EkonomiAgresifiz çünkü, pazar liderliğini hedefliyoruz

Agresifiz çünkü, pazar liderliğini hedefliyoruz

13.04.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

2012’de 55 mağaza açmayı hedeflediklerini söyleyen Vatan Bilgisayar Genel Müdürü Hasan Vatan, “Bu yılki agresif mağaza açma politikamızın arkasında pazar liderliği hedefimiz var. Fiyatlarımız, satış danışmanlarımız, satış sonrası hizmetlerimiz rakiplerimize göre daha iyi. Tek eksiğimiz müşterilere uzak olmamız” diyor

Agresifiz çünkü, pazar liderliğini hedefliyoruz

Müşterilerinin Vatan mağazalarından alışveriş yapma sıklığının yılda ortalama altı kez olduğunu söyleyen Vatan Bilgisayar Genel Müdürü Hasan Vatan, “Ancak mağazalarımız kendilerine uzak diye Vatan’la hala tanışamayan milyonlarca müşteri var. Bu nedenle 2012’de 55 mağaza açmayı hedefliyoruz” dedi.
Vatan, gelecek hedeflerini ve sektöre ilişkin öngörülerini anlattı:
Vatan Bilgisayar olarak 10 yılda 45 mağaza açmışken neden 2012’de 55 mağaza hedefi koydunuz?
Bu yılki agresif mağaza açma politikamızın arkasında pazar liderliği hedefimiz var. Fiyatlarımız, satış danışmanlarımız, satış sonrası hizmetlerimiz rakiplerimize göre daha iyi. Tek eksiğimiz müşterilere uzak olmamız. Vatan’da bir kez alışveriş yapan müşteri daha sonra defalarca alışveriş yapıyor. Müşterilerin yılda Vatan mağazalarından alışveriş yapma sıklığı ortalama 6 kez. Ancak mağazalarımız kendilerine uzak diye Vatan’la hala tanışamayan milyonlarca müşteri var. Bu nedenle mağaza sayımızı arttırıp mümkün olduğunca onlara ulaşmak istiyoruz.
Mağazalarınızda hangi ürünlere talep daha fazla?
Notebook ve telefonlar en fazla talep gören ürünler oluyor. Biz notebook, masaüstü bilgisayar ve yazıcı gibi kategorilerde pazar lideriyiz, bu liderliğimizi koruyarak TV, cep telefonu ve kamera gibi diğer tüketici elektroniği ürünlerinde de liderliğe ulaşmayı hedefliyoruz. Bilgi teknolojileri konusunda en geniş yelpaze bizim mağazalarımızda var, bu geniş çeşidi diğer ürünlerde de süratle geliştirirken müşterilerimizin taleplerini dikkate alıyoruz.
Türkiye’de hedefinizde hangi iller var? Özellikle olmalıyız dediğiniz yerler neresi?
Önceliği nüfus yoğunluğu fazla olan il merkezlerine veriyoruz, ancak istediğimiz genişlikte mağaza bulmak zor olduğundan kriterleri uyan mağazalar bulduğumuzda hemen anlaşıyoruz. Özellikle olmayız dediğimiz yer yok sadece öncelik verdiğimiz iller ve merkezler var. Tabi İstanbul, Ankara, İzmir gibi zaten pek çok mağazamız olan illerde de hâlâ mağaza açmaya devam ediyoruz.


‘Aldığı maaşla ay sonunu getiremeyenler akıllı telefon için birbirleriyle yarışıyor’


Teknoloji perakendeciliğinin geleceğinde neler görünüyor?
Genç nüfusu olan ülkemizde teknoloji neredeyse temel ihtiyaç ürünü olarak değerlendiriliyor. Ay sonunu aldığı maaşla getiremeyen kişiler bile akıllı telefon almak için birbiriyle yarışıyor. Bizim onlara sağladığımız vade farksız taksit olanakları ise bize talebi artırıyor. Artık tüketici daha bilinçli alışveriş yapmaya başladı, internet mağazamızda fiyatları denetleyip, sonra ürünü yakından görmeye mağazaya geliyor.
Bizim satış ekibimiz ise danışmanlık vererek onlara ihtiyacı olan ürünü sunuyor. Fiyata çok duyarlı olan marka ve ürünler olduğundan rekabet giderek çoğalıyor. Bu ortamda ortalama kar marjları düştüğünden, operasyon maliyeti daha düşük olan firmalar daha avantajlı konuma geçiyor. Maliyetleri brüt kârlılıklarından yüksek olan bazı rakiplerimizin yarıştan kopacağını düşünüyoruz.




24 ayar yüzde 24 indirim

Sık sık kampanyalar düzenliyorsunuz. Bu kampanyaların satışlara etkisi nedir?
Mağazalarımız genelde AVM’lerin dışında olduğundan bizim müşterimiz ortalama fiyatı 500 TL ve üzeri ürünlerde kampanyalara tepki veriyor. Marka ürünler revaçta, bilinen teknoloji markalarında yapılan kampanyalar daha etkili. Kampanyalarda satışlar normal güne göre 5 - 6 katına ulaşıyor. Kampanyalara devam edeceğiz. Vatan Bilgisayar, 14-15 Nisan tarihleri arasında tüm Vatan mağazalarında ve web sitesinde televizyon, notebook, cep telefonu, kamera, fotoğraf makinesi, masaüstü bilgisayar ürünlerinin hepsinde geçerli olacak yüzde 24 indirim uygulayacak. Bu kampanyayı ‘24 ayar’ sloganıyla sunacağız.



Vejetaryenler için lahmacun üretti: Vegimacun

1998 yılında Zekeriyaköy’de Pideci’yi kuran Gülben Şınık, Vegimacun adıyla vejetaryenler için özel bir lahmacun üretti.
Vegimacun’u patlıcan, domates, soğan ve yeşil mercimekle ürettiklerini söyleyen Şınık, son dönemde sağlıklı beslenmeye olan ilginin arttığını kaydetti.
Pideci olarak klasik pidelerin yanı sıra diyet ve sebzeli vejetaryen pideler de sunduklarını ifade eden Şınık, toplam 29 çeşit pide ürettiklerini belirtti.
Hünkar, Hürrem, Cariye, A la Turka ve Safinaz adlı pide çeşitleri de bulunduğunu anlatan Şınık, “Özellikle Hürrem, Cariye ve Hünkar adlı pidelerin şipariş yoğunluğu epeyce fazla. Bunda televizyonlarda yayınlanan tarihi dizilerin de etkisi var. Ayrıca Ege otlarıyla hazırlanmış pideler üzerinde de çalışmalar yapıyoruz” dedi.
Şınık şöyle devam etti:
“Pideci olarak unun kalitesini, hamurun homojenliğini, pişirme tekniklerini ve kullanılan malzemeyi çok önemsiyoruz. Bir de her pide çeşidi için ayrı ayrı pişirme süreleri var. Ustalarımıza bu yönde özel eğitimler veriyoruz.”
Franchising verecek
Pideci’nin şu anda Zekeriyaköy, Gayrettepe, Ataşehir, Maslak, Akatlar ve Bayrampaşa’da olmak üzere toplamda 6 noktada hizmet verdiğini söyleyen Gülben Şınık, “Hijyenden ödün vermiyoruz. Marka bilinirliğimizi franchising vererek artırmayı planlıyoruz. Kısa süre içinde 20 şubeye ulaşmak istiyoruz” dedi.
Franchise taleplerine açık olduklarını vurgulayan Şınık, “Öncelikle franchise vereceğimiz kişinin bu işi ikinci bir iş olarak görmemesi gerek. Giriş bedelini de 25 bin TL olarak belirledik” diye konuştu.


Tepe Home’dan Samsun’a mağaza

Mobilya ve aksesuar markası Tepe Home, Samsun mağazasının kapılarını bugün Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz ve Samsun Ticaret Odası Başkanı Salih Zeki Murzioğlu’nun katılımıyla açıyor. Samsun Mağazası Tepe Home’un 2012 yılında açılan 3. mağazası olma özelliği taşıyor. Tepe Home, açılışa özel olarak ziyaretçilere müzik dinletisininin yanı sıra çeşitli aktiviteler de sunacak.
TepeHome’un Türkiye’deki 25’inci satış noktası olan Samsun mağazası, ev dekorasyonu ve tasarım meraklılarını ağırlayacak. Mağazada yerli ve ithal mobilya seçenekleri, aksesuarlar, tekstil, zücaciye ve hediyelik eşya olmak üzere geniş bir ürün gamı yer alacak. Yatırımlarına devam eden Tepe Home, 2 bin 500 metrekare alandaki Samsun mağazasıyla, ziyaretçilerine sabah 10.00 akşam 21.00 saatleri arasında hizmet verecek.


GREYDER MIAMI


Greyder markasının 2012 İlkbahar/Yaz Sezonu çekimleri Miami’de gerçekleştirildi. Miami’nin sıra dışı ve cosmopolit yapısından ilham alınan Greyder markasının yeni sezon moda çekimlerinde, 257 model arasından seçilen iki kadın ve iki erkek model görev aldı. Markanın yeni sezon kadın koleksiyonu, hem ofise hem de günlük hayata hitap ediyor. Aynı zamanda feminen, klasik ve spor çizgiler taşıyor. Erkek koleksiyonunda ise deri ayakkabıların yanı sıra spor modeller de var.



Koton’dan “N’ayır, N’olamaz” tişörtleri

Her sezon yaptığı özel işbirlikleriyle sürpriz koleksiyonlar hazırlayan Koton, 2012 İlkbahar-Yaz Erkek koleksiyonu için ‘Bir Yeşilçam Efsanesi Cüneyt Arkın’ tişörtleri hazırladı.
Proje, Cüneyt Arkın’ın da katılımıyla Koton Merkez binasında tanıtıldı.
Gözüpek ve korkusuz Cüneyt Arkın’ın mert ama her zaman tatlı-sert kahramanlıklarını tişörtlere taşıyan Koton’un bu özel koleksiyonu, sanatçının hem mizahi hem de karizmatik yönünü ortaya çıkarıyor. ‘Dünyayı Kurtaran Adam’, ‘Savulun Battal Gazi Geliyor’, ‘Battal Gazi Destanı’ filmlerinden kareler ve repliklerin, modern esprilerle ve eğlenceli bir dille yorumlandığı koleksiyonda, döneminin neşe kaynağı olan her kelimenin başına konulan meşhur ‘N’ harfi de unutulmadı.
Filmlerindeki karakterlerin giydiği kıyafetler, saç kesimleri, tavırları, ikonlaşarak dönemin erkeklerine ilham kaynağı olan Cüneyt Arkın’ın “N’ayır, N’olamaz” replikleri, Yeşilçam aşklarının da simgesi oldu. Ölümsüz karakterlerden Dünyayı Kurtaran Adam, Peribacaları’ndaki antremanlarında ellerini kayaya vurarak güçlendirdiği sahnelerle hafızamızda yer bulurken; Battalgazi, Bizans zindanlarındaki zorlu işkencelere karşı koyarak düşmanın hakkından gelen yiğitliğiyle hatırlanıyor. Bu kahramanları taklit eden dünün çocukları, bugün Koton’un hazırladığı Cüneyt Arkın koleksiyonuyla, Yeşilçam’ın saflığını ve güzelliğini hatırlayacak.
‘İkonik bir isim’
Yeşilçam’ın efsanevi oyuncusu Cüneyt Arkın ve Koton Yönetim Kurulu Eşbaşkanı Gülden Yılmaz’ın katılımıyla gerçekleşen tanıtımda Gülden Yılmaz “Geçen yıl, Türkan Şoray koleksiyonu sadece kadınlara yönelik olduğu için, erkek müdavimlerimizin sitemleriyle karşılaşmıştık. Bu sezon onlar için de bir şey yapmak istedik ve bu arayışta Türkan Şoray kadar ikonik bir isim, onun kadar hayranlık duyduğumuz Cüneyt Arkın, ilk aklımıza gelen isim oldu” şeklinde konuştu.


İLKBAHAR YAĞMURLARINI UTANDIRACAK



Desa, ilkbahar yağmurlarını utandıracak yepyeni bir deri ceket yarattı. Super-Thin deri ceketi, ince derisi ve çift taraflı kullanımıyla yağmurlu havalarda tersi çevrilerek giyilebilme imkanı sunuyor. Sınırlı sayıda üretilen yeni ceketler, 3 milimetre inceliğinde. Desa mağazalarında satışa sunulan ceketler, kemik renginden turuncuya çeşitli renk seçeneklerine sahip.



BUSINESS’A YENİ İPEKYOL YORUMU

Ipekyol’un Business koleksiyonu zamansız bir zerafeti vurguluyor. Koleksiyon, kıyafetleri sadece taşıyan değil, aynı zamanda onlara hayat veren kadınlara hitap ediyor. Modern hayatın içinde kendi yolunu çizebilen güçlü kadınlar, ‘Office Stars’ temasıyla dikkat çekiyor. Ekru ve siyah renklerin birlikteliğini vurgulayan Office Stars temasında, smokin ceketler, daracık tüp etekler ve elbiselerin mekanik duruşu puantiyenin feminenliği ile kırılıyor.



Haftanın perakendeci tweet’leri


Ali Murad Kızıltaş İnci
Saint Germain’deki Silk&Cashmere mağazasını gördüm. Çok gurulandım ve hoşuma gitti.



Angela Ahrendt Burberry
Prof. Gary Hamel tarafından kaleme alınan ‘Yönetim İçin 25 Zorlu Hedef’ mutlaka okunması gerek.


Cemil Yıldız Collezione
Sanal alışveriş 3 boyutlu hale geldi.


Yusuf Esenkal Starcity
Sephora alışveriş deneyimine makyaj yapıyor, biraz daha dijitalleşiyor.




AVM ETKİNLİK


Emniyeti ağırlayacak

ArenaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi, Türk Polis Teşkilatı’nın 167. Kuruluş Yıldönümü için özel bir program hazırladı. Bu kapsamda bowling turnuvası düzenlenirken Küçükçekmece’de görevli emniyet mensuplarına sinema ve çocukları için lunaparkta kullanabilecekleri biletler verildi.


Işıkları 1 saat kapattı

Forum Alışveriş Merkezleri, küresel ısınmaya karşı duyarlılığını, 31 Mart akşamı WWF’in (World Wildlife Fund) Dünya Saati (Earth Hour) uygulamasına katılarak, tüm dünyayla aynı anda 20.30 - 21.30 saatleri arasında ışıklarını kapattı.


5’inci yılını Kubat’la kutluyor

Kale Outlet Center, 5. yılını Kubat konseri ile kutluyor. 23 Nisan Pazartesi günü, saat 20:00’da başlayacak konserin sonunda ziyaretçilere Kale Outlet Center yönetimi ile Kubat’ın bir sürprizi olacak. Kubat, hit türkülerinin yanı sıra eski albümlerinden parçalar da seslendirecek.



KAYSERİ PARK ÇEYİZ KAMPANYASI YAPACAK

Kayseri Park’ın 276 bin 237 kişinin katıldığı otomobil kampanyasında talihliler belli oldu. Etkinlikte bir konuşma yapan Kayseri Park Genel Müdürü Salih Tolan, ziyaretçilere yeni başlayacakları çeyiz kampanyasını tanıttı.


Züccaciye Fuarı’nın ev sahibi

212 İstanbul Power Outlet, bu kez “Züccaciye ve Teknoloji Fuarı”na ev sahipliği yapıyor. 15 Nisan Pazar gününe kadar sürecek fuarda, Vestel, Gold, Esse, Mudo, Carrefour, Jumbo, Vodafone, M3 Decorium, Media Markt, Bosch gibi markalar, ziyaretçilere indirimler sunacak.
KEŞFETYENİ
Bayhan'ın baba acısı! 'Ateş düştüğü yeri yakar'
Bayhan'ın baba acısı! 'Ateş düştüğü yeri yakar'

Cadde | 29.04.2025 - 07:27

Şarkıcı Bayhan Gürhan trafik kazasında hayatını kaybeden babası Sabahattin Gürhan ile ilgili konuştu. Ünlü şarkıcı, 'Ateş düştüğü yeri yakar' dedi.

Yazarlar