20.04.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Perakende tarafında İspanyollarla DiaSA, Fransızlarla CarrefourSA ortaklığı bulunan Sabancı Holding, ‘çıkış’ yönünde planlar yaptığı bu kategoride ilk satışa imza attı. DiaSA’nın tüm hisselerini 320 milyon TL bedelle Ülker markasıyla bilinen Yıldız
Holding ve Şok Grubu’na sattı. Murat Ülker’in patronu olduğu grup 2011 yılında da 600 milyon TL bedelle Şok’u satın alarak ucuz market liginde ilk etkili adımını atmıştı.
DiaSA’da İspanyol Dia grubunun yüzde 60, Sabancı’nın yüzde 40 hissesi bulunuyor. Buna göre Sabancı satıştan 128 milyon TL pay alırken, İspanyolların alacağı para 192 milyon TL’yi buluyor.
Ülker bu satınalma sonrası 500’ü franchise olan 1.200’ü aşkın mağazası olan DiaSA ile birlikte mağaza sayısı 2 bin 500’e yaklaşacak. Böylece ucuz marketler konseptinde önemli bir pazar payına ulaşarak sektörde ikinci sıraya oturacak.
Milliyet Ülker’in imzayı attığını geçen hafta yazdı.
Sırada CarrefourSA var
Sabancı Holding, Fransız süpermarket zinciri Carrefour ile ortaklığı olan Carrefoursa’daki payının satışı için de Fransızlarla görüşmeler yürütüyor. Reuters’a konuşan konu hakkında bilgi sahibi bir kaynak, “Sabancı’nın Carrefoursa’daki payının Carrefour’a satışı yönünde olumlu gelişmeler var ancak henüz nihai aşamaya gelinmedi” dedi.
Carrefoursa’da Sabancı Holding’in yüzde 38.8, Carrefour Nederland BV’nin yüzde 58.2 payı bulunuyor. Hisselerin yüzde 2.2’si ise halka açık. Carrefoursa’nın piyasa değeri 2 milyar lira seviyesinde bulunuyor.