Ekonomi‘70 milyonun her gününde Cargill var’

‘70 milyonun her gününde Cargill var’

10.12.2008 - 00:53 | Son Güncellenme:

Cargill ürünlerinin bir çok alanda kullanıldığını belirten Sayınataç, “Tüketici markamızı rafta görmez ama Cargill ürünlerini her gün kullanır” dedi

‘70 milyonun her gününde Cargill var’

Nihai ürün olmadığı için tüketicilerin kendilerini tam olarak tanımadığını ifade eden Cargill Gıda Türkiye Murahhas Azası Mustafa Sayınataç, Cargill’siz 24 saatin geçirilmesinin mümkün olmadığı söyledi. Şekerden çikolataya, kağıttan gömleğe kadar her üründe Cargill ürünleri bulunduğunu anlatan Sayınataç şöyle konuştu:
“Cargill’in bir ürünüyle muhatap olmadan insanların bir günü geçirmesi mümkün değil. Reçel, dondurma, gömlek, kağıt, kahve, şarküteri ürünlerinde, yani 24 saat içinde kullandığınız pek çok şeyde biz varız.”
Cargill’in 150 yıllık geçmişi olduğunu söyleyen Sayınataç, bilgi birikimi ve iş kollarına bakıldığında şu anki durumdan 4 misli büyük olmaları gerektiğini ifade etti. Sayınataç şunları söyledi:
“Son 5 yılda Türkiye’nin ekonomik istikrarı ve büyümesi iyiydi. Genç nüfusun fazla olması ve bu kesimin gelir artışıyla doğru orantılı olarak gıda tüketiminin artacak olması bizim pastadan daha büyük pay almamızı sağlayacak.”
Cargill Türkiye’nin 300 kişiye istihdam sağladığını ve 2007’de 40 milyon euro ciro elde ettiğini belirten Sayınataç şöyle konuştu:
“120 milyar dolar ciroya sahip Global Cargill, dünya genelinde gıdanın farklı alanlarında hizmet ediyor. 5 firma içinde yüzde 50 payla pazar lideri. Onlar bize güveniyor. Türkiye’de uzun ve serinkanlı planlar yapıyorlar. Seçimler, hükümet değişiklikleri gibi günlük olaylar onları korkutmuyor. Heveslerini olumsuz etkilemiyor.”

Türkiye’ye bölgesel görev
Geçen yıldan beri Cargill Gıda Türkiye adıyla faaliyetlerini sürdürdüklerini ifade eden Sayınataç yeni projeler hakkında şu bilgileri verdi:
“Değişimin temel gerekçeleri Cargill’in Türkiye coğrafyasını ve potansiyelini iyi bilmelerinden kaynaklanıyor. Bu yüzden yatırım planlıyorlar. Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türkiye’nin nüfusu neredeyse AB nüfusuna eşit. Şu an için bu bölgelerde tamamlanmış bir yatırım yok ama ticaret var. Onlar bu coğrafyalarda da söz sahibi olmak istiyor. Tabii faaliyette bulunabilmek için bölgelerdeki işkollarını geliştirmek lazım. Bu görev Türkiye’ye verildi. Kültür, insan gücü ve coğrafi olarak Türkiye bunu başarabilecek konumda.”

Öncelik sıralaması
Türkiye için belirlenen bir yatırım tutarı olmamasına karşın gıda şemsiyesi altında yapılan bir takım çalışmaların olduğuna değinen Sayınataç, şöyle devam etti:
“Şirket yıllık gelir ve nakit akışından sonra ne kadar yatırım yapacağını belirliyor. Dünya genelindeki projeler tek bir çatıda toplanıp, sıralanıyor. Önceliğe göre yatırım yapılacak yerler ve miktarlar belirleniyor.”

Haberin Devamı

Doğal ve kalorisiz
Paraguay’a özgü olmakla birlikte Çin’de ticari olarak yetiştirilen Stevia ağacının yapraklarından Truvia adlı bir markalarının olduğunu söyleyen Büyükataç şöyle dedi:
“Bu doğal bir tatlandırıcı ve sıfır kalori içeriyor. Dünyada yeni trend kalorisiz şeker, zararsız tuz elde etmek. Gıda da devrim bu ürünlerde. Şirketler çalışmalarını bu yönde yoğunlaştırıyor.”

Glikoz mucizesi
Şeker pancarı ve şeker kamışından elde edilemeyecek ürünleri üretip sanayiye verdiklerini belirten Sayınataç, glikozun sadece tatlandırma amaçlı kullanılmadığını söyledi. Sayınataç şu bilgileri verdi:
“Glikoz sadece tatlandırdığı için kullanılmıyor. Bisküviye konulunca ürünün raf ömrünü uzatıyor, sakıza konunca uzun süre çiğnenmesini sağlıyor, dondurmaya konulunca erimemesini sağlıyor. Bu örnekleri çeşitlendirmek mümkün. Fruktozsa şeker pancarının muadili bir ürün.”