Alışveriş merkeziyle ilgili olarak da bilgi veren Akyol, “Alışveriş merkezimizde mayıs ayında ciddi bir ciro artışı yaşadık. Bu yı mayıs ayındaki ciromuz geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 artış gösterdi” diye konuştu.
Haziranda ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 ciro artışı yaşadıklarını kaydeden Akyol, “Aynı şekilde ziyaretçi sayımızda da mayıs ve haziran ayında bir önceki yıla göre yüzde 15 artış oldu” dedi.

Haberin Devamı

Beş yıl içinde 10 milyon ziyaretçi

Buyaka yaşam projesinin, Mart 2012’de, her biri 21 kattan oluşan 3 ofis bloğu, 22 katlı bir home ofis bloğu ve 150 mağazadan oluşan alışveriş merkezi ile hizmet vermeye başladığını hatırlatan Onur Akyol, hedeflerinin beş yıl içinde 10 milyon ziyaretçi sayısına ulaşmak olduğunu kaydetti. Akyol, “Ayrıca yüzde 83 büyüme ile beş yıl sonunda 550 milyon TL ciro amaçlıyoruz” dedi.

Dünyada 66 bin çalışanı var...

Buyaka Gayrimenkul tarafından hayata geçirilen Buyaka yaşam projesinin, alışveriş merkezinin yönetim ve kiralaması, Alman Bilfinger Real Estate Mülk Yönetim Hizmetleri tarafından yürütülüyor.
Bilfinger Holding’in kökleri 130 yıl öncesine kadar dayanıyor. Dünyada 66 bin çalışana ve 10 milyar euro üzerinde yıllık ciroya sahip olan Bilfinger tesis yönetimi, endüstri teknolojileri, enerji tesisleri, gayrimenkul yönetim hizmetleri alanlarında iş yapıyor. Grup şirketlerinden Bilfinger Real Estate ise dünyada 61 AVM yönetiyor.

Haberin Devamı

2014 yılında 345 milyon TL ciro hedefliyor
Buyaka’nın 30 bin metrekarelik kiralanabilir alana sahip olduğunu söyleyen Onur Akyol, şu bilgileri verdi: “Hizmet vermeye başladığımız bir buçuk yıllık süre zarfında 10.5 milyon ziyaretçi ağırladık. 2014’ü 8.4 milyon ziyaretçi ve 345 milyon TL ciro ile kapatmayı hedefliyoruz. Shaya Group; TopShop, The Body Shop, Miss Selfridge, Pinkberry, Starbucks, Le Pain Quotidien gibi tüm markalarını ilk kez Anadolu yakasında Buyaka’da açtı. Tommy Hilfiger ve Tommy Hilfiger Accesorize da diğer markalarımız arasında...”

e-perakende

e-ticaret her yıl % 50 büyüyor

E-ticaret, büyüme hızı ve dinamik yapısıyla özellikle genç yatırımcıların son yıllardaki göz bebeği... Gün geçtikçe daha fazla kişiye ulaşan online alışveriş deneyiminde yer edinmek isteyen firmalar, farklı ürünleri tüketiciyle buluşturmaya devam ediyor. Bu denli hızlı değişen ve gelişen sektör, artık hukuki düzenlemelerle de kayıt altına alınıyor. Artık e-ticaret şirketlerinin pazara giriş yaparken yasal zorunlulukları bilerek ona göre hareket etmeleri gerekiyor.
‘Yasal düzenlemeler önemli’
Üye ağıyla Türkiye e-ticaret sektörünün yüzde 90’ını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği’nin (ETİD) Başkanı Hakan Orhun, sektörün gelişiminde yasal düzenlemelerin önemine değindi. Orhun, girişimcilerin önce hukuki yükümlülüklerini öğrenmesi gerektiğini belirterek, şunları söyledi: “Ülkemizde e-ticaret her yıl ortalama yüzde 50 büyüme gösteriyor. Bu kadar hızlı gelişen e-ticaretin önemli konularının başında kuşkusuz vergi düzenlemeleri geliyor. ETİD olarak biz de e-ticarete başlamadan önce vergi yükümlülüklerinin ve kanuni sorumlulukların en iyi şekilde öğrenilmesini tavsiye ediyoruz.”

Haberin Devamı

RAMAZAN BAYRAMI

Darty’den bayrama özel

Ramazan Bayramı’na özel kampanya düzenleyen elektronik ve beyaz eşya perakende markası Darty, bayram boyunca tüketicilerine tüm Homend küçük ev aletleri ve kişisel bakım ürünlerinde yüzde 20 indirim fırsatı sunuyor.

Renkli adımlar

Twigy, bayrama özel yüzde 40 indirim fırsatı sunuyor. Twigy’nin koleksiyonunda pullu Grendha parmak arası terliklerden, sezonun gözdesi dolgu topuk ayakkabılara, renkli babetlerden, eğlenceli terliklere kadar çeşitli alternatifler bulunuyor.

Haberin Devamı

Armutlu çikolata

Ünlü kakao üreticisi Fransız Valrhona’nın orijin çikolatalarının Türkiye’deki temsilcilerinden biri olan Evvie Chocolate, bayrama özel çilekli, incirli, armutlu, yüzde 70 bitter, limon karamelli, fındık pralin, bademli çikolata seçenekleri sunuyor.

Teknolojik indirim

Teknosa, Ramazan Bayramı’na özel kampanya düzenledi. 11 Ağustos’a kadar geçerli olacak kampanya kapsamında, müzik çalardan, konsol oyunlarına, playstation’dan tabletlere kadar birçok ürün, avantajlı fiyatlarla tüketicilere sunulacak.

Bayram boyunca...

Bayram heyecanını indirim fırsatıyla buluşturan ayakkabı zinciri Deichmann, yaz sezonunda indirime dahil olan ayakkabı tasarımlarının yanı sıra çantadan aksesuara indirimli her parçada 3 al 2 öde fırsatı sunuyor.

Global liderleri yerel olarak yetiştiriyoruz

Henkel Global Yönetim Kurulu Üyesi Kathrin Menges, Henkel’in sırrının global liderleri yerel olarak yetiştirmekten geçtiğini söyledi

Haberin Devamı

Dünya genelinde kişisel bakım, ev bakımı ile yapıştırıcı teknolojileri alanlarında faaliyet gösteren Henkel’in Global İnsan Kaynaklarından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Kathrin Menges, Henkel Türkiye’yi ziyaret etti. Türk Henkel’in gelişimi hakkında konuşan Menges, “Türkiye, Henkel’in gelişmekte olan pazarlar içinde en hızlı büyüdüğü ülkelerden biri” dedi.
Kathrin Menges, bu başarının sırrının global operasyonlar için yetenekli liderleri yerel olarak yetiştirmekten geçtiğini söyledi.
Menges, “Kendini işine adamış güçlü liderlerden oluşan global bir ekip kurmak odak noktalarımızdan biri. Bu süreçte yükselmekte olan pazarlardaki yetenekleri belirlemek en önemli önceliklerimiz arasında bulunuyor. Türkiye’deki yönetim ekibimiz bunun en güzel örneklerinden biri ve Türkiye’de elde edilen başarılı sonuçlar da bunu doğruluyor” dedi.

Liderler okulu

Türkiye’nin Henkel için sadece iş anlamında değil aynı zamanda insan kaynakları ve yetenek yönetimi açısından da en önemli ülkelerden biri olduğunun altını çizen Kathrin Menges, şöyle devam etti:
“Türkiye’deki ekibimizi güçlendirmeye ve geliştirmeye devam edeceğiz. Çünkü Türk Henkel, adeta Henkel’in faaliyet gösterdiği diğer ülkelere profesyonel lider ihraç eden bir liderler okulu gibi.”

35 üst düzey yönetici var
Türk Henkel’de kariyerine başlayarak, diğer ülkelerdeki Henkel tesislerinde çalışmış olan 35 üst düzey yönetici bulunuyor. Bu yöneticiler, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi CFO’su, Ülke Genel Müdürü, İş Birimi Yöneticileri, İnsan Kaynakları Yönetisi, Araştırma Geliştirme Sorumlusu ve Marka Yöneticisi gibi görevler yapıyor. Görev aldıkları ülkeler ise şöyle: Almanya, Avusturya, Japonya, Hindistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Slovakya, Ukrayna, İran ve Mısır.
Kathrin Menges’e göre Türkiye, diğer ülkelerden çalışmaya gelenler için de cazip bir ülke. Bunun nedeni uluslararası iş deneyimi kazanmak için yüksek kaliteli çalışma ortamı ve cazip iş bir potansiyeli sunması. Menges, şu anda Türk Henkel’de Almanya, Avusturya ve İtalya’dan çalışmak için gelenler olduğunu belirtti.

Kelebek’ten evlenenlere özel...

2013’ün başında yeni koleksiyonunu tüketicisi ile buluşturan Kelebek, yeni kampanyasıyla evlenenlere ve evini yenileyenlere indirim avantajı sunuyor. Marka yetkilileri, “Tüm Kelebek ürünlerini kapsayan kampanya dahilinde Kelebek tüketicisi aldıkça kazanıyor. 3 bin 500 TL’ye kadar olan alışverişlere yüzde 15, tek seferde yapılan 3 bin 500 TL ila 7 bin TL tutarındaki alışverişe yüzde 15+5, 7.000 TL ve üzerindeki alışverişlere ise yüzde 15+15 indirim fırsatı sunuyoruz” dedi.

Mudo, 115 mağazaya ulaştı

Mudo, 115 mağaza zincirine yenilerini eklerken mevcut mağazaları içinde yenileme çalışmalarını da sürdürüyor. Antalya’nın Lara’da konumlandırılan ve 1450 metrekarelik bir alana kurulu Lara Mudo Concept, yepyeni bir tasarımla hizmet verecek. Sadelik kavramı ile dekorasyon konseptinin yenilendiği, Lara Mudo Concept’te, yüzde 50’ye varan indirimlere ek olarak açılışa özel 6-7 Ağustos tarihlerinde tüm ürünlerde yüzde 10 indirim sunuluyor.

Tchibo’dan evcil hayvan konsepti

Tchibo, yeni temasını ‘en iyi arkadaşım’ olarak belirledi. Bu temayla evcil hayvanlara ait ihtiyaçlara cevap veren marka, tasmadan mama çantalarına, fonksiyonel kaplardan oyuncaklara uzanan geniş bir koleksiyon sunuyor. 14 Ağustos Çarşamba günü satışa sunulacak koleksiyon, evcil hayvanların her tür ihtiyacını bilinçli bir şekilde karşılamaya yardımcı olmak amacıyla hazırlandı.