EkonomiAMERİKA’NIN TÜRK ‘KOLEKSİYON’ERİ!

AMERİKA’NIN TÜRK ‘KOLEKSİYON’ERİ!

05.07.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

ABD pazarında önemli bir oyuncu olmayı hedeflediklerini söyleyen Koleksiyon Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Doruk Malhan, “New York ofisimizi açtık. Dallas ofisimiz ağustosta hizmete girecek. Bu ülkede 10’a yakın şehirde olmak istiyoruz” dedi

AMERİKA’NIN TÜRK ‘KOLEKSİYON’ERİ

1972 yılında Ankara’da kurulan ve tasarımlarıyla ön plana çıkan Koleksiyon Mobilya, Amerika pazarına açılıyor. ABD pazarında önemli bir oyuncu olmayı hedeflediklerini söyleyen Koleksiyon Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Doruk Malhan, “İlk aşamada New York ofisimizi açtık. Yıl sonunda bu ofise bir de mağaza ekleyeceğiz. Dallas ofisimiz de ağustos ayında hizmete girecek. Bu ülkede 10’a yakın şehirde olmak istiyoruz” dedi.

Şili’ye gidiyor
Bu yıl içinde Şili ve Bahreyn pazarlarına da gireceklerini kaydeden Malhan, “Şu anda aralarında İngiltere, Hollanda, Avusturya, Rusya, Katar, Azerbaycan, Kazakistan gibi ülkelerin bulunduğu toplam 23 ülkede faaliyet gösteriyoruz” diye konuştu.
Mısır’daki mağazalarının da faaliyette olduğunu belirten Malhan, “Ancak bölgede yaşananlar nedeniyle şartlar aynı değil” dedi.

80 ülkede yer alacak
2030 yılında toplam 80 ülkede faaliyet göstermeyi hedeflediklerini anlatan Malhan, “Bu pazarlarda tanınan bir marka olmayı ve Türkiye’de sahip olduğumuz konumu yaygınlaştırmayı istiyoruz. Ayrıca hedef pazarlarda da üretim planlıyoruz. 2030’da ABD, Almanya, Rusya ve Türkiye’de üretim yapıyor olacağız” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘Bizim iş ekonominin barometresi gibi...’
Koleksiyon Mobilya’nın temellerinin 1972 yılında babası Mimar Faruk Malhan tarafından, Ankara’da küçük bir atölyede atıldığını söyleyen Doruk Malhan, şöyle devam etti:
“1983 İstanbul’da Nişantaşı mağazamızı, 1989 Tekirdağ fabrikamızı açtık. 1993 yılında Tarabya Kampüsü devreye girdi. 2000’den sonra açılan farklı noktalardaki mağazalarımız önemli kilometre taşlarımız diyebiliriz. 2010 dan sonra yükselerek artan hacim ile yurtdışı pazarlara açıldık. 2011 yılında da coğrafi olarak büyüme kararı aldık. Ve büyümeye devam ediyoruz.”
Üreticiliğin ve katma değer ortaya koymanın önemine de değinen Malhan, “Bizim işimiz ekonominin barometresi gibi” dedi.

Haberin Devamı

‘Adette en çok çay bardağı satıyoruz’
Adette en çok çay bardağı sattıklarını söyleyen Doruk Malhan, “Ciroda ise önemli payı oturma gruplarımız ve masa sistemlerimiz alıyor” dedi.
Stratejilerinin pazar, fiyat ve ürün çeşitlendirmesi olduğunu belirten Malhan, “Çay bardağı da bunun bir parçası” diye konuştu.
Türkiye’de 11 noktada faaliyet gösterdiklerini kaydeden Malhan, önümüzdeki dönemde Denizli ve Bursa’da mağaza açmayı planladıklarını anlattı.

İşadamları açık iş temasını sevdi
Umberto Eco’nun ‘Açık İş’ (open work) felsefesinden yola çıkılan ve ofisi yeniden düşünmeye davet eden REwork temalı yeni koleksiyonlarıyla ilgili olarak bilgi veren Doruk Malhan, “Artık çalışma sistemi farklılaştı. İletişimin açık olduğu, ortak çalışma alanları ön plana çıkıyor. İş dünyasının ihtiyaçları da bu yönde değişiyor. Yeni koleksiyonumuz yoğun ilgi gördü. İşadamları bu konseptin yanı sıra akıllı ofisleri tercih ediyor” dedi.

Hedefi yüzde 25 büyüme
Özellikle ofis mobilyasında global bir marka olmayı hedeflediklerini vurgulayan Doruk Malhan, bu yıl 160 milyon TL ciro ve yüzde 25 büyüme planladıklarını aktardı.

Yazarlar