04.10.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
MİNE ÖZDEMİR GÜNELİ - Bu konuda pek çok ülkede çalışmalar yapılıyor. Özellikle dünya sıralamalarında öne çıkan üniversitelerin yer aldığı ABD’de kodlamanın müfredatta daha çok yer bulması, üniversiteler için giriş sınavı olan SAT’nin dijitalleştirilmesi gibi değişiklikler hayata geçirildi ancak bunların eğitimin ihtiyaç duyduğu reform için yeterli olmadığı söyleniyor. Milli Eğitim Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü’nün yayımladığı Dünyanın Eğitim Gündemi bülteninin 58. sayısında yükseköğretimde olması gereken 4 trend şöyle sıralanıyor:
1. Her yerden öğrenme: Eğitim kurumlarının ‘herhangi bir yerden öğren’ yaklaşımını benimsemek yerine ‘her yerden öğren’ yaklaşımına geçmesi tavsiye ediliyor.
2. Aktif öğrenme: Gerçek öğrenme aralıklı öğrenme, duygusal öğrenme ve bilginin uygulanması gibi ilkelere dayanır. Eğitim kurumları tamamen etkin öğrenme yöntemini zaman içerisinde benimsedi. Yöntemin sadece öğrenme çıktılarını iyileştirmekle kalmayıp aynı zamanda sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin olumsuz anlamdaki başarı farkını da azalttığına dair bulgular bulunuyor.
3. Becerilerin kazandırılması: Üniversitelerdeki üst yöneticilerin yüzde 96’sı gençleri iş gücüne hazırlamakta başarılı olduklarını söylüyor. Üniversite öğrencilerinin yüzde 41’i, iş dünyasının yüzde 11’i bu görüşü paylaşıyor.
4. Sınavlar terk edilmeli: Sınavlar yerine biçimlendirici değerlendirmenin kullanımı olmalı. Harvard başta olmak üzere ABD’de birçok üniversite tek tip sınav uygulamasını terk etmeye başladı.